שטח 4X4 > כתבות > טכני

לחץ אוויר - מדידה והפחתה

הצמיג הוא הקשר והאחיזה של כלי הרכב עם הדרך - אם זה אספלט או שטח. לחץ האוויר שבצמיג משפיע על האחיזה, אורך החיים, צריכת הדלק והבטיחות של כל כלי הרכב.
3 סרטונים והסברים על מדידת לחץ האוויר ואפשרויות הפחתה של לחץ האוויר:

אחיזה - זה (כמעט) כל העניין!

הצמיג הוא החיבור והאחיזה של כלי הרכב שלנו עם הקרקע - כביש אספלט, דרך כבושה, שביל טרשי משובש, בוץ, חול וכו'. באמצעות השכבה החיצונית של הגומי אוחז הצמיג בקרקע ומאפשר לכלי הרכב להתקדם קדימה, לפנות ולבלום כשצריך. מבלי אחיזה הצמיג מחליק וגם אז יכול וכלי הרכב יתקדם, אך ללא שליטה ובדרך כלל גם לא לכיוון הרצוי! ובלי אחיזה אין בלימה ואין היגוי!
הצמיג הוא חלק חשוב ממערכת השיכוך של כלי הרכב והוא החלק הראשוני במערכת המתלים - קפיצים ובולמים. ולחץ האוויר שבצמיג משפיע גם על יכולת השיכוך של כלי הרכב וחשוב להתאים את לחץ האוויר לתנאי השטח ולמשקל המועמס בכלי הרכב כשלחץ האוויר שבצמיג משפיע על הקשיחות למול הרכות של הצמיג והדבר משפיע גם על השיכוך, גם על האחיזה וגם על העמידות שלו בכביש ובשטח.את ההמצאה בעניין ממציא הצמיג הוא סקוטי בשם ג'ון דאנלופ אשר פיתח את מעטפת הגומי סביב הגלגל, רשם על זה פטנט וכיום הוא מותג של יצרן צמיגים ידוע.

מד לחץ אוויר:

תפקידו של מד הלחץ הוא למדוד את לחץ האוויר בצמיג. קיימים מספר סוגים ודגמים של מדי לחץ אוויר מה"עיפרון מד לחץ" מד לחץ מכנאי פשוט ויעיל ביותר, דרך מדי לחץ "שעון" הנמכרים ברמות שונות של איכות ומחירים ומדי לחץ אלקטרונים פשוטים ויקרים.
חשוב להקפיד ולבדוק את כל הגלגלים, בדגש על הגלגלים על אותו הסרן, באותו מד הלחץ כדי לוודא אחידות בלחץ האוויר משני צידי הרכב (חשוב לבטיחות ושמירה על מכלולי כלי הרכב).

בכל כלי הרכב החדשים קיימת מערכת TPMS כחלק ממערכות הבטיחות ברכב. המערכת מנטרת, לרוב מתוך הגלגל, את לחץ האוויר בצמיגים ונותנת התראה על לחץ אוויר נמוך או מציגה את לחץ האוויר בכל צמיג בלוח השעונים של הרכב (קישור לפרטים המלאים).
מומלץ להכיר את לחץ האוויר המומלץ ע"י היצרן לכלי הרכב שלכם - הנתונים, בהתאמה למשקל הרכב העמוס (נוסע אחד או יותר) מופיע בספר רכב ולרוב גם במדבקה על משקוף דלת הנהג או בקרבת מקום.

קישור למדי לחץ אוויר וכל מוצרי ניפוח ותיקון צמיגים בחנות של אתר השטח

מד לחץ אוויר והשימוש בו:

הפחתה של לחץ אוויר בצמיגים:

לפי תנאי השטח אנו נדרשים לרוב להפחית לחץ אוויר בצמיגים - נסיעה בשטח טרשי ובמיוחד נסיעה בדיונות ובחולות מחייבת הפחתה בלחץ האוויר. נסיעה בבוץ עמוק ולפעמים גם בחילוץ של שיפוע צד מחייבת הוספה של לחץ אוויר ואחר בחזרה לשביל או לכביש הפחתה ללחץ האוויר הנדרש לנסיעה השגרתית.
מומלץ לקרוא את הכתבה המלאה: הורדת אוויר בכניסה לשטח

קישור למפתח ונטילים וכל מוצרי ניפוח ותיקון צמיגים בחנות של אתר השטח


איך מפחיתים לחץ אוויר בצמיג:

שימוש במפחיתי לחץ אוטומטיים

שסתום מברזל עם קפיץ פנימי המתחבר לונטיל - שסתום הניפוח בצמיג/בגלגל ומאפשר להפחית אוויר בצמיג בהתאם ללחץ האוויר שכוון מבעוד מועד.
מפחיתי הלחץ מיועדים למי שנוסע הרבה בשטח ומחפש את הנוחות והמהירות בהפחתת ללחץ אוויר קבוע ונמוך יותר.

קישור לכתבה המלאה על השימוש והכיוון של מפחיתי הלחץ

קישור לקיט מפחיתי לחץ בחנות של אתר השטח

קישור למפחית לחץ בודד בחנות של אתר השטח

איך מכוונים מפחיתי לחץ אוויר אוטומטיים:

הסבר פשוט ומדויק של ברק אלבז על כיוון המפחיתים:

קישורים לכתבות נוספות של צמיגים ולחץ אוויר:

צמיגים לכביש או לשטח - מה יש?

צמיגים ללא אוויר - האם הגענו לעידן שבו פנצ'ר בשטח יפסיק להוות בעיה?

המדריך למפונצ'ר - מילון המונחים למי שעומד בפני החלפת צמיגים

פיצוץ בצמיג - העלאת צמיג על הג'נט באמצעות בנזין

בחירת צמיגים לג'יפונים

158677842261315867784304231586778432590

קישור לכל מוצרי ניפוח ותיקון צמיגים בחנות של אתר השטח

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

15 באפריל 2020 ב 12:41

נוסף לכתבה הסבר פשוט ומדויק של ברק אלבז על כיוון מפחית לחץ אוויר לצמיגים - תודה רבה על תשומת הלב!