עם משקל נוצה של כ-750 ק"ג, יותר מ-200 כ"ס, זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש בחמש שניות בערך ומרכב פתוח לחלוטין – זה כנראה אחד הכלים הכי כיפיים שיש, אז מה עם יש לו רק שלושה גלגלים. ולא, אי אפשר להשיג אותו בישראל
בארסנל של חברת פולריס, מלבד טרקטורונים, רייזרים, אופנועי שלג ועוד מבחר של כלי שטח אחרים, יש גם משהו שונה לחלוטין: ה-slingshot (מה שאנחנו קוראים בסלנג רוגטקה). קצת מכונית, קצת אופנוע, והרבה-הרבה הנאה.
ל-slingshot שלושה גלגלים בלבד, שניים מלפנים ואחד מאחור. השנה הוחלף מנוע הג'י-אם שהיה מותקן בו עד כה במנוע חדש מתוצרת פולריס, ארבע בוכנות בנפח 2.0 ליטר, שמספק קצת יותר מ-200 כ"ס. ולא, אין לו טורבו. הכוח עובר דרך תיבה ידנית עם הפעלה אוטומטית אל הגלגל שמאחור, ובזכות המשקל הקל, כ-750 ק"ג בסך הכל, הזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש לוקח חמש שניות בערך. מערך השליטה הוא כמו במכונית, עם הגה רגיל, לוח מכוונים וידית הילוכים.
750 ק"ג של הנאה
המרכב שבו שני כסאות פתוח לחלוטין, ללא דלתות וגם ללא שמשה קדמית. המכלולים עמידים בגשם, וניתן לשטוף את פנים הרכב עם צינור ללא נזקים. ניתן בתוספת תשלום לקבל גגון סמלי וגם מגן רוח קטן, לטובת המפונקים יותר. מאחורי שני הכיסאות יש תאי אכסון קטנים, בנפח 100 ליטר כ"א, מספיק מקום לבירות ולארוחת הפיקניק.
מבחינה חוקית, ה-slingshot מוגדר בחלק ממדינות ארה"ב כאופנוע, ואין בו כלל מערכות בטיחות: לא כריות אוויר, לא הגה קורס, לא שלדה סופגת אנרגיה. לפיכך, הנוסעים בו מחויבים לחבוש קסדות. המחיר מתחיל באזור ה-27 אלף דולר לכלי הבסיסי ומטפס ל-32 אלף לדגם מצויד יותר.
הדגם ה"סגור"
4 תגובות
1
אורח/ת - Emile
15 באוגוסט 2020 ב 17:50
מעניין למה בארץ אסור..?
2
Ogash Ofer
15 באוגוסט 2020 ב 18:13
מעניין למה בארץ אסור..?
"3
אורח/ת - ישראל כסף
16 באוקטובר 2020 ב 18:19
הכל אסור בארץ פה בארץ להנות תהרגו אותנו וזהו
4
אורח/ת - dji
10 באוקטובר 2022 ב 21:10
... אסור כי אזור... משרד התרבורה ומכון התקנים עושים דיש אחת ע"מ למנוע הבת כלים שמצריכים אותם להעביר תקנים (המורכים לכלי רכב זה באירופנ ובעולם)
למה ?...... ככה ... אין ממש הסבר
תגובות