שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מכונית בארגז: גליקנהאוס מיני-בוט

רוצים רכב שטח שנועד למרוצים והוא כל-כולו מחווה לפורשה 959 האגדית? תוכלו לרכוש אחד כזה מחברת גליקנהאוס מארה"ב אבל עם מגבלה אחת: תצטרכו להרכיב אותו בעצמכם

בעולם הגלובלי בו אנו חיים, כבר איבדנו מזמן את היכולות לעקוב אחר הבעלות על יצרניות הרכב השונות. לנד רובר – בבעלות של טאטא, ג'יפ – בבעלות של פיאט, סאנגיונג – בבעלות של מהינדרה, בנטלי, רולס רויס ולמבורגיני - בבעלות של פולקסוואגן וכך הלאה. להתכנסות הזו יש סיבה כלכלית מובהקת, שכן הוצאות הפיתוח על דגמים חדשים הולכות ומאמירות, ויצרנית הרוצה לשווק כלי רכב להמונים חייבת לחלק את ההוצאות הללו על מספר רב ככל היותר של דגמים זהים מהבחינה המכנית – אך עם זהות מותגית שונה.

המגמה הזו השאירה מקום ליצרניות "בוטיק" קטנות וייחודיות, העוסקות בעיקר בייצור דגמים אקזוטיים, מהירים וכמובן יקרים. יקרים מאוד אפילו. אחת מהן היא Scuderia Cameron Glickenhaus (האורווה של קמרון גליקנהאוס) או בקיצור SCG. החברה שייכת לג'ים גליקנהאוס מארה"ב, איש קולנוע חובב מכוניות שבבעלותו אוסף מרשים של מכוניות מרוץ ורכבי-על, רובם מתוצרת פרארי (ומכאן שם החברה שלו, שהוא מחווה לקבוצת הפורמולה 1 של פרארי).

המיני-בוט. מחווה לפורשה 959

לפני כשש שנים החליט גליקנהאוס שהוא רוצה לייצר מכונית משל עצמו, ולצורך העניין גיבש צוות מקצועי ומנוסה אותו "שאב" מיצרניות אחרות. הדגם הראשון שהוצג לקהל הרחב היה ה- SCG 003, מכונית שנועדה למרוצים אבל קיבלה גם גרסה המורשית לנסיעה בכבישים ציבוריים. עכשיו עובדים שם על ה-007, עם תקווה שתנצח במרוץ 24 השעות של לה-מאן, חמישים שנה לאחר שהמכונית האמריקאית האחרונה עשתה זאת (ואז זאת היתה הפורד GT40).

ה-007. המטרה - זכייה בלה-מאן

שלב הבא פנה גליקנהאוס לתחום השטח, וייצר את ה-Baja Boot, כמחווה לבאגי המיתולוגי איתו התחרה כוכב הקולנוע סטיב מקווין במרוצי ראלי כמו הבאחה 1000 בסוף שנות ה-60. הבאגי של גליקנהאוס, כמו ה-003, מוצע בשתי גרסאות: אחת המיועדת לנסיעה גם בכבישים ומצוידת במנוע V8 של שברולט שנלקח מהקורבט והוא מספק כ-460 כ"ס. גרסה זו תוצע במרכב של שתיים או ארבע דלתות. השנייה היא גרסת שטח טהורה, גם היא עם מנוע של קורבט אך זה כבר מנוע ה- LT4 המספק 650 כ"ס. רכב אחד מהגרסה הזו התחרה בבאחה 1000 בשנה שעברה והגיע למקום הראשון בקטגוריה שלו.

ה-Baja Boot מתחרה בבאחה 1000

את גרסת השטח מייעד גליקנהאוס לתחרויות כמו הבאחה וראלי דקאר, עם צמיגים בקוטר של 37 או 40 אינץ'. המנוע מותקן לפני הסרן האחורי וההנעה היא לכל הגלגלים. כדי לשמור על היציבות, הבאגי רחב יותר מההאמר הצבאי! מיכל דלק של כ-180 ליטר יאפשר טווח נסיעה של כ-500 ק"מ בשטח, מספיק כדי לסיים סטייג' יומי בדקאר. גליקנהאוס מתכוון לייצר 20 באגים כאלה מדי שנה, במחיר המתחיל באזור ה-250 אלף דולר ונוסק למעלה בהתאם לדרישות הלקוח. חבילת מיגון מפני ירי למשל, תוסיף למחיר עוד 170 אלף דולר... 20 הראשונים כבר נחטפו, ונפתחה הרשמה ל-20 הבאים.

סטיב מקווין ליד הבאגי המקורית

ולסיום, השבוע התפרסם כי גליקנהאוס מתחשב בקהל הפחות עשיר, והוא מתכנן דגם זול יותר לבאגי, שמבחינה חיצונית לפחות הוא מחווה לפורשה 959, זו שזכתה בדקאר בשנת 1986 (כפי שוודאי הבנתם, גליקנהאוס חזק במחוות...). כדי להוזיל עד כמה שאפשר את העלויות, הדגם החדש יימכר כ"קיט", והקונה ירכיב אותה בעצמו. ניתן יהיה לקנות את הקיט גם ללא מנוע, וכל אחד יוכל להתאים מנוע לפי רצונו.

חלק מאוסף המכוניות של גליקנהאוס