שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שומרים על הצבע

לשמור על צבע המכונית בקיץ הישראלי זו משימה לא פשוטה, אבל אפשרית.
בכמה פעולות פשוטות, וקצת יותר תשומת לב , תוכלו לשמור על רכב מבריק ויפה, ולא פחות חשוב גם על הערך של כלי הרכב שלכם.

המשימה: לשמור על הצבע ושכבותיו

שמירה על צבע הרכב דומה לשמירה על עור גופנו, שניהם מושפעים (בין השאר) ממזג האוויר ועל שניהם אפשר לשמור ולהגן בקלות יחסית כדי שלא יאבדו את היופי שלהם במהירות רבה.
אתם לא חייבים להיות מכורים "כבדים" לנושא כדי לדאוג שהמכונית שלכם תמשיך להיראות כמו חדשה. עם מעט רצון, מחשבה וטיפול נכון תוכלו לכל הפחות לשמור על הערך של כלי הרכב שלכם.
השמש הישראלית קופחת ופוגעת בכלי הרכב שלנו, במיוחד בתקופת הקיץ. השמש גורמת לחמצון ודהייה של הצבע, וכן לקילוף של הלכה שמעל הצבע.
אפשרות ראשונה היא להחנות את הרכב בצל, אך זה עלול לעלות לנו בליכלוך וחומצה של לשלשת ציפורים. מי מאיתנו שגר וחונה באזור קרוב לים, מסתכן בזה שהחול והמלח העפים באוויר גם יגרמו לנזק לצבע הרכב.
אז מה עושים כדי לשמור על צבע המכונית שלכם?

פעולות מניעה

החלק הפשוט ביותר זה להחזיק כיסוי לרכב, נכון, זה לא תמיד נוח ופשוט, אבל זה שומר על הצבע באופן מייטבי. כיסוי המכונית זו אולי התעסקות מייגעת, אבל לא תמיד נקרית בדרכנו חניה במקום מוצל או מקורה ומוגן מלשלשת ציפורים. כיסוי הרכב בכל חניה בשמש, מתחת לעצים או כבלי חשמל ובסמוך לאתרי בניה ישמור על צבע המכונית שלכם לזמן ארוך יותר.
בנוסף תמיד כדי להחזיק ברכב ״ערכת עזרה ראשונה״ לניקוי בסיסי במקרה הצורך, שתכלול בקבוק מים וטיפת סבון, ספוג ומטלית. הקפידו להסיר לכלוכים בהקדם כדי שלא יחדרו לשכבת ההגנה של הצבע והלכה, ולא ישאירו "כוויה" בשכבת הצבע.

שטיפת כלי הרכב

שטיפת המכונית היא הדרך היומיומית שלנו לשמור על צבע הרכב. השתדלו לבצע את השטיפה במקום מוצל ועם חומרים ייעודים לרחיצת מכוניות.
את האבק והבוץ המצטברים מומלץ לקרצף במטליות כותנה רכות, ולא בעזרת סמרטוטים גסים אשר יגרמו לשריטות. לאחר הרחיצה חשוב לייבש היטב את המכונית בעזרת מטלית כותנה. הייבוש מסייע להגן על הצבע ממינרלים שנותרו ממי השטיפה. שאלה נפוצה בקרב בעלי הרכבים לגבי שטיפת רכבים במכונות: נכון זה הרבה יותר פשוט, אבל צריך לקחת בחשבון שהמברשות עלולות להיות קשיחות או בלויות מהרצוי ולגרום לנזק בצבע. אם אתם כבר בוחרים לשלם על השירות, מומלץ לפנות למי שמתמחה בניקוי ידני של מכוניות.

שכבות מגן וטיפול בשריטות

בעבר שכבת המגן הקבועה לכל כלי הרכב היתה שכבת וקס או שעווה (תכלס עדיין רובנו יודעים להגיד רק פוליש ווקס). שכבת הווקס מעניקה לכלי הרכב שכבת הגנה חיצונית, רק שיש לדעת כי שכבת הווקס יורדת לאחר 2 או 3 שטיפות.
ציפוי ננו (NANO) לרכב הינו חדש, באופן יחסי, בשוק ומציע ציפוי טוב יותר ויעיל גם כנגד שריטות ושפשופים. ציפוי ננו שקוף ואיכותי יותר מוקס והוא יוצר שכבה השומרת על הרכב מפני לשלשת ציפורים, עלים ופירות נושרים וגם עוזר בשמירה על צבע הרכב בשטיפה במכונות. קיימים מספר סוגים של ציפי ננו, כמו ננו קרמי ועוד ויש לבדוק היטב ולבחור את הציפוי המתאים לכלי הרכב שלכם ובעיקר את בעל המקצוע שיעשה את העבודה המקצועית.



הכתבה באדיבות דייויד ורדי - אודיווה ארט נתניה.