שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קרוס-אובר חשמלי חדש לניסאן

דגם קונספט שהוצג בתערוכת הרכב האחרונה של טוקיו מגיע לכלל ייצור וצפוי לנחות באולמות התצוגה בעוד שנה עד שנה וחצי

חברת ניסאן היתה אחת מחלוצות הרכב הכל-חשמלי עם הליף (Leaf) אבל ההתפתחות המואצת של התחום הביאה אותה למסקנה שדגם אחד מסוג זה אינו מספיק, והיא עובדת כעת על קרוס-אובר חדש עם הנעה חשמלית טהורה. הדגם, שייקרא Ariya, מבוסס על קונספט שהוצג בתערוכת הרכב האחרונה של טוקיו, והוא יצוייד בשני מנועים, האחד יניע את הסרן הקדמי והשני את האחורי. בתצורה זו מתקבלת הנעה 4X4 פשוטה ללא סיבוכים מיותרים, עם אפשרות לבחור בסוג ההנעה לפי תנאי הדרך: קדמית בלבד, אחורית בלבד או משולבת.

דגם הקונספט שהוצג בטוקיו. יהיה הבסיס לדגם החדש

מדובר בפלטפורמה חדשה לחלוטין שתוכננה על ידי ניסאן לכלי רכב חשמליים, והיא תשרת בוודאי גם דגמים נוספים של החברה שיגיעו בעתיד. המצברים מותקנים בתחתית המרכב, מה שמנמיך את מרכז הכובד ומפנה מקום מכובד לנוסעים. בניסאן לא חשפו פרטים על הספקי המנועים וגם לא על קיבולת המצברים, אך ההערכה היא כי טווח הנסיעה בין טעינות יעמוד על 400-500 ק"מ.

ה- Ariya יצוייד בכל אמצעי הבטיחות המתקדמים, כולל מערכת ה- ProPilotשל ניסאן המאפשרת נהיגה חצי-אוטונומית, שבעתיד אפשר יהיה לשדרג למערכת אוטונומית לחלוטין, אם החזון הזה יתממש בימינו... הרכב יצוייד גם בכל קישורי האינטרנט הקיימים, ובעזרתם מקבלים פיצ'רים נחמדים כמו כיוון אוטומטי של הכסא, ההגה והמראות כשהנהג מתקרב לרכב, על פי המפתח שהוא מחזיק.

הצפי לתחילת הייצור הוא לעוד 12 עד 18 חודשים, כפוף למגבלות הקורונה. מחיר וצפי הגעה לישראל עדיין לא ידועים.

תגובות

8 תגובות

1

אורח/ת - Roman Livshitz

03 במאי ב 14:55

אם הניסן ליף שלהם מתקרב למחיר של 180,000 ₪, כמה יעלה הקרוסאובר הזה, 350,000?

2

Ogash Ofer

03 במאי ב 14:57

אורח/ת - Roman Livshitz כתב/ה:
"

אם הניסן ליף שלהם מתקרב למחיר של 180,000 ₪, כמה יעלה הקרוסאובר הזה, 350,000?

"
אין לדעת.
אני מניח שככול שתהיה יותר תחרות בשוק כלי הרכב החשמליים המחיר ירד...

3

אורח/ת - Metanes Issa

03 במאי ב 15:51

מחירי רכב חשמלי הם בלוף גדול. נכון שיש עלויות פיתוח אך עלויות הייצור הינן הרבה יותר נמוכות. מדובר בלוחות אלקטרוניים ומנועים חשמליים פשוטים יחסית למנועי בנזין ודיזל.
הכל תלוי בהיצע ובביקוש. ככל שהצרכן לא יהיה מוכן לשלם סכומים אלו, ייאלצו היצרנים להוריד מחירים והיבואנים להוריד רווח. לגבי מסים, אפשר לסמוך על ממשלת ישראל שלא תהיה מוכנה להוריד שקל מרווחיה.
חצי מליון שקל בשביל אודי איטרון זו חזירות. שש מאות אלף שקל בשביל יגואר איי פייס או בשביל מרצדס אי קיו סי, זה ממש טמטום.

4

אורח/ת - Roman Livshitz

03 במאי ב 15:53

Ofer Ogash
אני מאוד מקווה, אבל אם לשפוט על פי תימחור הדגמים החשמליים שמייבאים היום, והצבת מחירים לא ראליים להמרות הטבות המס, זה לא יעזור.

5

אורח/ת - Amit Shemesh

03 במאי ב 16:38

זה כנראה ניסיון של חברות הרכב 'המסורתיות' לשמור על רווחיות גבוהה.
הבעיה מבחינתן תתחיל ברגע שחברות 'לא מסורתיות' כמו טסלה או חברות חיצוניות לתעשיית הרכב יוכלו להשיג נפח ייצור גבוה.

6

אורח/ת - Zorki Ben Yo

03 במאי ב 21:03

האריאה זו אופרה אחרת לגמרי, צינון בטריות אקטיבי, טווח פצצה, אין עדין מחיר. יתחרה עם כל הג׳פונים בסביבה...כולל MG שבא בטכנולוגיה ישנה..אופרה אחרת לגמרי.

7

אורח/ת - Alexander Moskalenko

04 במאי ב 11:23

מי שנוסע על רכב חשמלי ספק אם ירצה לחזור לרכב עם מנוע בעירה פנימית.
המחיר בדרך כלל ראלי או לפחות מתקרב להיות ראלי, לעומת המחיר אשר משולם על רכבים הרגילים.

8

אורח/ת - מיצו בישי PHEV

05 במאי ב 23:56

נראה כמו אאוטלנדר PHEV.
מערכת הנעה כמו ב PHEV.
עיצוב כמו של PHEV.
המהלך של רנו/ניסן לרסק את מיצובישי ולקנות אותה בזול, משתלם ובגדול.....
מתי נראה אאוטלנדר חשמלי לגמרי?