שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט גיפאים #64

עוד הסבה להנעה 6X6 הפעם של פורד F-350, רולס רויס הולכת על שחור ואם אתם משועממים תוכלו לבקר בכמה מוזיאוני רכב וירטואליים

הסבות של רכבי שטח להנעה 6X6 הן לא תופעה חדשה (ראו כאן וגם כאן) ויש גם יצרניות שמציעות כלים כאלה חדשים מהניילון (כמו זה), אבל תמיד מעניין לראות יצירות חדשות כאלi. הפעם מדובר בהסבה של סדנה מקסיקנית דווקא, והבסיס שנבחר הוא טנדר פורד F-350 סופר-דיוטי. הסבות כאלו דורשות הארכה של השלדה כדי לאפשר את הסרן הנוסף, אבל במקרה של הפורד – שהוא ארוך גם בצורתו המקורית – ההארכה שנדרשה היתה קצרה יחסית.

הסדנה, Colorss Motorsport, בחרה לטנדר שלה צבע בוהק ובולט המושך תשומת לב רבה, וקראה לו בשם לא מקורי במיוחד - טי-רקס. לא נמסרו פרטים על שדרוגים במערכות המכניות, וסביר להניח שמנוע הוא המנוע הסטנדרטי של הדגם הזה: V8 טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר עם 475 כ"ס. זמן ההספקה עומד על תשעה חודשים מרגע ההזמנה והמחיר יכול לנשוק ל-200 אלף דולר מעבר למחיר הבסיסי של הטנדר, שעומד על כ-80 אלף דולר ברמת הגימור הבכירה.

יאפים בשחור

לפני כחמש שנים הוחלט בחברת רולס-רויס להציע חלק מהדגמים שלה בסכמת צבעים המזכירה את אמרתו המיתולוגית של הנרי פורד לגבי הפורד T: כל צבע יהיה טוב, בתנאי שיהיה שחור. בהתאם, החלה רולס-רויס בשיווק ליין ה-Black Badge, שנצבעים בשחור בלבד, כולל כל חלקי הכרום. עכשיו מגיע הטרנד הזה גם אל הקולינן (Cullinan) דגם הפנאי של החברה, במחיר התחלתי של כ-400 אלף ליש"ט, בערך 1.75 מיליון שקל. ברולס-רויס טוענים שמאז שהחלו מכירות הליין השחור, שפונה בעיקר אל אנשי היי-טק שעשו את הונם במו ידיהם, הגיל הממוצע של קהל הקונים שלה ירד מ-50 ל-42 שנים...

שחור על שחור

לשטוף את העיניים מהכורסא

אמנם אנחנו כבר בדרך החוצה מסגר הקורונה, אבל עדיין הטיולים לחו"ל נראים רחוקים, כך שבינתיים תוכלו לבקר בכמה ממוזיאוני הרכב המעניינים ביותר בעולם מבלי לקום מהכיסא או מהכורסא. במרבית המוזיאונים האלה תוכלו לעשות סיור וירטואלי אמיתי בעזרת גוגל, כלומר לשוטט ממש בין המכוניות, חלקם מאפשרים רק הצצה קלה וחלקם מציגים את מרכולתם בסרטי וידיאו. הרשימה הראשונית פורסמה על ידי מגזין הרכב טופ גיר (Top Gear), אבל להנאתכם יש עוד כמה קישורים של אתרים שמומלץ לבקר בהם.

בין המוזיאונים שהומלצו על ידי טופ גיר תמצאו את מוזיאון הנרי פורד (קישור), את מוזיאון הקורבט (קישור), מקלארן (קישור), הונדה (קישור), מרצדס (קישור), פרארי (קישור), למבורגיני (קישור), פאגאני (קישור) ופורשה (קישור).

מוזיאון Ford Piquette Plant

אפשר גם לבקר באתרים הבאים:

Toyota Museum

The Mullin Automotive Museum

Audi Forum Ingolstadt

Petersen Automotive Museum

GM Heritage Center

Barber Vintage Motorsports Museum

Ford Piquette Plant

Volvo Museum

BMW Museum at BMW Welt

The Blackhawk Museum

The LeMay Museum

The Nethercutt Museum