אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

BMW S 1000 XR החדש נוחת בישראל

אופנוע ב.מ.וו אדוונצ'ר ספורט חדש מגיע לישראל בשלוש רמות גימור ובמשקל עצמי של 226 ק"ג

BMW S 1000 XR החדש

הבכורה העולמית של ה-BMW S 1000 XR החדש נערכה בתערוכת EICMA 2019. המהדורה החדשה של אופנוע ה-Adventure Sport קלילה וזריזה יותר מקודמיו ובעלת ביצועים למרחקים ארוכים ויכולות ספורטיביות.
הדגם החדש בעל מנוע ומתלים שהם פרי פיתוח חדש ומשקל עצמי של 226 ק"ג (DIN), כ-10 ק"ג פחות מקודמו (באבזור דומה).
ה- S 1000 XR החדש מכיל את המאפיינים הבאים כציוד סטנדרטי: מערכת מתלים אלקטרונים (Dynamic ESA), מצבי רכיבה Pro המציעים מגוון רחב של אפשרויות כיוונון, ABS Pro, בקרת אחיזה דינמית (DTC), מסך TFT צבעוני בגודל 6.5 אינץ' עם קישוריות, תאורת LED מלאה, Hill Start Control Pro בקרת זינוק בעליה, בקרת מומנט הבלימה (MSR), עזר להעברת הילוכים ללא מצמד (Gear shift assistant Pro) ועוד.

המנוע

המנוע שפותח לאחרונה ושוקל 5 ק"ג פחות מהאופנוע היוצא, מבוסס על ה- S 1000 RR, עם יחסי הילוכים מותאמים, הגברה נוספת של ההספק בתחום הביניים ובקרת מומנט הגרר של המנוע (MSR).

מנוע ה-4 צילינדרים בטור מבוסס על המנוע של ה-S 1000 RR ומפיק הספק של 121 קוו"ט (165 כ"ס) ב-11,000 סל"ד. המומנט המרבי של 114 נ"מ זמין ב-9,250 סל"ד. ההילוך הרביעי, החמישי והשישי הם כעת בעלי יחסים ארוכים יותר על מנת להפחית את הרעש, צריכת הדלק וסיבובי המנוע בשיוט.

ה- S 1000 XR החדש כולל לראשונה גם את בקרת מומנט הבלימה של המנוע (MSR). מערכת MSR המבוקרת אלקטרונית מונעת החלקה של הגלגל האחורי כתוצאה מסגירת מצערת פתאומית או הורדת הילוך ומשלימה את מנגנון המצמד המחליק.

מערכת מתלים חדשה עם Dynamic ESA / Dynamic ESA Pro

בדיוק כמו האופנוע כולו, גם מערכת המתלים עברה הפחתת משקל ניכרת. השלדה והזרוע האחורית קלות יותר כעת ב-2.1 ק"ג;. הזרוע האחורית הדו-צדדית החדשה מפחיתה את המשקל הבלתי מוקפץ ב- 1.6 ק"ג, ומציעה תגובה רגישה במיוחד הודות לחיבור ישיר.

ה-S 1000 XR החדש כולל את הדור האחרון של מערכת Dynamic ESA (מערכת כוונון אלקטרוני של המתלים) של BMW Motorrad כסטנדרט. הודות לטכנולוגיית השסתומים המתקדמת ביותר, אופנוע ה-Adventure Sport הרב-גוני משלב חוויית רכיבה דינמית במיוחד עם רמה גבוהה של נוחות נסיעה. מערכת Dynamic ESA Pro זמינה בישראל ברמות הגימור RACE ו- M עם שני מצבי שיכוך – (Road ו-Dynamic) – ופיצוי עומס אוטומטי.

ארבעה מצבי רכיבה כסטנדרט

ארבעה מצבי רכיבה יחד עם הדור האחרון של בקרת אחיזה דינמית DTC ובקרת הרמת גלגל Wheelie) ABS Pro) עם DBC (בקרת בלימה דינמית) מעניק בטיחות רבה עוד יותר בעת בלימה במצב של הטיה.

ל- S 1000 XR החדש ארבעה מצבי רכיבה – Rain , Road , Dynamic ו-Dynamic Pro. מצב Dynamic Pro, שניתן לראשונה להגדירו באופן מלא ב-S 1000 XR, מציע מגוון רחב של אפשרויות כיוונון. בנוסף לתגובת המצערת, ניתן לראשונה להגדיר בנפרד ב- S 1000 XR החדש את בלימת המנוע, בקרת ה-ABS,בקרת האחיזה, ובקרת הרמת הגלגל הקדמי (כולל ההגדרה החדשה "Power Wheelie"). למרות שמערכות ה-ABS של BMW Motorrad, מספקות כבר רמה גבוהה מאוד של ביצועים ובטיחות בעת בלימה בקו ישר, מערכת ABS Pro לוקחת זאת צעד נוסף קדימה כדי להציע בטיחות מוגברת גם בעת בלימה במצב הטיה.

לוח מכשירים רב-תפקודי עם צג TFT צבעוני 6.5 אינץ'

לוח המחוונים ב-S 1000 XR החדש פותח גם הוא לגמרי מחדש. בנוסף למגוון מורחב של תפקודים ומידע, בתכנון המסך יוחסה חשיבות מיוחדת להשגת הקריאות הטובה ביותר שאפשר, כדי לקבל ראות אופטימלית גם בתנאי תאורה קשים.. המסך מציע תצוגות מותאמות אישית למגוון מטרות שונות. מסך Pure Ride מכיל את כל המידע הדרוש לרכיבה רגילה על הכביש, למשל, בעוד שמסך Sport מאפשר להציג את זווית ההטיה, הבלימה ובקרת האחיזה. תצוגת מסך אפשרית נוספת מספקת סקירה כללית על מצב האופנוע.

מערכת ניווט שימושית באמצעות הכוונה ע"ג המסך ומחוברת לאפליקציה בטלפון הנייד כלולה כסטנדרט. תצוגת TFT מופעלת מהכידון באמצעות גלגלת MMC -Motorcycle Multi Controller.

יחידות תאורת LED חדשות עם תאורת יום (DRL) כחלק מ-Headlight Pro

כל יחידות התאורה של ה-S 1000 XR החדש מנצלות את טכנולוגיית ה-LED העדכנית ביותר. בנוסף למהבהבי הפנייה ויחידת התאורה האחורית, הן כוללות גם את הפנס הראשי בעל העוצמה הגבוהה עם שלושה צמדים של יחידות LED המסודרים באופן סימטרי עבור האלומה הנמוכה, האלומה הגבוהה ותאורת החנייה. הפנס הראשי LED החדש מאיר כעת את הכביש בצורה יעילה אפילו יותר מבעבר. יחידת התאורה המותקנת במפעל וקיימת בישראל ברמות גימור M ו RACE בלבד, Headlight Pro, כוללת גם DRL (תאורת יום) לזיהוי טוב יותר של האופנוע במהלך היום.

העיצוב

התכנון החדש של השלדה הראשית, צדי מיכל הדלק וחלקי המרכב באזור המושב מספק תמיכה טובה יותר ואחיזת ברכיים משופרת. יתר על כן, משטחי מגע אופטימליים ומשולש ארגונומי המוגדר מחדש בין קצוות הכידון, משטח המושב ומשענות הרגליים מעניקים הנדסת אנוש אופטימלית.

ה- S 1000 XR החדש מגיע בשני שילובי צבעים שונים: הגימור הבסיסי המעודן בצבע Ice Grey והגימור הדינמי במיוחד בצבעי Racing Red/White Aluminum.

ה- S 1000 XR החדש נמכר ב- 3 רמות גימור:

BMW S 1000 XR RACE ימכר בישראל ב- 149,900 ₪.

BMW S 1000 XR M ימכר בישראל ב- 169,900 ₪.

וגרסת כניסה BMW S 1000 XR PURE תמכר בישראל ב-139,900 ₪.

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת - Shay Erez

15 במאי 2020 ב 20:44

הוא לא שמן, הוא מלא

2

אורח/ת - Daniel Deygin

15 במאי 2020 ב 20:44

כמה כבר אפשר למתוח את המושג "אדוונצ'ר". בקצב הזה נראה בקרוב את ה cbr1000rrr אדוונצ'ר

3

Ogash Ofer

15 במאי 2020 ב 20:45

זה אדוונצ׳ר ספורט

4

אורח/ת - Daniel Deygin

15 במאי 2020 ב 20:45

מה שנקרא ספורט טיורינג

5

אורח/ת - Shay Erez

15 במאי 2020 ב 20:46

מילת הקסם של אנשי המכירות

6

אורח/ת - Yishay Levi

15 במאי 2020 ב 20:46

מעדיף את סדרת ה GS, זה אדוונצ'ר!

7

Ogash Ofer

16 במאי 2020 ב 08:09

קישור לידיעה על שני האחים הבינוניים בנפח במשפחת אדוונצ'ר ספורט של ב.מ.ו. :
BMW F 900 R
ו- BMW F 900 XR
​​​​​​​

https://www.4x4.co.il/article/13206