שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טנדר של הביוקר. מאוד ביוקר

תמורת 350 אלף דולר "בלבד" תוכלו לקבל טנדר power wagon משנת 1949 שעבר שיפוץ מקיף וקיבל מכלולי הנעה מודרניים

למעלה מ-250 אלף פאואר וואגונים (power wagon) ייצרה דודג' במהלך כשלושים השנים בהן נבנו הטנדרים האלה במפעליה. והכוונה היא לאלו המקוריים, הדגם האזרחי שייצורו החל אחרי מלחמת העולם השנייה שקיבל את הזיהוי WM300, ולא לדגמים הצבאיים למיניהם (קישור לכתבה של טל שביט ז"ל על הדגם הצבאי). אלו היו רכבי עבודה קשוחים, שבילו את חייהם במגוון עבודות שטח, רבים מהם סיימו את דרכם כשהם נטושים בשולי חוות חקלאיות בארה"ב (קישור לכתבה על תולדות הטנדר).

ברבות השנים, הפאואר וואגונים הפכו לרכבי אספנות נחשקים, ומחיר של אקזמפלר במצב סביר לפני שיפוץ, יכול להגיע ל-25 אלף דולר וצפונה מכך. וכשזה מגיע לשיפוץ, יש שתי אסכולות: האחת הדוגלת בשמירה מוחלטת על המקוריות, כולל שימוש בברגים האורגינליים של הרכב המשופץ, וגישה שנייה לפיה שומרים עד כמה שאפשר על המראה החיצוני אבל כל המכלולים מוחלפים למשהו מודרני יותר. בגישה הזו, הנקראת בארה"ב restomod (שילוב של המלים restoration ו-modern), נקטו בסדנת Legacy Classic בשיפוץ פאואר וואגון דבל-קבינה משנת 1949.

כפי שאפשר לראות בתמונות, מבחוץ נשמר המראה המקורי של הטנדר, אך מתחת לפחים תמצאו מכלולים חדשים לגמרי. המנוע הוא קמינס דיזל ארבע בוכנות בנפח 3.9 ליטר, עם הספק של 350 כ"ס ומומנט של 85 קג"מ המושג ב-2000 סל"ד. תיבת ההילוכים היא ידנית כמובן, עם חמש מהירויות, ויש גם תיבת ההעברה של אטלס עם הילוך כוח ביחס של 3.8:1. מאחור הותקן סרן דיינה-טראק פרו 80 ומלפנים דנה 60. יחס ההעברה בסרנים הוא 5.13:1 ושניהם נעולי ARB. יחס הזחילה הסופי עומד על 100:1! הטנדר צויד בבולמי בילשטיין ובצמיגי שטח של טויו בקוטר 40 אינץ' על חישוק ביד-לוק בקוטר 17 אינץ'. להשלמת חבילת השטח, הותקנה בחרטום כננת חשמלית 16,500 ליב' של וורן. מיכל דלק ענק בנפח 200 ליטר, המותקן בארגז, מאפשר טווח נסיעה של כ-1500 ק"מ.

גם בתא נהג תמצאו מכלולים מודרניים לגמרי. אמנם יש ניסיון לשמור על מראה רטרו בלוח השעונים, אבל יש מיזוג, ריפודי עור, מערכת שמע של אלפיין עם חיבורים לקאר-פליי ולאנדרואיד אוטו, מערכת ניווט לווינית, שמשות מוכהות ועוד. אחד הדברים הבולטים בהיעדרם הן שתי הידיות לשילוב ה-4X4 שהיו במקור, כשמשיכת הראשונה שבהן שילבה את הסרן הקדמי ומשיכה של השנייה את הילוך הכוח.

לטענת הסדנה, הושקעו בשיפוץ כ-2000 שעות עבודה ויחד עם עלות המכלולים והמחיר הבסיסי של הרכב (הדגם עם תא הנהג הכפול נדיר ביותר וכמובן גם יקר יותר) - הקונה המאושר, או המועשר, יצטרך להיפרד מלא פחות מ-350 אלף דולר! ואם זה כבד מדי לארנק שלכם, תוכלו לרכוש דגם עם תא נהג בודד, משופץ באותה רמה ועם אותם מכלולים, ב-195 אלף דולר "בלבד"...

שתי הידיות המקוריות של שילוב ה-4X4, לידן הידית של בלם היד

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת - Shlomi Boaron

18 במאי ב 10:57

חלום

2

אורח/ת - Tedi Harush

18 במאי ב 10:58

לייק!

3

אורח/ת - Idan Levenhaim

18 במאי ב 10:59

שווווהה

4

אורח/ת - Eitan Yochananof

18 במאי ב 10:59

מגניב

5

אורח/ת - Itamar Zipori

18 במאי ב 11:00

תארוז לי 1...תודה

6

אורח/ת - Shay Erez

18 במאי ב 11:00

יש מזגן?

7

Ogash Ofer

18 במאי ב 11:01

אורח/ת - Shay Erez כתב/ה:
"

יש מזגן?

"
מזגן חדש ומתקדם.
וכמזגן אמריקאי נשמע לי גם מקפיא היטב