ה-SUV העירוני של יונדאי בעל ההנעה הקדמית מגיע לישראל בגרסת הנעה היברידי.
הקונה Hybrid KONA יימכר בארץ בשתי רמות גימור ועם· צריכת דלק עירונית המוצהרת של 27.7 ק"מ לליטר
יבואנית יונדאי לישראל משיקה את ה- Hybrid KONA, רכב פנאי-שטח היברידי חדש בקטגוריית ה-SUV. סדרת ה-KONA של יונדאי אשר מכרה בעולם עד היום כ-120,000 רכבים ובישראל כ-5000 רכבים.
מאז השקתה זכתה בפרסים רבים בהם רכב השנה של צפון אמריקה בקטגוריית SUV, לשנת 2019, זכיה בפרס עיצוב החוץ של International Forum Design ועוד.
ה-Hybrid KONA הוא הרחבה למשפחת ה-KONA המשלב נהיגה ירוקה יותר ברכב SUV המיוצר על גבי פלטפורמה חדשה ומייצג דור חדש בכל הקשור לעיצוב, בטיחות, ביצועים, מנוע, אבזור וחיסכון.
קישור לפרטים על השקת הקונה משנת 2018
ה-Hybrid KONA מגיע עם יחידת הנעה המשלבת בין מנוע בנזין 1.6 ליטר המפיק 105 כ"ס ומנוע חשמלי 42kW המפיק 43.5 כ"ס וסוללת ליתיום יון המעניקה חיסכון אנרגטי ואפשרויות טעינה במהלך הנסיעה.
שילוב המנועים מספק תפוקה של 141 כוחות סוס ב- 5,700 סל"ד ומומנט משולב של 27 קג"מ. המנוע מאפשר תאוצה מ-0-100 ב-11.2 שניות ומגיע למהירות מקסימלית של 160 קמ"ש. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפלות מצמדים (DCT) עם 6 הילוכים המספקת חווית נסיעה חלקה.
ה-Hybrid KONA מגיע עם 5 שנים לחילופין 100,000 ק"מ אחריות על הרכב ו- 7 שנים לחילופין 150,000 ק"מ על המערכת ההיברידית.
צריכת הדלק ב- Hybrid KONA המוצהרת ע"י היצרן עומדת על 27.7 קמ"ל בנהיגה עירונית ו- 25.6 קמ"ל בנהיגה בינעירונית. (לפי נתוני יצרן ובבדיקות מעבדה). הציון הירוק ירד ל-2 ופליטת CO2 עומדת על 114 גרם לק"מ.
ה- Hybrid KONA מציע לנוסעים מרחב פנימי נדיב לצד יכולות אחסון מרשימות. המושבים האחוריים המפוצלים מתקפלים ומשלבים רצפת העמסה דו-מפלסית המאפשרת גישה קלה לאחסון אופניים, גלשן ואביזרים נוספים. אורכו של ה-KONA 4,165 מ"מ, רוחבו 1,800 מ"מ, גובהו 1,550מ"מ ומרווח הסרנים עומד על 2600 מ"מ. ל- KONA מרווח גחון של 1,70 מ"מ ותנוחת ישיבה גבוהה.
FCA - מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת מערכת להתראה טרום התנגשות חזיתית. מדובר במערכת בטיחות פעילה מתקדמת על בסיס רדאר קדמי ומצלמה הנותנת התראה אקטיבית לנהגים במצבי סיכון (FCW) ואף מבצעת בלימה אוטונומית במצבי חירום (AEB) וזיהוי הולכי רגל.
LKA - מערכת אקטיבית לשמירת נתיב, משתמשת במצלמה הקדמית לזיהוי סימני הכביש ומסייעת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון, היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב והחזרת הרכב לנתיבו.
DAW - מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות.
BCW - זיהוי והתראה על רכב חוצה ב"שטח מת".
RCCW – התראה על רכב חוצה מאחור.
בנוסף כוללים שני הדגמים 6 כריות אוויר, ESC - מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, TCS - מערכת בקרת משיכה, ABS - מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה, HAC - מערכת סיוע לזינוק בעליה, ESS - איתות בלימת חירום, TPMS - מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים עם תצוגה חכמה לכל גלגל בנפרד ו-EBD - מערכת אלקטרונית לחלוקת כוח בלימה.
בדגם ה- Premium קיימת מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן. מדובר במערכת המשלבת גישה ל- Apple CarPlay ו Android Auto על גבי מסך מגע צבעוני מרחף בגודל 7 אינץ', דיבורית Bluetooth, מצלמה אחורית מקורית ושליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בלם יד חשמלי, AUTO HOLD, בקרת שיוט, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, הגה מצופה עור, כיוון הגה לגובה ולעומק, פנסי ערפל קדמיים, אימובילייזר מקורי, ספוילר אחורי עם תאורת בלם, מחשב דרך, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, מראות חיצוניות חשמליות מתקפלות ובצבע הרכב, פנסי איתות במראות, נעילה מרכזית, 4 חלונות חשמל, חיישן אורות, מפתח שלט מתקפל, שמשות אחוריות כהות, תאורת יום DRL מסוג LED וחישוקי סגסוגת קלה 16'.
דגם ה- Prestige כולל גם מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, תאורה אחורית מסוג LED , חיישני חניה אחוריים מקוריים, BCW- זיהוי והתראה על רכב חוצה ב"שטח מת" ו- RCCW - התראה על רכב חוצה מאחור.
רמת אבזור |
מחיר בש"ח |
ציון ירוק |
רמת בטיחות |
צריכת דלק עירוני ליטר ל- 100 ק"מ |
צריכת דלק בינעירוני ליטר ל- 100 ק"מ |
Premium |
139,900 |
2 |
6 |
3.6 |
3.9 |
Prestige |
142,900 |
2 |
7 |
3.6 |
3.9 |
מידות |
מ"מ |
אורך |
4,165 |
רוחב |
1,800 |
גובה |
1,550 |
מרווח סרנים |
2600 |
מרווח מהקרקע מינימאלי |
170 |
מרווח רגלים מושב קדמי |
1054 |
מרווח רגלים מושב אחורי |
880 |
מרווח ראש מושב קדמי |
1005 |
מרווח ראש מושב אחורי |
961 |
מרווח כתפיים מושב קדמי |
1410 |
מרווח כתפיים מושב אחורי |
1385 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
361 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1450 |
משקל כללי מורשה (ק"ג) |
1910 |
רדיוס סיבוב (מטרים) |
5.3 |
קיבולת מיכל דלק (ליטרים) |
38 |
6 תגובות
1
אורח/ת - Daniel Klatis
18 במאי 2020 ב 07:40
אני יכול להגיד שלמרות שהכוח ירד והשתווה לאיוניק זה שווה את זה.
כי מקבלים דברים שלא היו בקונה הרגילה.
וחוץ מזה הרכב זהה לחלוטין לקונה הרגילה.
2
אורח/ת - Yaniv Dayan
18 במאי 2020 ב 07:42
מאכזב מאוד שבקרת השיוט לא אדפטיבית
3
Ogash Ofer
18 במאי 2020 ב 07:43
מאכזב מאוד שבקרת השיוט לא אדפטיבית
"4
אורח/ת - Yaniv Dayan
18 במאי 2020 ב 08:17
Ofer Ogashבדיוק.
ברכב שעולה 143 אלף הייתי מצפה לקבל את כל המערכות.
5
אורח/ת - אופק יחזקאל
18 במאי 2020 ב 08:24
יש את הבקרת שיוט האדפטיבית באיוניק ובעוד דגמים של יונדאי
6
אורח/ת - יאיר כהן
18 במאי 2020 ב 12:12
וואו
מפרט עשיר ביותר
תגובות