המיני קופר החשמלית הגיעה לישראל בתצורה המוכרת, ברמת גימור אחת ובמחיר של החל מ-239,000 ש"ח
מיני MINI משיקה בימים אלה בישראל את ה-MINI Cooper SE החשמלית.
הדגם החדש ישווק בארץ ברמת גימור אחת - Passion במחיר של החל מ-239,000 ש"ח
המראה החיצוני והפנימי של MINI נותרו כשהיו, והתווספו אליו פרטי עיצוב חדשים המגיעים בצבעי Vigorous Grey או בצבע צהוב המבדלים את הגרסה החשמלית מאחיותיה הרגילות אליהם מצטרפים רכיבי תצוגה ובקרה ספציפיים לדגם בתא הנוסעים הכוללים לוח מחוונים דיגיטלי.
למרות המעבר להנעה חשמלית, ממדיו החיצוניים של הרכב נותרו כשהיו, כך גם נפח תא המטען נשאר זהה למיני בעלת מנוע הבעירה הפנימי.
קישורים:
מיני חוגגת 60 שנים ומשיקה מהדורת MINI Hatch חדשה
מיני MINI GP מיוחדת נחתה בישראל
מיני קאנטרימן פלאג אין מתחברת Mini S E
במיני החשמלית מותקן המנוע החזק הקיים היום בהיצע של BMW, המספק 184 כ"ס ו-527. קג"מ, אשר יחד עם תיבת ההילוכים הישירה מאפשרים האצה מאפס ל-60 קמ"ש ב-3.9 שניות ומאפס ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות.
הסוללה של המיני ממוקמת בחלקו התחתון של המרכב דבר היוצר מרכז כובד נמוך עוד יותר מזה של הדגמים עם מנועי הבעירה הפנימית.
סוללת ליתיום-יון ספציפית לדגם מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 235 ק"מ – אשר מביא לעלייה של 85 ק"ג במשקל הרכב - בהשוואה לדגמי המיני הרגילים.
במיני החשמלית מערכת של בלימה רגנרטיבית אשר טוענת את הסוללה בעת עזיבת הרכב מדוושת התאוצה.
למיני מערכת שליטה אלקטרונית על העברת הכוח הנקראית אצל היצרן ARB החדש על מנת לעזור לגלגלים הקדמיים להתמודד עם הכוח המידי אותו מספק המנוע החשמלי.
פנסי חזית, תאורת יום ופנסי ערפל מסוג LED עם פנסים אחוריים LED בעיצוב Union Jack (דגל בריטניה), חישוקי סגסוגת "17 ייחודים לדגם, חלון שמש פנוראמי, כניסה והנעה ללא מפתח (Comfort Access), בקרת אקלים מפוצלת, מושבי Sport קדמיים עם ריפודי עור וחימום מושבים, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע מרכזי "8.8 (הגדול בהיצע) הכולל מערכת ניווט מקורית ומערך Apple CarPlay, מערכת שמע Harmon Kardon עם 12 רמקולים, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני נסיעה לאחור, תאורת האווירה הייחודית של MINI, משטח טעינה אלחוטי, מערך הבטיחות Driving Assistant, חיישני אורות וגשם, קיפול מראות חשמלי, הקרנת לוגו MINI ממראת הצד ועוד.
ה-MINI Cooper SE תסופק ללקוחות עם כבל הטענה מותאם לשקע תעשייתי ובנוסף עם שובר לרכישת עמדת הטענה של חברת אפקון בעלות מסובסדת.
באמצעות עמדת הטענה ניתן לטעון 80% מהסוללה בשעתיים וחצי ו-100% מהסוללה תוך שלוש וחצי שעות (בהתאם להספק החשמל בבית).
ניתן לטעון את ה-MINI גם בעמדת טעינה ציבורית מהירה DC (זרם ישיר) המאפשרת לרענן את עתודות האנרגיה של הרכב.
יחידת הטעינה של ה-MINI Cooper SE החדשה מתוכננת לכושר טעינה מרבי של 50 קוו"ט, ומאפשרת להשיג טעינה של 80% בתוך 35 דקות.
5 תגובות
1
אורח/ת - Tal Moshe
27 במאי 2020 ב 22:41
סבבה אבל עדיין רכב יקר ביותר למה שהשוק צריך: עד 100,000 ש"ח למעלה מ-300 ק"מ טווח
2
אורח/ת - Levi Yaakubov
27 במאי 2020 ב 22:42
זה הרכב החשמלי הכי לא משתלם לאזרחי ישראל. והכי משתלם לרשויות מדינת ישראל.
3
Ogash Ofer
27 במאי 2020 ב 22:44
רק כי זה מוצר חדשני.
עוד עשור המכונית החשמליות לא יהיו יקרות
4
אורח/ת - Valery Levitan
27 במאי 2020 ב 22:45
אוטו הכי כיפי שיש.
קרטינג + חשמל = מדהים
5
אורח/ת - Stanislav Tulchin
27 במאי 2020 ב 22:47
מעניין, מיני ידעו שטווח נמוך, החלטה לצמצם גודל סוללה מושכלת מאוד.
ב 99% נסיעות לא צורכים יותר 200 ק"מ. והם אמרו לא לעלות משקל הרכב רק בשביל מספר גבוה. רכב בסה"כ עירוני, טעינה מהירה באירופה יש בכל מקום. מי שנסע ברכב אמר שתחושה של מיני נשמרה ושופרה. רכב באמת מגניב וזה מה שהם רצו. מי שמחפש את החוויה ימצא שם משהו שגם טסלה לא תתן.
הבעיה אצלנו!
יבואן חסר בושה ומיסוי חסר פרופורציה.
מונופול של קרטל בראשות דלק, בייחד עם מונופול על אנרגיה ממש משתדלים להוכיח לאזרחים שלא כדאי לקנות רכב חשמלי.
תגובות