בשנים האחרונות נראה ששוק הטרקטורונים בארץ (וגם בעולם) איבד את קסמו וכמעט נעלם לטובת הצל"צ (צד לצד צד - SBS) או ריייזר, בשפה הגנרית, אך מסתבר שלפי נתוני איגוד הרכב עדיין נמכרים בארץ כמה מאות בודדות של טרקטורונים מהיקרים ביותר שמקורם בצפון אמריקה ועד הפשוטים והזולים שמגיעים מסין.
דלב - יבואן פולאריס לישראל, החליט לחמם את השוק, לייבא ולשווק במלוא העוצמה 3 טרקטורונים מבית TGB טיוואן. שבילי השפלה נבחרו להשקה, השגריר והצוות המסחרי משגרירות "הרפובליקה הסינית" (כך נקרא האי מול סין) הוזמנו לחגיגה ואנחנו יצאנו לרכוב ולבדוק (בקטנה...) מה זה 4 גלגלים וכידון
TGB - Taiwan Golden Bee הנו יצרן מכלולים וכלים חקלאים שהחל את דרכו בשנת 1960 עם ייצור גרסאות מקומיות לווספה של פיאג'ו ועם השנים התרחב הייצור גם לכלים חקלאיים ומנועים עבור יצרנים שונים. בשנת 1990 הרחיב מותג TGB את פעילותו גם לעבר תחומי הפנאי והשטח והחל בייצור טרקטורונים תחת הסלוגן Play Different. כיום משווקים טרקטורוני TGB ביותר מ-50 מדינות בהן ארה"ב, קנדה, גרמניה, צרפת, אוסטרליה, מלזיה ועוד... ועכשיו גם בישראל!
דלב - שמייבאים ארצה את הכלים של פולאריס מארצות הברית, אופנועי ק.ט.מ. מאוסטריה ועוד מותגים בתחום הדו-גלגלי החליט להוסיף למרכולתו גם 3 דגמים של טרקטורונים שימכרו לשוק המחפש "תמורה למחיר", כלומר כלים פשוטים, זולים - באופן יחסי, המתאימים לפלח שוק המחפש פנאי או עבודה שלא בקצה מעטפת הביצועים.
מר פאול ק. צ'אנג - שגריר טייואן בישראל ומר דורי מנור - מנכ"ל היבואן
דגם ה-Blade 600 הינו טרקטורון עבודה וטיולים, חד-מושבי, שלדת צינורות, מנוע סינגל בנפח 561 סמ"ק, 4 פעימות, מוזרק דלק אשר מספק 41 כ"ס ב-7,000 סל"ד עם 5.4 קג"מ ב-5,500 סל"ד. היבואן מאבזר את ה-Blade 600 ומציע כסטנדרט כננת קדמית, פגוש קדמי מחוזק, הנעה כפולה, הילוך כוח / LOW ונעילת דיפרנציאל קדמי חשמלית. מחיר ההשקה נקבע על 39,900 שקל והייעוד שלו הוא ככלי עבודה חקלאי, המגיע עם סבל רחב מאחור.
מנוע: סינגל 4 פעימות, 2 שס' לצילנדר
נפח: 561 סמ"ק
הספק: 42 כ"ס ב-7,000 סל"ד
מומנט: 5.4 קג"מ ב-5,500 סל"ד
קירור: נוזל
תיבה: רציפה - וארייטור
מצבי הנעה: L/H/N/R/P
מתלה קדמי: זרועות A כפולות
מתלה אחורי: זרועות A כפולות
חישוקים קדמיים: 12 אינץ'
חישוקים אחוריים: 12 אינץ'
בלם קדמי: צמד דיסקים 200 מ"מ
בלם אחורי: צמד דיסקים 190 מ"מ
מכל דלק: 18 ליטר
משקל (יבש): 370 ק"ג
מרווח גחון: 320 מ"מ
אורך, רוחב, גובה: 212, 124, 128 ס"מ
בסיס גלגלים: 129 ס"מ
מרווח טיפולים: 100 שעות או שנה
Target 600 ממותג אצל היצרן כטרקטורון ספורטיבי המתאים לטיולים ומרכיבת ההתנסות הקצרה בשבילי השפלה הטרגט אכן כלי יעיל לטיולים, היודע לגהץ שבילים במהירות סבירה וכל עוד שומרים על מהירות נשלטת ע"י הרוכב הוא גם יביא אתכם בבטחה ליעד. ל-Target 600 יחידות תאורה עם חתימת לד, המתלים מעל נוקשים יותר מדגם הבלייד וגם בטרגט הרוכב יכול לבחור בין הנעה אחורית להנעה כפולה יחד עם נעילת דיפרנציאל קדמי חשמלית.
המנוע נראה זהה לדגם העבודה, סינגל בנפח 561 סמ"ק, מוזרק דלק אשר, מספק 41 כ"ס ב-7,000 סל"ד עם 5.4 קג"מ ב-5,500 סל"ד.
גם ה-Target 600 מאובזר עם כננת קדמית ולו פגוש קדמי, תאורת לד ייחודית, הנעה כפולה, גיר רציף, הילוך כוח / LOW ומחיר השקה של 45,900 שקל.
מנוע: סינגל, 2 שס' לציל'
נפח: 561 סמ"ק
הספק: 42 כ"ס ב-7,000 סל"ד
מומנט: 5.4 קג"מ ב-5,500 סל"ד
קירור: נוזל
תיבה: רציפה
הנעה: L/H/N/R/P
מתלה קדמי: זרועות A כפולות
מתלה אחורי: זרועות A כפולות
חישוקים קדמיים: 12 אינץ'
חישוקים אחוריים: 12 אינץ'
בלם קדמי: צמד דיסקים 200 מ"מ
בלם אחורי: צמד דיסקים 190 מ"מ
מכל דלק: 15 ליטר
משקל (יבש): 359 ק"ג
מרווח גחון: 320 מ"מ
אורך, רוחב, גובה: 195, 124, 128 ס"מ
בסיס גלגלים: 129 ס"מ
מרווח טיפולים: 100 שעות ק"מ או שנה
ספינת הדגל של טרקטורוני TGB הוא דגם ה-Blade 1000 שמוגדר אצל היצרן כטרקטורון אדוונצ'ר וחריג בנפח ובגודל בקרב היצרנים מהמזרח, כשהוא פונה ישירות לקרב מול התוצרת הבכירה של פולאריס או קאן-אם. ה-Blade 1000 מורשה לשני רוכבים ומהרכיבה הקצרה עליו לבד או בזוג אפשר לכתוב כי מתלים רכים ונעימים על השבילים הישרים, אך רכים מידי לרכיבה מהירה, בטח שבזוג. בגלל הרכות של המתלים אפשר לנוע עם הבלייד 1000 במהירות של כ-80 קמ"ש לבד וכ-60 קמ"ש בזוג בקצב שמשרה ביטחון ומאפשר פניות ובלימות בטוחות. כשרוכבים בזוג בגלל רכות המתלים שמאחור מורגש תת היגוי המחייב לנעול דיפרנציאל אחורי ולהחליק זנב - כמקובל בתחום הרכיבה עם 4 גלגלים וכידון.
המושב של הבלייד 1000 רחב ונוח, הפלסטיקים פשוטים עם מדבקות מעל שכבת הלכה והוא מגיע עם כננת מקורית, וו גרירה ושתי נעילות דיפרנציאל נפרדות – לגלגלים הקדמיים והאחוריים המופעלים ע"י שני כפתורים לשינוי מצבי הההנעה (אחורית או 4X4) ומצב הדיפרנציאלים. חשוב לציין כי בטרקטורונים, גם היקרים, הנמכרים בארץ, אין דיפרנציאל אחורי ואילו לבלייד 1000 יש, ועם אפשרות נעילה.
כך שהבלייד יכול לנוע בארבעת המצבים הבאים:
1. דפרנציאל אחורי פתוח 2×4
2. דיפרנציאל אחורי נעול 2×4
3. דיפרנציאל אחורי נעול 4×4
4. דפרנציאל אחורי וקדמי נעולים 4×4
לבלייד 100 מנוע V-טווין בנפח 997 סמ"ק, מוזרק ומקורר נוזל שמספק 81 כ"ס ב-6,750 סל"ד ו-9.1 קג"מ ב-5,750 סל"ד, עם תיבת הילוכים רציפה מסוג וארייטור.
ל-Blade 1000 בהגה בעל תגבור חשמלי ושליטה על שלוש רמות קשיחות, מתלי EVO של בולמי גז חנקן עם קפיצים פרוגרסיביים, חישוקים בקוטר 14 אינץ' עם צמיגי מקסיס ביג-הורן ונמכר במחיר השקה של 65,900 שקל, כ-20,000 ש"ח פחות מהכלים היוקרתיים מצפון אמריקה.
מנוע: V-טווין, 2 שסתומים לצילנדר
נפח: 997 סמ"ק
הספק: 81.6 כ"ס ב-6,750 סל"ד
מומנט: 9.1 קג"מ ב-5,750 סל"ד
קירור: נוזל
תיבה: רציפה
הנעה: L/H/N/R/P
מתלה קדמי: זרועות A כפולות
מתלה אחורי: זרועות A כפולות
חישוקים קדמיים: 14 אינץ
חישוקים אחוריים: 14 אינץ'
בלם קדמי: צמד דיסקים 230 מ"מ
בלם אחורי: צמד דיסקים 210 מ"מ
מכל דלק: 23 ליטר
משקל (יבש): 392 ק"ג
מרווח גחון: 320 מ"מ
אורך, רוחב, גובה: 233, 120, 130 ס"מ
בסיס גלגלים: 144.5 ס"מ
מרווח טיפולים: 100 שעות או שנה
1 תגובות
1
אורח/ת - י
04 בדצמבר 2020 ב 18:15
לא שווה את המחיר שלו בלייד 1000, כמו מרגרינה,מתאים לנסיעה בשבילי עפר בלבד מעבר לזה הוא מתפרק חלקים נשברים, לא ממליץ קניתי ומאוכזב מאוד מהכלי
תגובות