הדיפנדר החדש כמעט ואינו דומה לדיפנדר הוותיק והטוב שיצר ורומם את המותג הנחשק - לנד רובר ושורשיו בשנת 1948. עם זאת, הדיפנדר החדש משמר את השם ויותר מכך את יכולת ההרפתקנות יחד עם ה-DNA הייחודי של היצרן הבריטי.
עם המון טכנולוגיה, יכולת כביש מרשימה ומפנקת ויכולת שטח אמיתית המאפשרת לסטות מהדרך הראשית, לטפס את משלט 21... ומיד לאחר מכן לחזור לשגרת היום יום של רוב משתמשיו הפוטנציאלים.
לנד רובר השיקה השבוע את הדיפנדר החדש בישראל ולנו העונג להדריך את האירועים החל מהטיפוס האתגרי במשלט 21 ועד למרומי הרמפות של המוטוקרוס במסלול האופנועים שבמכון וינגייט
החל מייצור הלנדרובר הראשון בשנת 1948 הפך הדיפנדר לאייקון של אנשי השטח ושם נרדף להרפתקנות עבור אנשים המחפשים לפרוץ גבולות ולהגיע למקומות רחוקים ונידחים (קישור לתוכנית המוטורית שצולמה בירדן בחגיגות 60 שנים ללנדרובר).
אפשר לומר כי הדיפנדר החדש הוא פרשנות עכשווית לאגדה המוטורית. ואם אתם שואלים: מה זה הדיפנדר הזה? הרי הוא נראה אחרת ומתומחר אחרת אשיב בפשטות: כי זהו הרכב הכי קרבי והכי קשוח והכי הרפקתני בצי של לנד רובר ובכך שומר הדיפנדר החדש על מקומו בהיררכיה המוטורית.
הוא חכם וגם קשוח, הוא עמוס בטכנולוגייה אך גם ורב יכולות בכביש ובשטח. ההגה והדוושות שלו במרכז ההגה ומול הנהג, יש לו מערכות מתקדמות, בעצם הכי מתקדמות! בתחום המתלים, הבטיחות, הנסיעה במצבים שונים והפינוק לנהג.
לדיפנדר החדש מערכת מתלים חדשה עם כריות אוויר וחמישה מצבי גובה, מצבי נהיגה נשלטים (TERRAIN RESPONSE), מערכת מסכים מתוחכמת הנקראת PIVI PRO עם מצלמות המאפשרת מיגוון מבטים כולל מבט "מתחת לרכב" כאילו "מכסה המנוע שקוף". כל דגמי הדיפנדר שישווקו בישראל יצוידו בחבילת "OFF ROAD" הכוללת: נעילה "אמיתית" לדיפרנציאל המרכזי והאחורי וצמיגי ALL TERRAIN בעלי קוטר גדול של 815 מ"מ.
הדיפנדר מגיע עם ג'נט (חישוק) במידה של 20 אינץ' וצמיגים בחתך 60 או 19 אינץ' וחתך 65 או 18 אינץ' וחתך 70 - שזה כבר טוב מאוד לשטח!
בתחום הבטיחות מצויידים הדיפנדרים החדשים בכל המערכות האפשריות ועם חבילת DRIVE ASSIST מקבלים: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת "שטח מת" אקטיבית, בלימה אוטונומית, התראת שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב, מראה מרכזית שהיא גם מסך למצלמת גג אחורי, חיישנים ומצלמות סביב הרכב ועוד...
כרגע נמכרים בארץ דגמי ה-110 בעלי 5 דלתות בתצורות של חמישה או שבעה מושבים, ולקראת סוף השנה יצטרף גם הדיפנדר 90 הקצר בעל שלוש הדלתות. את הדיפנדר ניתן לרכוש עם מנועי דיזל 2.0 בעלי 200 או 240 כ"ס ומנוע בנזין 3.0 ליטר בעל 400 כ"ס!
ב-1948 עם קום מדינת ישראל (ושנת ההקמה של לנד רובר) מצאו לוחמי הפלמ"ח דרך עוקפת ל-באב אל ואד (שער הגיא) במטרה לפרוץ את המצור הערבי על ירושלים ולהצילה מכניעה. הדרך טיפסה בנחישות בין בית מאיר (בית מחסיר) לשלוחת המשלטים ובתחילתה אף היה בה קטע אתגרי שאינו עביר לרכב ובו סבלים סחבו על גבם את התחמושת והאספקה בין שיירה שהגיעה מהשפלה ולשיירה שהגיעה מירושלים הנצורה. 72 שנים לאחר מכן הבאנו את הדיפנדרים החדשים להאבק במעלה המפורסם של משלט 21 כשהוא במצב קשה מבחינת אחיזה וחריצים בזכות החורף הקשה והטוב שעבר עלינו.
3 דיפנדרים חדשים ו-2 דיפנדרים ותיקים הפגינו נחישות ועוצמה יחד עם עבודה קשה וללא הנחות טיפסנו את החלק הקשה והחריצי של המעלה כשבסופו כולנו הגענו למעלה בריאים ומרוצים וללא נזקים משמעותיים - שני קרעים בדופן של צמיג ופינה של פגוש קדמי שפגשה "קיר" סלע-קיר בסיום המעלה ושלא לצורך (אבל זה חלק מהחיים בשטח).
קישור למסלול טיול של משלט 21
נכון זה המשפט האלמותי (שנכון גם למטוס הדקוטה הוותיק) אבל אם שואלים "מה זה דיפנדר בשבילי?" (והרבה שואלים בימים האחרונים...) ותושבתי: דיפנדר זה הכלי הכי "קרבי" שיש ללנד רובר להציע! מי שרוצה להיות איש ברזל ולנסוע במכונה (האמיתית) העשויה אלומיניום ופלדה יתכבד וימצא לו דיפנדר ותיק, על סף האספנות, ישקיע וישמור עליו נאמנה וכי אז מובטח לו שותף גיבור, נאמן, קצת רועש ומקרקש, מאיץ מ-0 ל-100 ב-22 שניות ביום טוב ומשייט סביב ה-100 קמ"ש - אבל זה הדבר האמיתי ושל פעם!
מי שיש לו הממון בכיסו ורוצה רכב כביש/ שטח כזה שעושה את שתי המשימות ברמה גבוהה שיקנה דיפנדר חדש! - היכולת לנסוע על הכביש, כמו רכב יוקרה ואף טוב ומפנק מרוב כלי הרכב וברגע אחד להפנות את ההגה לשביל ולהתחיל לטפס על סלעים וחולות ומיד בסיום לחזור בנוחות לכביש - זה דיפנדר!
לדיפנדר החדש מערכת מתלים על בסיס כריות אוויר, המחליפות את קפיצי הסליל המסורתיים, בדומה למערכות הנמצאות בדיסקברי ובריינג' רובר.
אפשר להנמיך את הדיפנדר כ-5 ס"מ ואז גובה הרכב יורד ל-1.91 מטרים ומאפשר כניסה בטוחה לחניונים נמוכים.
הרכב יכול לעלות בשליטת הנהג ולהגדיל את מרווח הגחון ב-7.5 ס"מ ועוד שתי הגבהות - הראשונה אוטומטית של 3.5 ס"מ והאחרונה של עוד 3.5 ס"מ בשליטת הנהג.
לדיפנדר החדש זווית גישה של 38 מעלות, זווית נטישה של 40 מעלות (שהן כמובן משתנות ככל שמגביהים או מנמיכים את הרכב) רק להשוואה לדיסקברי זווית גישה של 34 מעלות ונטישה של 30 מעלות. לדיפנדר החדש יש מצב של צליחה (מעבר מים) בעומק של עד 90 ס"מ!
דיפנדר חדש - הדגמים, המנועים והמחיר:
S200 |
SE240 |
SE400 |
|
נפח מנוע (ליטר) |
2.0 דיזל |
2.0 דיזל |
3.0 בנזין |
הספק מירבי (כ"ס) |
200 |
240 |
400 |
מומנט מירבי (קג"מ) |
43 |
43 |
55 |
תאוצה 0-100 (שניות) |
10.3 |
9.1 |
6.1 |
מהירות מירבית (קמ"ש) |
175 |
188 |
208 |
צריכת דלק עירוני בינעירוני (ליטר/100 ק"מ) |
8.7 7.2 |
8.8 7.2 |
12.5 8.5 |
פליטת CO2 (גרם) |
251 |
253 |
277 |
תיבת הילוכים |
ZF 8 הילוכים |
ZF 8 הילוכים |
ZF 8 הילוכים |
דיפנדר 110
S 200 מנוע 2.0 ל' דיזל, 200 כ"ס 5 מקומות – 498,000 ₪
SE 240 מנוע 2.0 ל' דיזל, 240 כ"ס 5 מקומות – 570,000 ₪
SE 240 מנוע 2.0 ל' דיזל 240 כ"ס 7 מקומות – 585,000 ₪
SE 400 מנוע 3.0 ל' בנזין, 400 כ"ס 7 מקומות – 668,000 ₪
דיפנדר 90
BASE 200 מנוע 2.0 ל' דיזל, 200 כ"ס 5 מקומות – 425,000 ₪
S 200 מנוע 2.0 ל' דיזל, 200 כ"ס 5 מקומות – 468,000 ₪
SE 240 מנוע 2.0 ל' דיזל 240 כ"ס 5 מקומות - 545,000 ₪
SE 400 מנוע 3.0 ל' בנזין, 400 כ"ס 5 מקומות – 615,000 ₪
מהעיתונות בהמשך להשקה:
אבל סגולותיו החקלאיות והספרטניות של הדיפנדר הקשיש כבר לא התאימו לעולם המודרני, והגיע הזמן להחליף אותו. יכלו הבריטים לשמר את הפורמט הפרקטי-קשוח, אבל הם החליטו לבצע דילוג נחשוני - הדיפנדר החדש לא מנסה להחליף את הדגם היוצא בכל הנוגע לפשטות מופגנת, פונקציונאליות מדברית, קסטומיזצייה ומגוון מרכבים (טנדר, ברזנט ו-130). מי שמחפש המשך טבעי לדיפנדר היוצא, לא יימצא כאן את מבוקשו. התכנסנו היום כדי לבחון רכב כל-חדש, האמור לשלב יכולות כביש ושטח יוצאות דופן.
קישור לכתבה המלאה של רמי גלבוע בוואלה
אבל היה ברור שמשהו צריך להשתנות. תקנות זיהום האוויר והבטיחות, יחד עם הדרישות העדכניות של הלקוחות, הובילו את הדיפנדר למקום שונה לחלוטין. הוא עדיין רכב שטח יוצא מהכלל, אבל בצורה אחרת לגמרי מכפי שהוא היה בעבר. היום הוא רכב נהדר גם על הכביש.
קישור לכתבה המלאה של נועם ריין באיי-קאר
בינתיים נוכל לספר לכם שהדיפנדר מאוד מרשים על הכביש, מהיר מאוד ומגהץ היטב דרכי עפר מהירות ובעל יכולת עבירות טובה.
קישור לכתבה המלאה של רוני נאק - מגזין שטחבסופו של אתגר, שלושת הכלים התגברו על המעלה הזה, לעתים לאחר מספר ניסיונות, אבל תמיד הכלים היו בשליטה מלאה, ועם ההיכרות הטובה יותר שהתגבשה ביחס לתוואי הנכון, זה היה קל יותר. לאחר מכן כלל התוואי מסלעה רצופה שהייתה ידידותית יותר ואפשרה קצב גבוה יחסית. לא רק היא אפשרה, גם הדיפנדר שהפליא עשות ושמר על איכות נסיעה מכובדה בהחלט. גם שם.
קישור לכתבה המלאה של יואל פלרמן במגזין אוטו
הדגם החדש לא ויתר ולו כזית על יומרת שטח - והתוואי המאתגר, כולל משלט 21, הוא הצהרה, וגם הפגנת ביטחון ראויה לציון של היבואן - כך שהוא אמור להתייצב בקצה אותו פיסטין שהדגמים הנ"ל הינו עליו את גלגליהם
גיא רדר בוידיאו מתוך הדיפנדר במסלול בוינגייט
כפיר כשריאן מצלם את רוני נאק מטפס את משלט 21
אייזק דוידוביץ באתר דרייב טיים
ניר בן טובים בערוץ הספורט - 5
טל אבן באתר גלגלים
28 תגובות
1
אורח/ת - אבי
06 ביוני 2020 ב 04:39
מהלכי מתלה שלו קצרים כמו שצפוי?
2
Ogash Ofer
06 ביוני 2020 ב 09:58
מהלכי מתלה שלו קצרים כמו שצפוי?
"3
4
אורח/ת - Rami Sarfati
08 ביוני 2020 ב 09:30
אוגש שלא תתפתה להחליף את הנסיכה
5
Ogash Ofer
08 ביוני 2020 ב 09:42
אוגש שלא תתפתה להחליף את הנסיכה
"6
אורח/ת - Ronen Topelberg
08 ביוני 2020 ב 09:43
אליפות עופר !
אירוע השקה של אלופים !!!
7
אורח/ת - Alon Nachshon
08 ביוני 2020 ב 09:44
מרשים, במיוחד עם הצמיגים האלה.
8
Ogash Ofer
08 ביוני 2020 ב 09:45
מרשים, במיוחד עם הצמיגים האלה.
9
אורח/ת - Kobi Betsalel
08 ביוני 2020 ב 09:45
שמענו מכל הכיוונים שהיה אירוע מגניב ברמות-על לרכב מהמיוחדים והמגניבים ביותר שיש
10
אורח/ת - Artiom Hazin
08 ביוני 2020 ב 09:47
רק אני חושב שעדיף דפנדר הישן?
11
Ogash Ofer
08 ביוני 2020 ב 09:49
רק אני חושב שעדיף דפנדר הישן?
"12
אורח/ת - Artiom Hazin
08 ביוני 2020 ב 09:50
אני מתכוון בדיוק למה שאמרת. בשטח עדיף טרקטור.
תן היום בחירה לקונה לקנות דיפנדר הישן אבל חדש מהמפעל או החדש חדש הזה.
אני חושב הישן ינצח במכירות
13
Ogash Ofer
08 ביוני 2020 ב 09:51
אני מתכוון בדיוק למה שאמרת. בשטח עדיף טרקטור.
תן היום בחירה לקונה לקנות דיפנדר הישן אבל חדש מהמפעל או החדש חדש הזה.
אני חושב הישן ינצח במכירות
14
Ogash Ofer
08 ביוני 2020 ב 09:53
וחוץ מזה שאת הדיפנדר הישן והטוב הפסיקו לייצר לפני כמה שנים כי לא עמד בתקני הבטיחות וזיהום האוויר וכי הביקוש כבר היה בשפל.
לכן היצרן השקיע בפיתוח של כלי חדש.
אני יוצא מתוך נקודת הנחה כי יצרן רוצה למכור כמה שיותר כלי רכב.
15
אורח/ת - Costa Lemberg
08 ביוני 2020 ב 10:11
Yulia Lemberg - זוכרת ששאלת מה יהיה הדבר הראשון שנעשה אם נזכה בלוטו?
אז הנה..
כל מה שצריך בחיים, על 4 גלגלים
16
אורח/ת - Itzik Barel
08 ביוני 2020 ב 10:11
Costa Lemberg - חבל על הכסף. לך תקנה לנד קרוזר חדשה.
גם תחסוך 200 אלף ש"ח וגם תקבל רכב שעדיף בשטח בהרבה
17
אורח/ת - יובל ברקאי
08 ביוני 2020 ב 10:12
חוץ מהדיפנדר בנזין שהשאיר חצי פגוש במשלט. הכול טוב...
18
Ogash Ofer
08 ביוני 2020 ב 10:15
חוץ מהדיפנדר בנזין שהשאיר חצי פגוש במשלט. הכול טוב...
"19
אורח/ת - אבי
08 ביוני 2020 ב 10:17
בטוח מרשים מפנק מצויין בכביש עם יכולות טובות בשטח. אבל נראה שמעבר לשם וצורה, אין הבדל ממש משמעותי בינו לבין הדיסקברי. הרי גם הדיסקברי מפנק מודרני מעולה בכביש עם יכולות טובות בשטח.
לכן זה נראה יותר כמו מהלך שיווקי כדי לתפוס עוד כמה לקוחות עם מוצר שיש לו תכלס המון חפיפה עם מוצר אחר. אותו קהל יעד עם איזה ניואנס קטן.
זה דומה לזה שאם jeep למשל היו מחליטים שלא כדאי מסחרית יותר לייצר את הרנגלר, אז היו לוקחים את הגראנד צירוקי wk2, יוצרים לו צורה מרובעת, משפרים לו מעט את זווית הנטישה וקוראים לו "הרנגלר החדש". זה תכלס מה שלנד רובר עשו.
20
אורח/ת - Ayelet Bachrach
08 ביוני 2020 ב 10:24
האתגר הבא:
זמנו את העז ההרים טוב ביותר גימני !!!! מול הדיפנדר
ראש בראש בשטח
אני לא בטוחה מי לוקח ...
21
Ogash Ofer
08 ביוני 2020 ב 10:25
האתגר הבא:
זמנו את העז ההרים טוב ביותר גימני !!!! מול הדיפנדר
ראש בראש בשטח
אני לא בטוחה מי לוקח ...
22
Ogash Ofer
08 ביוני 2020 ב 10:27
בטוח מרשים מפנק מצויין בכביש עם יכולות טובות בשטח. אבל נראה שמעבר לשם וצורה, אין הבדל ממש משמעותי בינו לבין הדיסקברי. הרי גם הדיסקברי מפנק מודרני מעולה בכביש עם יכולות טובות בשטח.
לכן זה נראה יותר כמו מהלך שיווקי כדי לתפוס עוד כמה לקוחות עם מוצר שיש לו תכלס המון חפיפה עם מוצר אחר. אותו קהל יעד עם איזה ניואנס קטן.
זה דומה לזה שאם jeep למשל היו מחליטים שלא כדאי מסחרית יותר לייצר את הרנגלר, אז היו לוקחים את הגראנד צירוקי wk2, יוצרים לו צורה מרובעת, משפרים לו מעט את זווית הנטישה וקוראים לו "הרנגלר החדש". זה תכלס מה שלנד רובר עשו.
23
Nadavc
09 ביוני 2020 ב 08:27
רכב לנשות הכדורגלנים.
24
Ogash Ofer
14 ביולי 2020 ב 16:02
" הדגם החדש לא ויתר ולו כזית על יומרת שטח - והתוואי המאתגר, כולל משלט 21, הוא הצהרה, וגם הפגנת ביטחון ראויה לציון של היבואן - כך שהוא אמור להתייצב בקצה אותו פיסטין שהדגמים הנ"ל הינו עליו את גלגליהם "
25
Ogash Ofer
23 ביולי 2020 ב 14:16
השבוע נחסמה העלייה המפורסמת של הג'יפאים במשלט 21 ובכך באה לסיומה תקופה מאתגרת של טיפוס במעלה הקשה.
לפרטים מלאים ראו:
https://www.4x4.co.il/article/13352
26
Ogash Ofer
16 בדצמבר 2020 ב 07:39
לנד רובר דיפנדר החדש זכה בחמישה כוכבי בטיחות - הציון המרבי במבחן הבטיחות האירופי NCAP. שראשיתזה מרשים ביותר לרכב שיש לו גם יכולות שטח גבוהות!
ושנית זה שיפור משמעותי מול הדיפנדר הישן שהיו לו אפס כוכבי בטיחות.
27
אורח/ת - הבלים
03 בינואר 2021 ב 21:55
מי שישלח תמונה של דיפנדר חדש פרטי,
עולה את אחד המעלות המכובדים (עשוש,ורדית,וכד) יקבל ממני סיבוב על ג'יפ אמיתי, שלא סופר את הדיפנדר, ועולה בדיוק עשירית ממנו. מי שיורד לשטח אמיתי עם רכב שעולה חצי מיליון שח לפני תוספות, עם גלגלי 20 אינץ, הוא או עשיר מאוד, או טיפש מאוד, וסביר יותר שגם וגם.
28
Ogash Ofer
04 בינואר 2021 ב 19:15
מי שישלח תמונה של דיפנדר חדש פרטי,
עולה את אחד המעלות המכובדים (עשוש,ורדית,וכד) יקבל ממני סיבוב על ג'יפ אמיתי, שלא סופר את הדיפנדר, ועולה בדיוק עשירית ממנו. מי שיורד לשטח אמיתי עם רכב שעולה חצי מיליון שח לפני תוספות, עם גלגלי 20 אינץ, הוא או עשיר מאוד, או טיפש מאוד, וסביר יותר שגם וגם.
תגובות