בזכות ההצלחה הגדולה בדגם הייחודי של המיצובישי פאג'רו פרו החליט היבואן לצאת לפרויקט חדש, בשיתוף של אספיר ובהדרכת אתר השטח, ולהשיק גרסה מיוחדת במהדורה מוגבלת לטנדר המצליח שנקרא טריטון פרו - Triton Pro.
הגרסה החדשה כוללת, מיגונים, מדרגות, גלגלים וצמיגים לשטח, קשת אלומיניום רב שימושית והגבהת הטנדר ב- 5 ס"מ עם אפשרות לוו גרירה מאחור ולכננת מקדימה.
יצאנו בשיירה של 8 טנדרים נהוגים ע"י עיתונאי רכב למסלול של 80 ק"מ בתוואי שטח מגוון במדבר יהודה
בהמשך להשקה המוצלחת והמכירות המרובות של המיצובישי פאג'רו פרו - קישור לסיכום השקת הפאג'רו המיוחד, החליטו בכלמוביל - יבואנית מיצובישי לישראל, להשיק גרסה מיוחדת במהדורה מוגבלת לטנדר המצליח שלה ולקרוא לו: טריטון פרו – Triton Pro.
הגרסה החדשה של הטרייטון פרו מורכבת ע"י אספיר (כמו גרסת הפג'רו פרו) וכוללת הגבהת הרכב ב- 5 ס"מ / 2 אינץ' (רשומה כחוק ברישיון הרכב) וזאת באמצעות סט קפיצים מבית PEDDERS ובולמים של BILSTEIN, צמיגי All-Terrain מבית PIRELLI, חישוקי סגסוגת שחורים, גריל קדמי שחור, קשת ספורטיבית רב שימושית שחורה, מיגון גחון מלא (חבילת 6 חלקים) ומדרכי צד high lift שחורים מבית אספיר .
Triton Pro מאפשר לצאת לשטח היישר מאולם התצוגה, כאשר כל השינויים רשומים כחוק ברישיון הרכב ומורכבים עוד טרם המסירה ללקוח. גרסת הפרו מוצעת ומשתלבת להשתלב בכל גרסאות הגימור של הטריטון 4X4.
גרסת - Triton Pro מקבלת עיצוב שונה וממותג באמצעות סמל ייחודי. שילוב ההרים, המרחבים והמצפן המסמלים את היכולות של Triton Pro להגיע כמעט לכל מקום.
הטרייטון החדש מגיע עם מנוע בנפח 2.2 ליטר טורבו דיזל העומד בתקנות ה-WLTP, בעל הספק מירבי של 150 כ"ס ו- 40.8 קג"מ והפחתה של פליטת המזהמים באמצעות שימוש במערכת אוריאה עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה עם אפשרות בחלק מהדגמים לתפעול על ידי מנופי העברה מאחורי ההגה.
בחלק מהדגמים מצוייד הטרייטון בהנעה כפולה מסוג Super Select II. מערכת ההנעה המאפשרת לבחור בין:
מערכת זו מקנה לרכב יציבות ובטיחות מרבית ונשלטת על ידי חוגה, כניתן להעביר מ-2WD ל-4WD מבלי לעצור את הרכב עד מהירות 100 קמ"ש.
כל הפרטים על מיצובישי טרייטון 2020
אירוע השקה של מיצובישי טריטון לעיתונאי הרכב - אוגוסט 2015
האבזור בטריטון כולל בין היתר הגה 4 צלעות מצופה עור, בקרת שיוט, ידית הילוכים בריפוד עור, אימובילייזר מקורי, 4 חלונות חשמל, פתיחה וסגירת חלון בלחיצת כפתור, נעילת דלתות מרכזית, דיבורית Bluetooth, שליטה מגלגל ההגה על מערכת השמע, מערכת תאורת יום ומדרכי צד.
חלק מהדגמים מקבלים גם בלם יד בציפוי עור, בקרת אקלים דיגיטלית, מראות צד מתקפלות חשמלית עם איתות וחיישן גשם ותאורה, מראה פנימית בעלת עמעום אוטומטי, חלונות כהים בחלק האחורי Privacy Glass, תאורה אחורית משולבת LED, חישוקי סגסוגת 18", מצלמת נסיעה לאחור ומערכת Connected Car.
עוד מוצע בחלק מהדגמים מושבי עור שחורים, מושב נהג עם כיוונון חשמלי, חימום למושבים קדמיים, KOS, מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, DRL- מערכת תאורת יום LED, תאורה ראשית LED, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה ובקרת אקלים דו-אזורית.
הטריטון מציע מערכות בטיחות מתקדמות בחלק מהדגמים הכוללות בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל LDW - להתרעה על סטיה מנתיב AHB - שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, BSW - זיהוי כלי רכב בשטח מת, RCTA - התרעה על תנועה אחורית חוצה ו-UMS - למניעת האצה פתאומית לא רצויה.
לרגל ההשקה, חבילת טריטון פרו תוצע בתוספת מחיר של 19,900 ₪ במקום 35,000 ₪. כשאת גרסת הפרו ניתן לשלב בכל דגמי הטרייטון 4X4.
מחיר הטריטון (לא כולל את גרסת הפרו):
דגם Desert 4X4 ימכר בישראל ב-234,900 ש"ח
דגם Dakar 4X4 ימכר בישראל ב-244,900 ש"ח
דגם Dakar SE 4X4 ימכר בישראל ב-255,900 ש"ח
קודם להשקה במדבר יהודה יצאתי יחד עם הצלם רונן טופלברג לצלם בנחת בשטח שממזרח לכביש 6 באזור ראש העין והתוצאות בתמונות שלפניכם.
להשקה עם עיתונאי הרכב של ישראל נסענו למדבר יהודה - טיפסנו על כביש 1 לירושלים וירדנו על הכביש עד מעלה אדומים ומשם לשער של הישוב: קידר הישנה.
נכנסנו לשטח, לאורכו של השביל המסומן באדום, עד לבור המים הנמצא מערבית ולמרגלות המונטר. טיפסנו להר המונטר / הצופה, שם הנוף של ירושלים עד הרודיון ממערב וים המלח ומצוק ההעתקים הירדני ממזרח הרשים אותנו מאוד.
ירדנו לבקעת הורקניה דרך השבילים המסומנים בשחור ובכחול וחצינו את נחל קדרון החרב.
נסענו דרומה לאורך ציר בארות המים, המסומן בסימון שבילים שחור, עד ל״סיבוב המוות״ היורד לנחל דרגות. בתוך הנחל ירדנו בנסיעה מזרחה עד למרגלות צוקי דרגות. ופנינו צפונה לשביל המסומן באדום הנוסע לאורכו של מצוק ההעתקים ומעל ים המלח. עלינו לתצפית מראש נחל טור והמשכנו צפונה עד מעל נחל אבנת, משם חתכנו מערבה עם נחל קדרון. הגענו לבקעת הורקניה, יצאנו צפונה דרך נבי מוסא (או נבי פודרה, בפי החיילים) עד לכביש 1 בואכה כפר אדומים.
בעידן בו מידרדר העולם לכיוון של "כאילו-שטח", כלמוביל מציעה לנו ערכת שיפורים משמעותית למיצובישי טריטון: הגבהת מרכב, צמיגי שטח ומיגון מלא.
שמחנו לגלות ערכת שיפורים טובה ומבושלת לגמרי. זה לא שהטנדרים הסטנדרטיים התקשו לעבור את המסלול; הם היו בסדר גמור אבל המשופרים העניקו תחושה הרבה יותר טובה בשטח התובעני. המתלים תפקדו הרבה יותר טוב, הצמיגים איפשרו הורדת לחץ אוויר לקבלת נוחות נסיעה ועבירות, בלי להסתכן בצביטה או קריעת צמיג. מיגון הגחון נסך בנו ביטחון, בתוספת לידיעה שמרווח הגחון שלנו גדל ב-5 סנטימטרים חוקיים למהדרין.
קישור לכתבה של רמי גלבוע בוואלה
את מיצובישי טרייטון לא צריך להציג. הטנדר של מיצובישי אשר עבר לאחרונה עדכון עמוק ביותר – מציע את משרעת היכולות הרחבה ביותר בסגמנט עם יכולת עבודה ראויה אבל גם נימוסי כביש טובים שיכולים לשמש גם לפעילות אחרי שעות העבודה.
כיול המתלים מדויק מאד – ומתאים למשימה – עם ריסון מצוין של המרכב, איזון טוב לפנים-אחור ועמידות טובה בפני סגירת מתלה. זה מאפשר לגהץ שבילים בקצב מהיר אבל גם שומר על מהלך מתלה ארוך במכשולי עבירות. שם האחיזה בקרקע משופרת מאז בזכות צמיגי השטח שהתגלו כעמידים ביותר ואפשרו הפחתת לחץ אוויר למיקסום האחיזה והנוחות בדרכי הדרדרת של המדבר.
קישור לכתבה של רוני נאק בשטח
איכות הנסיעה על הסט המקורי הפתיעה מאוד לטובה. ככל שהמהירות עלתה, באו לידי ביטוי סט הבולמים והקפיצים של הפרו, שאיפשרו נסיעה במהירות גבוהה. גם במעברים בהם הרכב נכנס להצלבות פוטוגניות, גירסת הפרו איבדה אחיזה בשלב מאוחר יותר מהגירסה הרגילה. שתיהן אגב הסתדרו בשטח ללא כל קושי.
קישור לכתבה של יואב פולס ב carsforum
קישור לכתבה של יואב פולס באתר car-pad
מסלול טיול ארוך סובב דרום מדבר יהודה
מסלול טיול לאורכו של נחל פרס ועד לנחל תחמס
מסלול טיול המטפס את מדבר יהודה
מסלול טיול קצר בצפון מדבר יהודה
מסלול טיול סובב נחל פרת – מים בספר המדבר
מסלול הטרילוגיה של חוצה מדבר יהודה
2 תגובות
1
Ogash Ofer
04 באוגוסט 2020 ב 19:59
נוסף סרטון לסיכום ההשקה המיוחדת.
צילום ועריכה:רותם גרוזוביק
2
Ogash Ofer
02 בספטמבר 2020 ב 21:55
כלמוביל יבואנית מיצובישי זכתה במכרז מנהל הרכב הממשלתי לאספקת מאות רכבי טרייטון בחוזה לשנתיים עם אפשרות להארכה של שנתיים נוספות. מדובר במכרז חשוב אשר יאפשר לגופים ציבוריים כגון המשטרה, שירות בתי הסוהר ומשרדי מנהל הרכב הממשלתי להצטייד ברכב זה. הזכייה תאפשר לגופים כצה"ל, חברת חשמל, עיריות, מועצות אזוריות, מפעלי תעשייה ועוד להצטרף לרכישה בתנאי המכרז ולהגדיל משמעותית את כמות הרכבים שיימסרו.
הטרייטון החדש שהושק לאחרונה בישראל הינו הדור השישי של רכבי העבודה מבית היצרן במראה חדשני ואגרסיבי, אבזור עשיר משולב טכנולוגיות עתירות חדשנות. טרייטון עבר שינוי עיצוב מהותי ומציג מרחב פנים נדיב מראה עדכני מעוצב יחד עם מראה השטח האגרסיבי. הטרייטון מצטיין בבידוד רעשים ובתצרוכת הדלק.
בין הסיבות לזכייה במכרז הייתה העובדה שהטרייטון, המזוהה בתחום רכבי העבודה מציג חזית טכנולוגית מרשימה ומערכות בטיחות המתקדמות ביותר. הטרייטון מצויד ב-7 כריות אוויר, EBD- לחלוקת עוצמת הבלימה, HSA- כעזר לזינוק בעליה, TSA לבקרת יציבות לגרור, ASTC- לבקרת יציבות ומשיכה RISE- לחלוקת עומסים בזמן תאונה.
תגובות