שטח 4X4 > יצרנים

רולס רויס

אחד המותגים הכי מפורסמים והכי יוקרתיים בעולם, בעבר פאר תעשיית הרכב בבריטניה שהיום שייך לחברת ב.מ.וו

אם יש חברה אחת ששמה נקשר במשך שנים ליוקרה, פאר, אצולה, בתי מלוכה וכסף – זוהי ללא ספק רולס רויס. החברה הוקמה בתחילת המאה ה-20 כשותפות בין הנרי רויס, שהיה האיש הטכני, לבין צ'רלס רולס שהיה סוחר מכוניות, שהסכים למכור באופן בלעדי את המכוניות שייצר רויס. הדגם המוצלח והמצליח ביותר של החברה בשנותיה הראשונות היה הסילבר גוסט, שיוצר בין 1906 ל-1926, וביסס את מעמדה כיצרנית מכוניות שרד למלכים, נשיאים וראשי ממשלה בארצות רבות.

image

סילבר גוסט, 1907

רולס נהרג בתאונת מטוס עוד ב-1910 אבל החברה המשיכה לשאת גם את שמו תחת הנהגתו של רויס, שפנה גם לייצור מנועים למטוסים. בהמשך, רכשה רולס-רויס את בנטלי, יצרנית בריטית נוספת של מכוניות יוקרה.

בשנות ה-70 נקלעה החברה לקשיים כלכליים, כמו כל שאר תעשיית הרכב בריטניה. בשלב ראשון היא הולאמה, ואחר כך נמכרה ל-ב.מ.וו, בעוד שבנטלי נמכרה לפולקסוואגן. חטיבת מנועי המטוסים הופרטה בנפרד, וכיום היא החברה השנייה בגודלה בעולם בתחום הזה.

image

פנטום 4, ששירת את משפחת המלוכה בבריטניה

ב-2018 חשפה רולס-רויס את ה-SUV הראשון מתוצרתה, שכיאה למותג קיבל את השם קולינן, שהוא היהלום הגולמי הגדול ביותר שנמצא אי פעם, ממנו הופקו תשעה יהלומים מלוטשים שאחד מהם שובץ בשרביט של מלכי בריטניה (קישור לכתבה על הקולינן).

מלבד הקולינן, דגמי החברה כוללים היום את הגוסט (Ghost), הפנטום (Phantom), הריית (Wraith), והדאוון (Dawn). כל הדגמים האלה מוצעים גם במהדורה מיוחדת הנקראת בלאק באדג' (Black Badge), כשהם צבועים רק בשחור. כל הדגמים של רולס-רויס מצוידים היום במנועי V-12. אגב הסילבר גוסט שנותרו בחיים מתוך ה-10,000 בערך שיוצרו, נחשבות למכוניות היקרות ביותר בעולם, והן נמכרות במכירות פומביות בעשרות מיליוני דולרים.

image

מחיר התחלתי - כ-350 אלף דולר. הקולינן