הדור השני של דגם המרצדס קופה GLE מגיע לישראל. הגרסה החדשה בעלת מנוע חדש, ממדים גדולים יותר ומערכות בטיחות מתקדמות ולנו באתר השטח הייתה הזכות להדריך את ההשקה לאנשי הצוות של מרצדס
מרצדס מתחילה בשיווק הדור השני של ה-Coupe GLE. גרסת קופה עם שילוב טכנולוגיות מתקדמות. ה – GLE coupe החדשה בעלת ממדים רחבים יותר מהדגם היוצא, מנועים הלקוחים מדגם ה-SUV , מערכות בטיחות מתקדמות לנהיגה סמי אוטונומית ויכולות דינמיות בנהיגת שטח כביש.
ב-GLE coupe ממדי הרכב צמחו ביחס לדור היוצא, לבסיס הגלגלים התווספו 2 ס"מ, האורך גדל ב-4 ס"מ והרוחב בס"מ 1.
דגם הקופה מושק בישראל עם מנוע הלקוח מדגם ה-SUV והוא בעל הנעה כפולה המאפשרת העברת של עד 100% מהכוח לסרן שלו אחיזה. המנוע מגיע בנפח 3 ליטרים עם 6 טורים המשודכים לתיבת ההילוכים של מרצדס (G-TRONIC9) המפיק 272 כוחות סוס ותאוצה מאפס ל-100 ב-6.6 שניות.
הרכב מגיע עם שפע של מערכות בטיחות וסיוע לנהג ובניהן:
בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל,
מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב עם פעולה אקטיבית למניעת סטייה,
מערכת בקרת משיכה לשטח 4ETS,
Driving Assistance package Plus,
Active Distance Assist DISTRONIC,
Active Braking Assist with Cross-Traffic Function,
Active Blind Spot Assist with Exit warning function,
Active Steering Assist,
Evasive Steering Assist,
PRE-SAFE® PLUS ועוד...
עובדי חטיבת הפרימיום של כלמוביל – יבואנית המותג מרצדס בארץ, כבר מכירים את הנוהל: כל כלי רכב חדש שעושה עלייה ארצה, זוכה לשיעור להצגה תיאורטית של מנהל ההדרכה אופיר חוטמן, בו הוא מציג לעובדים את המערכות החדשות שהתווספו, נקודות השוני העיקריות בהשוואה לדגם היוצא ועוד כהנה וכהנה. לקינוח זוכים העובדים בחלק נהיגה משולב בהצגה מעשית של הנקודות עליהם דובר קןדם לכן, וכאן אנו באתר השטח משתלבים כאחראיים על חלק זה. כך שזכינו במשך ארבעה ימים לטייל בין סניפי מרצדס ברחבי הארץ, עם GLE קופה חדש עוד לפני השקה מקומית רשמית, ברמת האזור הגבוהה ביותר ולעבור עם העובדים על המערכות השונות.
החלק הארי של העובדים כבר מכיר לעומק את כל מרבית המערכות מדגמים אחרים, אבל מי יגיד לא לסיבוב על GLE קופה החדש עם מערכת הסאונד המשובחת של BURMESTER, יתנגד לטעום פעם נוספת את בקרת השיוט האדפטיבית ומעבר הנתיב האוטומטי, לתפעל את מערכת הבידור-מידע בעלת אפשרויות התצוגה המגוונות, או סתם ליהנות ממבטי הסביבה, והיו לא מעט שכאלו. אנחנו בטוח לא סבלנו.
כדאי מעט להתעכב על מערכת מעבר הנתיב האוטומטי, גם אם עבור מרצדס היא אינה חדשה לגמרי. כאשר אנו נוסעים עם בקרת השיוט האדפטיבית, כל מה שאנו צריכים לעשות הוא לאותת, והמערכת תסייע במעבר נתיב עם הסטת ההגה. מערכת מעבר הנתיב האוטומטית - Active Steering Assist כמובן שעובדת במקביל עם מערכת ההתרעה של כלי רכב בשטחים המתים Blind Spot, כך שאם כלי רכב נמצא לצידך, היא תתריע ולא תתן לך לעבור נתיב כפועל יוצא. העתיד האוטונומי מרחף מעל.
בפן הנוחות והבידור דגם הקופה, בדומה ל-SUV, עיצוב הפנים ללא חופה ללוח השעונים ושני צגים בגודל 12.3". צג אחד המשמש כלוח השעונים והצג השני אחראי על מערכת הבידור - MBUX הכוללת גם תפעול מלא בעברית.
כמו כן, הרכב משלב תאורת אווירה של 64 גוונים, חבילת נוחות למושבים, בקרת אקלים מפוצלת, ניווט בשילוב מציאות רבודה כאופציה, תצוגה עילית, ריפודי עור, מושבים חשמליים ומאווררים, מצלמות היקפיות, מערכת שמע משודרגת תוצרת Brunmester, איכות חומרים גבוהה ועוד.
ה- GLE350d Coupe מוצע במחיר של החל מ – 679,900 שקלים.
מנוע | |
תצורה / מס' בוכנות | L6 |
נפח מנוע סמ"ק | 2,925 |
הספק מירבי כ"ס / סל"ד | 272 / 3,200-4,600 |
מומנט מירבי נ"מ / סל"ד | 600 / 1,200-3,000 |
ביצועים | |
תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש שניות | 6.6 |
מהירות מירבית קמ"ש | 226 |
תצרוכת דלק: ליטר/100 ק"מ | |
עירוני | 9.4 |
בין עירוני | 6.3 |
ממוצע | 7.3 |
מערכת הינע | |
הנעה | כפולה |
תיבת הילוכים | 9G-TRONIC |
מערכת מתלים ובלמים | |
מתלים קדמיים ואחוריים | קפיץ או אוויר |
בלמים קדמיים | דיסקים מאווררים |
בלמים אחוריים | דיסקים |
מידות ומשקולות | |
משקל עצמי ק"ג | 2,290 |
משקל כולל מורשה ק"ג | 3,040 |
אורך כללי מ"מ | 4,939 |
גובה כללי מ"מ | 1,730 |
רוחב כללי מ"מ | 2,157 |
מרחק סרנים מ"מ | 2,935 |
נפח תא המטען ליטר | 655 |
קוטר סיבוב מטר | 11.8 |
צמיגים קדמיים | 20' או 21' |
צמיגים אחוריים | 20' או 21' |
נפח מיכל דלק ליטר | 85 |
תגובות