אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

ק.ט.מ. KTM ADV790-S - למי אתה קורא בינוני?!

סגמנט אופנועי ההרפתקנים נהפך ללהיט סקסי וטוב שכך. היצרנים/היבואנים שינו את התואר המבחיל "דו"ש" (דו-שימושי) לאדוונצ'ר ופתאום פיצוצים לרקות!
מבחן דרכים לאופנוע בנפח בינוני של היצרן האוסטרי - ק.ט.מ.
רכב וכתב: רוני לדו | צילום: אוהד יבין

אולי להתחיל עם "השלם גדול מסך חלקיו"? לא, את זה נשמור לסוף.

סגמנט ההרפתקנים נהפך ללהיט סקסי וטוב שכך. שינו את התואר המבחיל אופנוע דו-שימושי - "דו"ש" ופתאום פיצוצים לרקות. רכיבה הרפתקנית הפכה להיות מבוקשת, אולי המבוקשת ביותר מבין הסגנונות ושפע הדגמים רב. היצע הנפחים והיכולות מטורף עד הזוי, מנפח 125 סמ"ק ועד 1301 יש מגוון שמרגיש אינסופי ומי שיודע מה מתאים למידותיו ימצא שותף נאה.

עמוק באמצע סקאלת הנפחים ובחוד החנית ברמת האיכות והפיתוח של אופנועי האדוונצ'ר נמצא ה- KTM ADV790 שגם הוא מגיע בשתי גירסאות, ה-R וה-S המאוד נבדלים. ביום המבחן הוצאנו את שניהם כדי לעמוד על טיבם והיכן מי מהם זורח. אקצר לפני שארחיב ואגלה ששניהם קורנים וזורחים אך ננסה להתמקד בגרסת ה-S המיועדת לשימוש אספלט יותר.

הנפת רגל מעל ל- KTM ADV790-S מגלה אופנוע אמיתי וגדול אך לא מאיים, ורוכב בגודל ממוצע ימצא את רגליו מגיעות במלואן ובבטחון רב לקרקע – תמיד טוב. מיקום רגליות נפלא עם אפשרות להסרת גומיות לאחיזת יתרה בשימוש מגף מתאים, כיסא תומך ונעים עם המון מקום לתנועה קדימה ואחורה, חיבור לאיזור ברך וירך מעולה ומלא, גם בישיבה וגם בעמידה. כידון רחב ונעים מיצר תחושת שליטה מעולה וקוקפיט מגניב עם שליטה אינטואיטיבית מהכידון ומסך צבעוני, עשיר ומתריע כמו שדור האיקס דורש.

שלל בקרות חומשו באופנוע המבחן, מפות הצתה-שטח, כביש וחשש (גשם), ABS מבוקר ביחס לזוויות הטיה (עובד מדהים) וגם מצב שטח (אחורי מבוטל) או כבוי לחלוטין, אם כך תחליטו.

נציין גם את הקוויק שיפטר והאוטו-בליפר שמרשים העברת הילוכים ללא שימוש במצמד שעובד בצורה טובה מאוד. כל כך טובה שאתם עלולים לשכוח למשוך מצמד ברמזור. המצמד עצמו מתופעל כבל ועובד בקלות ובדיוק רב – לא תחפשו הידראולי לרגע. גלגל 21" מקדימה לבוש צמיגי AVON מיצר זריזות טובה בכביש ושפע אחיזה ותקשורת.

בואו נדבר מנוע

ה-790 טווין מקבילי מגיע ומסמן V בכל המשבצות הנכונות, אנחנו רואים שכמעט לכל יצרן היום יש כזה. הם קלים וזולים ליצור, חסכוניים בחומר, במקום בשילדה והכלי צר בזכות זאת, חסכוניים בדלק וקלים בטיפול השוטף. הבעיה היחידה שלמנועים אלה יצא שם של "לא מרגש ואין אופי". חבר'ה, זה עובד פגז, חזק יעיל וחסכוני, עם רצועת כוח רחבה וזמינה. יכול להיות שאתה בתור רוכב מכור לוי-טווין או ארבע צילנדר בשורה פחות מתחבר – על טעם ועל ריח אפשר להתווכח, רק שחבל לבזבז זמן, תטעם קציצה ותראה אם טעים.

מצאתי את עצמי ברגעים שלווים רץ בהילוכים מאוד מוקדם ומתגלגל בקלות בהילוך שישי על 90 קמש בנונשאלנט אבל הADV-S בקלות חוצה את קו ה-200 וממש נוח לו שם, עם מעברים מהירים מצד לצד ובלימות אלימות הוא ממש נינוח ולוקח את הקו שבחרת בדיוק סביר ומפתיע, מקום בו גרסת ה-R לא ממש מסתדרת.

אז מה כדאי לי S או R?

זה מרגיש לי ממש פשוט, אני אעזור. רכבנו שטח, שם ה-R לא הסתכל לאחור ודרש שיפציצו אותו בגזים כי הוא לא מתאמץ. פלטפורמת המתלים של ה –R משמעותית יותר טובה ביכולות השיכוך ואיכות הקפיץ, אבל... מכוילת לשטח, ארוכה יותר במהלכה ומשום כך האופנוע הרבה יותר גבוה. אז מרכז כובד עלה (לא זומבה בכבישלא טוב לנו) ופתאום לאחד האדם בגובה נורמלי אין שתי רגליים נטועות בקרקע, ממש לא מומלץ לרוכבים נטולי רקע קרקסי קל. מעבר לזה, אם בגלל צמיג המצלר המוכוון שטח או כנף שטח גבוהה, גרסת ה-R הרבה פחות נטועה באספלט ומאזור 170 מתחיל נדנוד שמסמל בבירור שזה לא ממש בא לו העניין, תחזור לסלעים ולחול בבקשה הוא יגיד.

מה קיבלנו?

ה- KTM ADV790-S הוא עולם קסום של רב גוניות, מעולה בכביש ומעולה בשטח כל עוד אין פנטזיות מוגזמות. הוא יטוס בשבילים לבנים, ויבצע מעברים איטיים ביציבות מדהימה, יטפס ויקפוץ כמה שתרצו, רק תרצו קצת פחות מהאח הברברי יותר. הרפתקנות זה טוב בכל אבל לא מושלם בכלום? אולי, אבל ראינו רוכבים אגדיים שממחישים שבסוף הכל תלוי ביכולות הרוכב. אם 80 אחוז מהזמן אתם על אספלט כבוש ה- KTM ADV790-S יהיה חבר מושלם.

1593328433776


נתונים טכניים - ק.ט.מ. KTM ADV790-S :

מנוע LC8c, טווין מקבילי, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל
נפח 799 סמ"ק
הספק מירבי 95 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט מירבי 8.9 קג"מ ב-6,600 סל"ד
מהלך / קדח 65.7 מ"מ / 88 מ"מ
תמסורת 6 הילוכים. קלאץ' מחליק, מופעל ע"י כבל. הינע סופי שרשרת
מתלה קדמי מזלג הפוך מתוצרת WP, בקוטר 43 מ"מ, מהלך של 200 מ"מ
מתלה אחורי בולם מתוצרת WP, מהלך של 200 מ"מ
בלם קדמי זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפרים מתוצרת ברמבו עם 4 בוכנות
ABS בעלת מצב Offroad
בלם אחורי דיסק בקוטר 260 מ"מ, קליפר מתוצרת ברמבו עם 2 בוכנות.
ABS בעלת מצב Offroad
צמיג קדמי 90/90-21
צמיג אחורי 150/70-18
בסיס גלגלים 1,509 מ"מ
גובה מושב 830-850 מ"מ
מרווח גחון 233 מ"מ
משקל יבש 189 ק"ג
נפח מיכל דלק 20 ליטר
רישיון רכיבה מתאים לבעלי רישיון נהיגה A
קיימת גרסה מוגבלת ל-A1
אחריות שנתיים אחריות ללא הגבלת ק"מ
מחיר כולל מע"מ 86,203 ₪

159332843186615933284352651593328437248

תגובות

28 תגובות

1

אורח/ת - תו

04 ביולי 2020 ב 11:19

כתיבה לפנים!
רוני האלוף.

2

אורח/ת - טל

04 ביולי 2020 ב 11:58

כתיבה מעולה! רוצים עוד כאלה..

3

אורח/ת - כנף

04 ביולי 2020 ב 13:04

כתיבה משובחת! עשית לי חשק ללכת לטעום!

4

אורח/ת - רוכב x

04 ביולי 2020 ב 13:17

הלאה להרפתקה!!

5

אורח/ת - עמית

04 ביולי 2020 ב 13:24

רוכב ומדריך בחסד עליון ,כתיבה מקצועית ומעניינת כן ירבו

6

אורח/ת - מיאו

04 ביולי 2020 ב 13:50

איזה עונג שבת !

7

אורח/ת - Oded Ofer

04 ביולי 2020 ב 13:59

אני קורא לו מכוער.
איך אפשר לעשות אופנוע כלכך טוב אבל כלכך מכוער זה רק קטמ יודעים.

8

אורח/ת - Kfir Kashrian

04 ביולי 2020 ב 14:01

Oded Ofer - בדיוק, מישהו במחלקת העיצוב נתקע בסוף שנות התשעים

9

אורח/ת - Oran Dolev

04 ביולי 2020 ב 14:01

זה רק אני או שהוא נראה די מעפן?
נראה נמוך יחסית לאדוונצ'ר ולמעט הפרונט אפילו קצת מזכיר אינזומה...

10

אורח/ת - Orian Shwartz

04 ביולי 2020 ב 14:02

נראה כמו אופנוע שייצרו בלי חשק

11

אורח/ת - Eran Negbi

04 ביולי 2020 ב 14:02

מרגיש כמו כתבה מוזמנת וממומנת.
חוצמזה השם Adventure לא ממש החליף את המושג דו"ש. אני וחבריי מתקשים לקרוא ל DR אדוונצ'ר

12

אורח/ת - Oded Ofer

04 ביולי 2020 ב 14:03

Eran Negbi - בכל העולם הוא מקבל ציון גבוה, האופנוע פשוט מעולה.
עם כל הסלידה שלי מאיכות היצור של קטמ הם יודעים לעשות אופנועים מהנים לרכיבה

13

אורח/ת - Eran Negbi

04 ביולי 2020 ב 14:04

Oded Ofer - אני לא חולק על האיכויות, אבל מבחן אמור להציג חסרונות ויתרונות ופה הייתה כתיבה בלי שום חסרונות. חשוד

14

אורח/ת - Israel Moalem

04 ביולי 2020 ב 14:05

Eran Negbi - דווקא אני מצאתי כתיבה דווקא מדויקת, להבדיל ממגזינים אחרים שהללו את דגם S שיש לו יכולות שטח טובים פה נרשם בבירור שאין לו יכולות שטח שזה נתון מאוד משמעותי לרוכבי האנדווצר

15

אורח/ת - Tav Nadav Schwartz

04 ביולי 2020 ב 14:06

Roni Ladoאלווףף

16

אורח/ת - Raviv Meyouhas

04 ביולי 2020 ב 14:07

כתבה נחמדה אבל חסר המון מידע.
מה לגבי גמישות מנוע ? בלמים ? התנהגות ? נוחות רכיבה ונוחות בהרכבה ?

17

אורח/ת - Shmulik Faust

04 ביולי 2020 ב 17:41

תענוג!

18

אורח/ת - Ariel Ovadia

04 ביולי 2020 ב 21:42

יפה כתבת!!! אהבתי!

19

אורח/ת - Guy Itzhak Larea

05 ביולי 2020 ב 05:50

זאת כתיבת תוכן חביבי, שאפו!
כתיבה עניינית, מעוררת, מושכת השראה.
כך נראה כשנהנים.
כיף לקרוא עד הסוף

20

אורח/ת - Ezri Avraham

05 ביולי 2020 ב 05:50

תענוג לקרוא, נשמע אופנוע מעניין מאוד

21

אורח/ת - Yaniv Taichman

05 ביולי 2020 ב 05:51

הופה! יא ז׳ורנליסט! אהבתי

22

אורח/ת - Roy Kidron

05 ביולי 2020 ב 05:51

הלו המינגווי !!
לא מבין כלום ובכל זאת קראתי עד הסוף.
סחטיק

23

אורח/ת - Lidia Tobias

05 ביולי 2020 ב 05:52

אהבתי מאוד

24

אורח/ת - Ofer Dudelzak

05 ביולי 2020 ב 09:22

יופי של כתבה

25

אורח/ת - Ofer Dudelzak

05 ביולי 2020 ב 09:23

היה לי 790 s ,החלפתי אחרי שלושה שבועות חזרה ל- v

26

אורח/ת - Asaf Rahamim

05 ביולי 2020 ב 09:23

משובח!

27

אורח/ת - משה

06 ביולי 2020 ב 10:34

Israel Moalem, איפה ראית שכותבים שאין לו יכולת שטח? בטח לא במשפט הזה בסיכום: "מעולה בכביש ומעולה בשטח כל עוד אין פנטזיות מוגזמות. הוא יטוס בשבילים לבנים, ויבצע מעברים איטיים ביציבות מדהימה, יטפס ויקפוץ כמה שתרצו..."
נכון, כותבים שהוא קצת פחות טוב בשטח מהאח ה"ברברי" (ברברי? מה ברברי ב-R? מי ישמע, זה KX500 של שנות השמונים), אבל ממש לא אומרים שהוא לא טוב בשטח.
וכמו שכבר כתבו כאן אחרים - אין בכתבה התייחסות לחסרונות (ובטוח שיש), אין ירידה לפרטים (גמישות מנוע ונוחות שכבר הזכירו, רעידות, מיגון רוח, יכולת כיוון מתלים ועוד דברים שאני מצפה לראות בכתבה), אלא רק אוסף של התלהבויות מהאופנוע, יחד עם שפה לא מדויקת (מה זה כידון "נעים"?!). בסופו של דבר, זה נראה יותר כמו פוסט מתלהב בפורום אופנועים מאשר כתבת מבחן של ממש.

28

אורח/ת - איציק

08 באוגוסט 2020 ב 13:10

עברתי מאפריקה טווין אליו.מכונה ידידותית למאותגרי גובה והמשקל שלו והאיזון חלום