יבואנית פרארי לישראל החלה השבוע במסירת פרארי F8 טריבוטו החדשה, מחליפתה של ה-488 GTB.
ל - Ferrari F8 Tributo נתונים טכניים מרשימים ועד כה נרשמו 5 הזמנות, כאשר הרכב הראשון יעלה לכבישי ישראל כבר החודש
Ferrari F8 Tributo
יבואנית פרארי החלה למסור בישראל את מחליפתה של הפרארי 488 GTB– גרסת מכונית הספורט המרכזית של החברה – פרארי F8 טריבוטו החדשה.
"טריבוטו" – מחווה למנוע ה- V8 כפול מגדשי הטורבו של החברה. מחליפת דגמי ה-488 נכנסת עם שיפורים חדשים כמו מנוע חזק יותר וטכנולוגיות מתקדמות המגיעות מרכבי המירוץ של פרארי ומה- 488 פיסטה.
מנוע ה-V8 מוגדש, מגיע מגרסת המרוץ של ה- 488 – ה- 488 צ'לנג' וה-488 פיסטה, כולל בין היתר מכלולים קלים יותר, בוכנות וטלטלים חדשים, מצנן ביניים גדול יותר ושימוש בטכנולוגיות מעולם המרוצים כדי להפיק כעת 711 כ"ס ב- 8,000 סל"ד ו-77 קג"מ ב-3,000 סל"ד (שיפור של 50 כ"ס וקג"מ אחד לעומת ה- 488 GTB).
ההספק לליטר עומד כעת על 185 כ"ס לליטר. פרארי תכננה מחדש את פעולת המנוע ויציאות האגזוז. בנוסף, עקב השיפורים הרבים למנוע הטורבו צומצמה שוב השהיית הטורבו הידועה (בכול מנועי הטורבו באשר הם).
התאוצה מאפס למאה קמ"ש עורכת ב-Ferrari F8 Tributo רק 2.9 שניות והמהירות המרבית היא מעל 340 קמ"ש.
ה-F8 החדשה בעלת מערכות אלקטרוניות לנהיגה ולשיפור הביצועים הכוללות בין היתר בקרת אחיזה משופרת, בקרת יציבות מעולם ה- F1, דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה ותיבת הילוכים מהירת תגובה. מערכת המתלים שודרגה אף היא וכלל מערכות הנהיגה ברכב נשלטות על ידי המנטינו ומערכת ה- Slide Slip Control ששודרגה אף היא וכוללת שליטה דינמית במערכות הרכב ביציאה מפנייה.
ה-F8 טריבוטו החדשה ארוכה במעט מה- 488, באורך של 4.611 מטר והיא חולקת איתה את אותו בסיס גלגלים. עם זאת, פרארי הפחיתה ממנו 40 ק"ג לעומת ה- 488 היוצאת באמצעות שימוש בחומרים קלים יותר.
העיצוב החדש בעל שיפור אווירודינמי לעומת ה- 488 של 10% והוא מושג באמצעות שימוש באלמנטים אווירודינמיים מה- 488 פיסטה שכוללים מעבר אוויר קדמי בשם S-Duct שמייצר עומס על החלק הקדמי של הרכב, בשילוב עם ספוילר אחורי מובנה רחב יותר שמגדיל אף הוא את האווירודינמיקה ומשפר את זרימת האוויר למנוע, מפצלי אוויר מתחת לספוילר שמפחיתים את אפקט הדראג, דיפיוזר אחורי עם אווירודינמיקה אקטיבית ודיפיוזר קדמי ורצפה שטוחה שתוכננו מחדש שמשפרים את זרית האוויר ותורמים לקירור אפקטיבי יותר של הבלמים הקרמיים. בנוסף לשיפורים אווירודינמיים, הרדיאטורים של ה-F8 הגיעו ממכונית המירוץ 488 צ'לאנג' שמפחיתים את הדראג ומשפרים את הקירור.
עיצוב הרכב שודרג והוא מציע יחידות תאורה חדשות בטכנולוגיית LED ומעבר אוויר S-Duct קדמי.
אחורי הרכב כוללים פנסים עגולים כפולים. הספוילר האחורי שונה אף הוא וכעת הוא רחב יותר עם זווית יותר גדולה לשיפור היעילות האווירודינמית. בנוסף מאחור קיים חלון זכוכית במכסה המנוע אשר כולל 3 חריצים ייחודיים אשר מהווים מחווה לפרארי F40 המיתולוגית, הרכב האחרון שאנזו פרארי תכנן לפני מותו. ניתן לשדרג את עיצוב הרכב חיצונית באמצעות תוספות של סיבי פחמן נרחבות, כולל תחתית מרכב פחמן וחישוקים קלים מסיבי פחמן.
בפנים ה- F8 טריבוטו כוללת הגה קטן יותר, שני צגים דיגיטליים ושעון סל"ד מרכזי מול הנהג. ניתנת האופציה לבחור מבין 15 צבעים לחלל הפנימי ומגוון חומרים לעיצוב תא הנוסעים – החל מעור איטלקי, אלקנטרה ומגוון של תוספות סיבי פחמן.
ללקוחות שירצו תוספות מיוחדות יותר ניתן לבנות רכב באיטליה בייעוץ אנשי העיצוב של פרארי ליצירת מכונית בייצור מיוחד עבור הלקוח. לרכב הראשון שהגיע לארץ יש תוספות בשווי כולל של כ- 400,000 ₪ כמו למשל צבע פרארי מפלטת הצבעים ההיסטורית בשווי של 93,200 ₪ , מושבי מירוץ מסיבי פחמן בשווי 67,500 ₪ והגה מסיבי פחמן עם נורות LED להחלפת הילוכים בשווי של 35,900 ש"ח בין היתר.
מחיר ה- F8 טריבוטו בישראל – החל מ- 2,040,000 ₪
מאפייני פנים:
תגובות