מערכת עזר לנהיגה בשטח של סובארו המאפשרת את שינוי הרגישות במערכת בקרת האחיזה ומספקת גם בקרת ירידה במדרון
מאת: Ofer Ogash
06/08/20
תוספת יעילה ביותר במערכת ה- X Mode היא מערכת בקרת הירידה / בקרת מורד המקבעת את מהירות הסובארו בירידה חדה ושומרת על מהירות קבועה בירידה בהתאם למהירות האחרונה בה הרים / שחרר הנהג את הרגל מרגלית הבלם / הברקס.
ברוב כלי הרכב בסגמנט יש כפתור של בקרת ירידה (מדליק מנורה ירוקה של רכב במורד) המאפשר מהירות קבועה של כלי הרכב בירידה. לסובארו, בדומה לרכבי יוקרה, המערכת מאפשרת לקבוע את המהירות הנשמרת בירידה בהתאם לתנאי הדרך ורצון הנהג. כל שנדרש הוא לשחרר את הבלמים במהירות בה תרצו שהסובארו תישאר ואת כל השאר תעשה מערכת בקרת הירידה הנמצאת בתוך ה- X Mode.
אפשר לשנות את המהירות שנקבעה לירידה ע"י שימוש בדוושת הגז או הבלמים להוספה או הפחתה של המהירות והמערכת תשמור על המהירות החדשה בה עזב הנהג את דוושת הבלמים.
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
17 תגובות
1
אורח/ת - Oshrit Zakalik Zigdon
06 באוגוסט 2020 ב 19:07
קיים גם בxv או רק בפורסטר?
2
Ogash Ofer
06 באוגוסט 2020 ב 19:09
קיים גם בxv או רק בפורסטר?
"3
אורח/ת - Meir Matan
06 באוגוסט 2020 ב 19:10
שני דיפרנציאלים ומצמד רטוב באמצע. בלחיצה על הכפתור ננעל לטובת נסיעת שטח. בקרת משיכה פועלת ברזולוציה גבוהה יותר. תמסורת דוושת האצה משתנה כדי שלא נעביר מומנט גבוהה מדי. מערכת עובדת מצויין
4
אורח/ת - Novi Dubov
06 באוגוסט 2020 ב 19:10
תודה על ההעשרה...
שאלה:
האם נכון לעשות בה שימוש גם ירידה תלולה ,יחסית בכביש?...או רצוי לשלב הילוך לM....?
5
Ogash Ofer
06 באוגוסט 2020 ב 19:11
תודה על ההעשרה...
שאלה:
האם נכון לעשות בה שימוש גם ירידה תלולה ,יחסית בכביש?...או רצוי לשלב הילוך לM....?
6
אורח/ת - פורסטר 2016
09 באוגוסט 2020 ב 00:36
1) האם ה-x מוד הוא כמו 4x4 h שכדאי ללחוץ עליו בכל ירידה לשטח?
2) האם כדאי ללחוץ עליו בחולות כי הוא מנטרל בקרת אחיזה?
7
Ogash Ofer
09 באוגוסט 2020 ב 14:44
1) האם ה-x מוד הוא כמו 4x4 h שכדאי ללחוץ עליו בכל ירידה לשטח?
2) האם כדאי ללחוץ עליו בחולות כי הוא מנטרל בקרת אחיזה?
8
אורח/ת - יאיר
07 ביולי 2022 ב 12:33
באיזה דגמים ושנתונים של סובארו קימת המערכת x-mode
9
Ogash Ofer
10 ביולי 2022 ב 07:49
באיזה דגמים ושנתונים של סובארו קימת המערכת x-mode
10
אורח/ת - ישי
11 ביולי 2022 ב 23:13
יש לי שברולט קרוז סטיישן 2013 וגם בה יש בקרת אחיזה .והרכב לא 4×4 ולא שטח לחלוטין .
אז לא ברור לי מה ההתפעלות מהסובארו .
מבקש לקבל תשובה עיניינית
תודה
11
Ogash Ofer
12 ביולי 2022 ב 09:30
יש לי שברולט קרוז סטיישן 2013 וגם בה יש בקרת אחיזה .והרכב לא 4×4 ולא שטח לחלוטין .
אז לא ברור לי מה ההתפעלות מהסובארו .
מבקש לקבל תשובה עיניינית
תודה
12
אורח/ת - עמרי
06 בנובמבר 2022 ב 08:51
תודה על ההסבר המפורט!
שאלה לגבי ההבדל בין מצב עפר למצב בוץ ב x mode - האם נכון להפעיל את מצב הבוץ באמת רק במקטעים בוציים או רטובים? במצב של הצלבה רגילה על שביל עפר או מקטע טכני עם מדרגה, האם למצב בוץ יהיה איזשהו יתרון, או חסרון, אם אפעיל אותו?
אשמח
13
Ogash Ofer
13 בנובמבר 2022 ב 10:01
תודה על ההסבר המפורט!
שאלה לגבי ההבדל בין מצב עפר למצב בוץ ב x mode - האם נכון להפעיל את מצב הבוץ באמת רק במקטעים בוציים או רטובים? במצב של הצלבה רגילה על שביל עפר או מקטע טכני עם מדרגה, האם למצב בוץ יהיה איזשהו יתרון, או חסרון, אם אפעיל אותו?
אשמח
14
אורח/ת - יאיר
05 במרץ 2023 ב 05:10
בבדיקה בהצלבה יותר חזקה בקושי מתמודד. המערכת לא עובדת כמו שצריך בהצלבה.- מאכזב מאוד. כמו כן מסרסת את תגובת המנוע לחלוטין
15
Ogash Ofer
05 במרץ 2023 ב 06:16
בבדיקה בהצלבה יותר חזקה בקושי מתמודד. המערכת לא עובדת כמו שצריך בהצלבה.- מאכזב מאוד. כמו כן מסרסת את תגובת המנוע לחלוטין
"16
אורח/ת - אלירן סובארו xv 2017
01 בספטמבר ב 22:24
אוקיי אז יש לי סובארו xv שנת 2017 ואין בה את מערכת ה x mode או שיש ואין לי מושג איך לתפעל אותה.
מה אז אני עושה במצב כזה?
17
Ogash Ofer
02 בספטמבר ב 08:17
אוקיי אז יש לי סובארו xv שנת 2017 ואין בה את מערכת ה x mode או שיש ואין לי מושג איך לתפעל אותה.
מה אז אני עושה במצב כזה?
תגובות