שטח 4X4 > כתבות > חדשות

משלט 21 - סוף הטיפוס!

השבוע נחסמה העלייה המפורסמת של הג'יפאים במשלט 21 ובכך באה לסיומה תקופה מאתגרת של טיפוס במעלה הקשה.
רשות הטבע והגנים, באמצעות קק"ל האחראים על השטח, יישמה לראשונה מזה שנים רבות את סמכותה בשמורת הטבע המוכרזת וקבעה כי השביל המטפס את הקטע האחרון של המשלט נועד רק עבור הולכי רגל.
אנחנו חושבים שהיה אפשר לנהוג אחרת במקום, אבל כמובן שמכבדים ומיישמים את ההחלטה ואת החוק!

משלט 21

נקודה שלטת וגבוהה על "רכס המשלטים" המשקיפה על שער הגיא וכביש מספר 1.
המקום נכבש ע"י לוחמי הפלמ"ח במבצע מכבי ב-10 למאי 1948 וכאן נפלו 6 לוחמי פלמ"ח בהגנה כנגד התקפת הנגד שיצאה מבית מחסיר - כיום בית מאיר, מצידו השני של דרך בורמה. החזקת משלט 21 ע"י כוחות ישראלים אפשרה לשלוט באש ובתצפית על שלוחת המסרק, על שער הגיא ובהמשך על דרך בורמה, במטרה לשמור על דרך האספקה לירושלים פתוחה.

משלט 21 לג'יפאים

במשך עשרות שנים היווה המעלה הקשה, לאורכו של השביל המסומן בירוק, אתגר לג'יפאי המתקדם. בחירת נתיב טיפוס, קשיחות של הרכב, נחישות של הנהג ומקצועיות של המכוון הקרקעי הם אלו שעזרו והביאו אלפי כלי רכב - ג'יפים לראש המעלה, ויחד עם זאת שלחו כמות מכובדת של כלי רכב לתיקונים במוסך!

כמה קישורים:

מסלול טיול מפורט המטפס את משלט 21 משנת 2018

השקת לנד-רובר דיפנדר לעיתונאים משנת 2020


חוק הוא חוק!

בצער רב חסמה השבוע רשות הטבע והגנים (רט"ג) את המעלה הקשה (משלט 21) והשאירה את הדרך נגישה רק להולכי רגל.
החסימה התבצעה באמצעות קבלן של קרן קיימת לישראל (קק"ל) אז הציב במקום חסימה פיסית ושילוט. ופקח הרשות אף הצטלם לסרטון שפורסם ברשתות (מופיע בסרטון שלפניכם). כמובן שיש לכבד את החוק! חסימה של רט"ג והכרזה על המקום כאסור לנסיעת כלי רכב הינה כמו כל הוראה חוקית האוסרת כל דבר אחר.

קישור לכתבה על נהיגה בששטח תוך כדי שמירת טבע

וגם: רוכבים בטבע בדרך ארץ

סגירת המשלט - נאסף משלושה סרטוני רשת:


יש אמצעים אחרים!

כאוהבי טבע הנוסעים, רוכבים, הולכים ושוהים בליבו אנו חושבים שאפשר גם אחרת!
הטענה היא שהשטח נסגר לשיקום, ובפועל אנו יודעים כי הוא נסגר לעולמים - אנחנו עדיין מחכים ש"מעלה שגיא" בנגב יפתח לנסיעה, לאחר שנסגר לשיקום לפני 25 שנים, או יותר. וכך גם עם נחל דישון שנסגר לשיקום לפני שנים ועוד ועוד...

בפועל אנו חושבים שיש לאפשר לג'יפאים, אופנוענים ושאר משתמשים מוטוריים לנסוע בשטח ואפשר היה לתחום את שביל הטיפוס משני צידי, באותה הדרך שבה בוצעה החסימה, וכך היו נשארים רק כמה מטרים (10 מטרים לצורך העניין) שבהם אפשר היה לטפס ולעבור עם כלי הרכב. חבל שרשות הטבע והגנים אינה חושבת גם על הצרכים של קהל המטיילים המוטוריים, שכן כדאי להתחשב ולאפשר, דבר שיכול וייצור אמפטמיה והערכה מכל הצדדים המעורבים.

1595502183985159550218016615955021822941595502186072159550218767215955021895131595502191031159550219394815955021953971595502196903159550219828715955021999591595502201985

תגובות

56 תגובות

1

yaron.yazki

23 ביולי ב 14:36

"אבל כמובן שמכבדים ומיישמים את ההחלטה ואת החוק!"
אנחנו ניישם כי אנחנו שומרי חוק אבל אסור לנו להעביר את הצעדים שלהם לסדר היום.
אתמול זה הדישון ,היום זה משלט 21, מחר זה נחל צין...וכן הלאה.

2

אורח/ת - eran

23 ביולי ב 15:01

חבל , הבעיה שזה התחלה של מדרון
בסוף לא ישאירו לנו מקומות לטייל עם 4x4 ... הכל בגלל כמה עשבים שוטים ...
מה זה כמו שיפסיקו להכניס אוהדים למגרשי כדורגל בגלל שיש קומץ אלים !
זהו הטבע זה רק למטיבי לכת .. ופעילות גופנית פיסית ... אסור מוטוריקה בטבע

3

אורח/ת - רורי

23 ביולי ב 15:16

הם טרוריסטים בחסות החוק! חבורה של עובדי ציבור ששכחה מי הוא הציבור.בצורה זו אפשר לסגור את מחצית שבילי ישראל,וכבישים אדומים.

4

אורח/ת - דדי

23 ביולי ב 16:04

התעורר מישהו ברט"ג יום אחד והחליט לסגור את המעלה הנ"ל? שערוריה. שיקום זה נחמד אבל מישהו נימק למה דווקא פה צריך שיקום? ומה לגבי הודעה מקדימה, ואולי חס וחלילה אפשרות לציבור ולגופים אחרים להביע התנגדות ולבוא עם חלופות?
כשהדברים מתבצעים כך, זה נראה כמו החלטות שרירותיות לחלוטין מה שגורם לחוסר אמון וכעס.

5

אורח/ת - גבי פריג

23 ביולי ב 16:44

חבל מאוד באמת שלא מתחשבים בנו הגיפאים וכל אוהבי השטח שסוגרים ומגבילים אפשריות תנועה שקיימות עשרות שנים ....

6

אורח/ת - Searasta

23 ביולי ב 17:57

ביזיון... מה זה אם לא ההתעמרות בציבור?
והתירוץ להפעם- כדי לאושש את מיני הצמחים ...
מעניין וכל ג׳יפאי שטיפס למשלט 21 יודע שהקטע האחרון סלעי ואין שום דרך להצמיח עליו את הצמחיה שהם מבקשים לאושש... על מי הם עובדים?

7

אורח/ת - Tomer Cohen

23 ביולי ב 18:12

על מה בדיוק הם רוצים לשתול צמחים ולטעת עצים?
איזה חרטוט כל המסלול סלעי!

8

אורח/ת - Ori Abrahami

23 ביולי ב 18:14

זה פשוט ביזיון. נראה שהרשות סוגרת לאט לאט את כל המסלולים.
מה שהם לא מבינים שבכך הם יעודדו לפתוח דרכים חדשות.
כרגיל במדינת ישראל אין חשיבה קדימה

9

אורח/ת - Stanley Perlman

23 ביולי ב 18:15

סגרו 21 עוד מעט יסגרו 1 עד 20 וגם כל משלטים בצד הצפוני של כביש 1

10

אורח/ת - Tedi Harush

23 ביולי ב 18:16

מבאס... משהו עצוב קורה כאן בלי שליטה

11

אורח/ת - פורת רן

23 ביולי ב 18:17

זה לא עלייה בשבילי גם ככה מה שנקרא מיישר תעקומה

12

אורח/ת - Omri Hanoon

23 ביולי ב 18:21

הנזקים לטבע שעשו בהקמת המחסומים הג'יפאים לא עושים בעשרים שנה

13

אורח/ת - אלי אליאס

23 ביולי ב 18:35

וזו רק ההתחלה ללה לה.
מיקי חיימוביץ אמרה שתפעל ושתעשה הכל להשאיר את הטבע והשבילים שלו נטולי צמיגים.
והנה זה קורה .
פה סגרו, שם סוגרים, מחרכך שם יסגרו.
תפסיקו להיום מטומטמים והפסיקו רכישת ג'יפים חדשים, סגרו את הברז החולה והחולב הזה.
טפחו ג'יפים ישנים וטובים לא פחות מהחדשים המעשירים את קופת המדינה הסוגרת חונקת ואיף.

14

אורח/ת - Tal Chasid

23 ביולי ב 18:35

אלי אליאס - זה כבר התחיל לפני הרבה זמן בהר חורשן , ובצפון ניסגרו מספר מסלולים.

15

אורח/ת - ירושלמי

23 ביולי ב 18:53

די לעבוד על הציבור שיקום, הנזק שעשו עם המחסומים גדול פי 10. מה שהם גורמים זה לאנשים לא אחראים לפגוע בטבע בחיפוש אחרי עבירות .
נזכיר שהאורנים הם נטיעת אדם ולא פרי שיקום

16

אורח/ת - סתם איש

24 ביולי ב 06:24

רישעות הטבע והגנים וקרן קיימת לעצמה עדיף שיעסקו בפיתוח ושיעור של גנים ופארקים. הם מהנכסים לעצמם הכל הגיע הזמן לעצור אותם. הם שכחו שהם גופים לשרות האזרח ולא נגדו. תתחילו לארגן מחאות אחרת יגע גם היום שיגידו לכם איזה עץ מותר למנוע בגינה שלכם.....או אולי יחליטו שהיא שלהם? גופים מושחתים מיותרים שצריך לכווץ לנתק ולהגביל לשביעות רצון האזרח. כל מה שהם יודעים זה לתת דוחות כי ישנת בשטח שמורה ולא בחניון.מפגרים.

17

אורח/ת - מוישיק

24 ביולי ב 06:32

נהדר, מציע לכל בטלני הג'יפים להתחיל ללכת ברגל. לרגע אתם לא חושבים על הרעש וההפרעה שאתם גורמים לזולת, המטייל באזורי ההשתוללות שלכם.

18

אורח/ת - Ori

24 ביולי ב 06:42

מה הבעיה להוריד אחד מהמחסומים האלה...כמה ג׳יפים והחסימה/מכשול נופלים בקלות

19

אורח/ת - אריה

24 ביולי ב 08:02

בתור נכה הדרך היחידה שלי להגיע לשם זה ב4×4 מצר על ההחלטה הזאת.

20

alon506

24 ביולי ב 08:35

הבעיה העיקרית שאין דו שיח . ההחלטה שלהם היא חד סיטרית ומכעיסה . בקצב הזה גם אזרח שומר חוק שמעוניין לטייל יהפך מפר חוק . כרגיל בזיון המערכת מול האזרח!

21

אורח/ת - סתם הולך רגל.

24 ביולי ב 10:08

טוב שרט"ג הפעילה את סמכותה. הדרך שייכת לכולם ולא רק לבעלי ג'יפים. שבילי הארץ מצולקים מנהיגה פראית.

22

אורח/ת - דיפאי מתוסכל מהרטג

24 ביולי ב 10:49

פשוט ביזיון ממש,הם סוגרים מה שהם רוצים מתי שהם רוצים ומתעלמים מעשרות אלפים מבלי לשים קצוץ.אין הסברה אין דיאלוג לא מודעים מדברים כלום .רק בשנה האחרונה סגרו את ,תל חדיד ,פלמחים,ניצנים, משלט21,כל האזורים השונים במרכז.עכשיו הנימוק שלהן :משקמים את הצמחייה!!הם סגרו שבילים מסומנים מוגדרים במפה! על שביל ממילא כלום לא צומח.מי שמפר את הנסיעה בשביל כמו לדוגמא בכתבה על המשלט שציינו,שיש קטע של עשרות מטרים מצד ימין ש"פתחו" תסגרו ותחסמו אותו ספציפית למה את כל המעלה!!ככה גם בחדיד ובמקומות נוספים.קיצר תכנסו לפייסבוק מתארגנים על הפגנה!!!

23

אורח/ת - יוסי

24 ביולי ב 14:18

היגיע הזמן הגיפים האלו הורסים כל חלקה טובה

24

אורח/ת - מוסא חזקיה

24 ביולי ב 16:03

סוף סוף הגיע הזמן.לא לכל מקום צריך להגיע עם ג'יפ.הרסתם את שביל הולכי הרגל השארתם פצע מכוער בנוף. ג'יפאים יקרים השאירו לנו בטבע גם כמה מקומות שרק הולכי רגל יוכלו ללכת בשקט .את המדרכות בערים כבשתם.השאירו את כלי הרכב לכבישים,ולמקומות שיועדו לכך.


25

אורח/ת - בני ישראלי

24 ביולי ב 16:59

לא מזמן סגרו את כל הירידות לנחל שילה - לא באופניים ולא בגיפים / טרקטרונים בסוף נירכב / ניסע על הירח

26

אורח/ת - דוד נוח

24 ביולי ב 16:59

עד מתי רשעים יעלוזו?
הכול נסגר מחמל, משלט 21 ועוד
רשעות שמורות הטבע

27

אורח/ת - Itiel Segal

24 ביולי ב 17:05

עצוב ממש :-(

28

אורח/ת - גמבו

24 ביולי ב 17:18

רשות הטבע והגנים
או יותר נכון "רשות הגנים בתשלום והטבע רק שזה מתאים לנו"
חבורה של גנבי שטח שלא עושים כלום חוץ מלדאוג לעצמם ולשטחים שהם רוצים לגבות תשלום
ולהשאיר את השטח לרכבים שלהם כדילשמור על הטבע
ככה כל שנה קצת עוד מחסום ועוד אתר בתשלום ועוד אזור שנסגר לאנשי שטח
ועוד גדר ועוד כניסה בתשלום
רק מה לנקות זה גדול עליהם כנון שמי שמלכלך זה הציבור אבל הם אלה שאחריים לשמור שהמקום יהיה נקי
הם יודעים רק להיצטלם עם ערמות של זבל ולהגיד תראו בגלל זה אנחנו מגדרים וגובים כניסה
שימו לב לקראת קיץ הבא עוד אזורים יסגרו להזכירכם לפני פחות משנה פלמחים
פשוט זוועה

29

אורח/ת - Joe Lavi

24 ביולי ב 17:52

בימים קשים לעם ישראל- ובהקשר לדרך בורמה נזכיר : סא"ל אורד ווינגייט שכונה "הידיד" אימן בארץ את הצבא שבדרך.... נפל בתאונת מטוס בבורמה כתא"ל מפקד אוגדת הצינדיטים (מין נמר בנגלי).

30

אורח/ת - אהר'לה הנדלסמן סדן

24 ביולי ב 18:29


We Respect The Law ! hopefully Was
Equal
Off Road Tours Exciting . Especially While People Seek For Open Spaces , Beautiful Landscapes Mixed With Heritage .
There Are People In My Age / Or With Disability For Example Like To Experience ?!

Bad Decision .
החלטה לא נבונה . בתקופה בה הציבור מבית ומחו"ל משתוקק לאוויר הצח והמרחבים ובעת שמה לעשות תיירים וטיילים מבוגרים או בקשיי נגישות מבקשים להנות מעולם השטח המתערבב עם מורשת במקום להנגיש שביל להלכים לסיירי הרגל ובמקביל להשאיר את דרך המלך לג'יפאים תוך הנחיות ומגבלות ראויות . קל מאד לחסום !!!

31

אורח/ת - אורח

24 ביולי ב 22:33

כל הכבוד כן ירבו שיש אופנועים וגיפים בטבע לא נשאר טבע הכל נהרס וסכנה למטיילים שיעשו מסלול אתגרי מיוחד לגיפים ואופנועים

32

אורח/ת - איציק ביטון

25 ביולי ב 09:55

גם את עליית הבקתה בחורשן סגרו

33

אורח/ת - איציק ביטון

25 ביולי ב 09:56

צריך להזדרז לעלות את העליות לפני שיגמרו...

34

אורח/ת - שונא את רשעות הטבע

25 ביולי ב 13:54

בטור ג'יפאי מתחיל רק שמעתי על המשלט ואני לא מתכוון לוותר עליו. אני עוד אגיע אליו ואז יהיה פיצוץ.
חוק זה חוק אז שראש הממשלה יכנס לכלא. ברגע שהממשלה פושעת לא יכולים לצפות מהאזרחים להיות שומרי חוק

35

אורח/ת - Daniel Liezrowice

25 ביולי ב 15:09

הסיפור הולך ככה, בערך מ 1969 עת הוכרזה השמורה היה שביל רגיל ברוחב 3-4 מטר עם עליה די קשה לג'יפ, מדי פעם עברו שם כמה ג'יפים והכל היה בסדר ואז ב 15 שנה האחרונים, עקב פעילות רבה כולל קורסי עבירות עם עשרות ג'יפים והתכנסויות של מאות אנשים הוא התחיל להתרחב ולהתפצל לשבילי משנה ומעקפים והגיע לרוחב של 50-60 מטר ובגלל שהצמחיה חושפה האדמה התחילה להיסחף בקטע הזה ונחשפו עוד סלעים וזוויות והעלייה הפכה למעין פארק מוטורי מאד פעיל. והיעוד של השטח הוא שמורת טבע, לא פארק מוטורי. לא הייתה ברירה. הבלאגן הגדול שהתרכז בשטח קטן חייב סגירה.

36

אורח/ת - Tedi Harush

25 ביולי ב 15:10

Daniel Liezrowice
הבעיה היא בנקודת המבט, לא במה שקורה שם בפועל.

ערוץ די נסתר, ולסגור אותו זו אמירה חד צדדית מכוערת יותר מאשר מה שקרה לציר

37

אורח/ת - Daniel Liezrowice

25 ביולי ב 15:11

Tedi Harush
ניהול שטח מחייב ניהול תנועה , לא נפגע חופש הטיול, אפשר להגיע למשלט ברכב, וללכת כמה עשרות מטרים ברגל למי שרוצה לטייל בו. יש ציר מקביל (הציר האדום) למי שרוצה ברכב.
מה שנפגע זה היכולת להשתמש בו כפארק מוטורי

38

Ogash Ofer

25 ביולי ב 15:14

לכן הצעתי שבמקום לחסום את הציר לתחם אותו באותה שיטה ודרך של הצבת מחסומים לרוחב השביל וכך לחייב את כולם לטפס רק בשביל המתוחם.

39

אורח/ת - Tedi Harush

25 ביולי ב 15:15

Ofer Ogash - בדיוק!

אבל להיות יצירתי כשאפשר להיות מקובע...

40

Ogash Ofer

25 ביולי ב 15:16

עדיף תמיד להיות חכם מסתם צודק

41

אורח/ת - Arik Sadan- Tour Guide

25 ביולי ב 15:58

We Respect The Law ! hopefully It Was Equal !
Off Road Tours Exciting . Especially While People Seek For Open Spaces , Beautiful Landscapes Mixed With Heritage .
There Are People In My Age / Or With Disability For Example That Like To Experience These Kind Of Traveling ?!
You Can Fit The Walkers Area and Still Keep Our 4X4 Road In Shape .

Bad Decision .

42

האמר סיור

25 ביולי ב 20:52

אורח/ת - Daniel Liezrowice כתב/ה:
"

הסיפור הולך ככה, בערך מ 1969 עת הוכרזה השמורה היה שביל רגיל ברוחב 3-4 מטר עם עליה די קשה לג'יפ, מדי פעם עברו שם כמה ג'יפים והכל היה בסדר ואז ב 15 שנה האחרונים, עקב פעילות רבה כולל קורסי עבירות עם עשרות ג'יפים והתכנסויות של מאות אנשים הוא התחיל להתרחב ולהתפצל לשבילי משנה ומעקפים והגיע לרוחב של 50-60 מטר ובגלל שהצמחיה חושפה האדמה התחילה להיסחף בקטע הזה ונחשפו עוד סלעים וזוויות והעלייה הפכה למעין פארק מוטורי מאד פעיל. והיעוד של השטח הוא שמורת טבע, לא פארק מוטורי. לא הייתה ברירה. הבלאגן הגדול שהתרכז בשטח קטן חייב סגירה.

"
לא מדוייק, לא צריך סתם לזרוק מילים...

43

האמר סיור

25 ביולי ב 20:58

חברים יקרים, משלט 21 נמצא בגן לאומי הרי יהודה, ולא בשמורת טבע !!!
המעלה הוא שביל שמיועד להולכי רגל בלבד, אבל בעלי 4X4 לאט לאט פרצו שם נתיב רחב, ובהמשך כולנו התחלנו לטפס שם.
הרבה שנים העלימו עין מהמעשה, אבל בהנהלת מחוז מרכז הוחלט להשיב את הציר לייעודו המקורי, דהיינו הולכי רגל בלבד. זאת לא החלטה פרטית של הפקח אלא של מנהל המחוז והאקולוג. לא תעזור שום התלהמות ואיומים על פירוק הגדר.
קחו בחשבון שהוצבו שם מצלמות נסתרות, כדי לתעד פגיעה בחסימה....

44

האמר סיור

25 ביולי ב 21:01

45

Ogash Ofer

26 ביולי ב 06:28

האמר סיור כתב/ה:
"

חברים יקרים, משלט 21 נמצא בגן לאומי הרי יהודה, ולא בשמורת טבע !!!
המעלה הוא שביל שמיועד להולכי רגל בלבד, אבל בעלי 4X4 לאט לאט פרצו שם נתיב רחב, ובהמשך כולנו התחלנו לטפס שם.
הרבה שנים העלימו עין מהמעשה, אבל בהנהלת מחוז מרכז הוחלט להשיב את הציר לייעודו המקורי, דהיינו הולכי רגל בלבד. זאת לא החלטה פרטית של הפקח אלא של מנהל המחוז והאקולוג. לא תעזור שום התלהמות ואיומים על פירוק הגדר.
קחו בחשבון שהוצבו שם מצלמות נסתרות, כדי לתעד פגיעה בחסימה....

"
ברור שזו לא החלטה פרטית של פקח (במקרה הזה איש נחמד מאוד) כזה או אחר.
וברור שיש לשמור על החוק ולכבד את החסימה (אם יש או אם אין מצלמות, זה לא רלוונטי).
אך עדיין - לדעתי, לאור המצב בשטח שקיים עשרות שנים אפשר היה ליישם פתרון אחר כמו גדר דו-צידית התוחמת שביל טיפוס לכלי רכב, כדי גם לשמור על הטבע שכולם אוהבים וגם לאפשר פעילות מוטורית במקום, שהיא חלק בלתי נפרד מהממשק של אדם וטבע.

46

אורח/ת - הצטרפו למאבק הג'יפאים בסגירת השטח

26 ביולי ב 10:09

https://www.facebook.com/groups/572594016758872/

47

אורח/ת - איתן

26 ביולי ב 10:35

שיהיה לגיפאים ולנושא המוטורי לוביסט ויחצן מקצועי בחלונות הגבוהים... יוכל להשתנות משהו
עד אז - חבל"ז
בואו נקים "חוקת שטח" נבחר איש שיוביל את המהלך או שאולי ייתנדב (מישהו עם רקורד של עשייה בנושא...לא ביזניס) וקדימה -
דעתכם ?

48

אורח/ת - ארילולו

26 ביולי ב 16:22

ג'יפאים "חובבי טבע" (עאלק). לא יזיק אם תזיזו את הכרס שלכם מההגה ותלכו קצת ברגל, במקום להשחית את השבילים והמדרונות ברכבים המפונפנים שלכם.
כל הכבוד לרט"ג, סגירות נוספות בדרך

49

האמר סיור

26 ביולי ב 18:42

Ogash Ofer כתב/ה:
"
האמר סיור כתב/ה:
"

חברים יקרים, משלט 21 נמצא בגן לאומי הרי יהודה, ולא בשמורת טבע !!!
המעלה הוא שביל שמיועד להולכי רגל בלבד, אבל בעלי 4X4 לאט לאט פרצו שם נתיב רחב, ובהמשך כולנו התחלנו לטפס שם.
הרבה שנים העלימו עין מהמעשה, אבל בהנהלת מחוז מרכז הוחלט להשיב את הציר לייעודו המקורי, דהיינו הולכי רגל בלבד. זאת לא החלטה פרטית של הפקח אלא של מנהל המחוז והאקולוג. לא תעזור שום התלהמות ואיומים על פירוק הגדר.
קחו בחשבון שהוצבו שם מצלמות נסתרות, כדי לתעד פגיעה בחסימה....

"
ברור שזו לא החלטה פרטית של פקח (במקרה הזה איש נחמד מאוד) כזה או אחר.
וברור שיש לשמור על החוק ולכבד את החסימה (אם יש או אם אין מצלמות, זה לא רלוונטי).
אך עדיין - לדעתי, לאור המצב בשטח שקיים עשרות שנים אפשר היה ליישם פתרון אחר כמו גדר דו-צידית התוחמת שביל טיפוס לכלי רכב, כדי גם לשמור על הטבע שכולם אוהבים וגם לאפשר פעילות מוטורית במקום, שהיא חלק בלתי נפרד מהממשק של אדם וטבע. "
במקרה הזה אתה צודק, השטח שם מופר לחלוטין, יכלו לוותר על 300 המטרים האלה , ולהשאיר חלק להולכי רגל, וחלק לרוכבי על 4.

50

אורח/ת - משה אבגי

26 ביולי ב 19:08

היתה לי תזכות לעשות את המסלול. אומנם נשבר הסרן הקידמי וזה היה שווה. חבל אבל נכבד. משה אבגי

51

Ogash Ofer

27 ביולי ב 08:06

אודי - אם הצלחתי לקלוע לדעת חכמים אז אני בהחלט יכול לנוח :)

52

אורח/ת - Miki Sharon

27 ביולי ב 08:09

חבל מאוד

53

אורח/ת - Eyal Ashkenazi

27 ביולי ב 08:09

המשלט 21 צריך להיות סמל של המאבק הזה. הבולשיט שמספרים לנו על שיקום צמחייה לא מחזיק מים, כי מדובר במסלעה שכלום אף פעם לא יצמח שם. צריך להיאבק בצורה לגיטימית שיפתחו אותו, ואז לעבור לצעדים מסיביים יותר כמו משמרות של 30 גיפים כל שבת שיטפסו אותו, כל שבת לפתוח את המחסומים וכל שבת להגיע 30, 40 או 50 גיפים ולטפס. מלחמת התשה - חד וחלק. זה יהיה סמל למאבק הג'יפאים, אף אחד במדינה הזו לא סופר אותנו

54

אורח/ת - Eyal Ashkenazi

27 ביולי ב 08:10

וכמובן שכמה שיותר אנשים יחתמו על העצומה !!!

55

אורח/ת - Shahar Berco

27 ביולי ב 08:10

שום עצומה ושום הםגנה מעולם לא שינתה החלטה פולטית אשר תיהיה!:)
עצומה טובה במדינה שיש מונרכיה ליברלית כמו הולנד! ולא דיקטטורה כמו ברוסיה.

56

אורח/ת - guy zilberman

27 ביולי ב 11:46

בעלי הבית . קרי הרש"ת לא יכולים להסביר מה הקשר לשיקום הצמחיה ולשימוש בציר. וודאי שאין הגיון בחסימת הציר למי שאינו הולך רגל, מסיבות של מוגבלות פיסית או אחרת . קבוצה של מטיילים כמו בית ספר משאירה אחריה חורבן משמעותי פי כמה מאיתנו שרובינו המכריע שומרי חוק אוהבי הארץ ונופיה.