נסיעה לקצה של אצבע הגליל ברכב עמוס לטיול של יומיים הינה אפשרות טובה לחוות את הקונה ההיברידית שהושקה לקראת הקיץ בישראל
הקונה ההיברידית היא כנראה ההתפתחות הנכונה והמתבקשת לקונה בנזין הוותיק - שהוא הג'יפון העירוני הראשון של יונדאי (קישור לכתבה על ההשקה ב-2018).
יונדאי שפרצה את הדרך לשוק ההיברדיות המשפחתיות עם האיוניק (קישור להשקה שהדרכנו בשנת 2016) מיישרת קו עם האחות הקוריאנית ומשיקה מתחרה, קטן יותר (קצר בכ-20 ס"מ), מהנירו של קיה, אבל גדול מהסטוניק, שרק נראה כאח התאום (הקונה ארוך בכ-4 ס"מ מהסטוניק).
הקונה ההיברידי מחליף את מנוע הבנזין מוגדש (טורבו) בנפח 1.6 ליטר עם הספק של 177 כ"ס מכובדים ביחידת ההנעה ההיברידית של היונדאי איוניק (והקיה נירו). הנפח נשאר דומה - 1.6 ליטר, אך במערכת המשולבת עם המנוע החשמלי מספקים מנוע הבנזין 105 כ"ס והחשמלי 43.5 כ"ס, ויחד רק 141 כ"ס ב-5,700 סל"ד ו-27 קג"מ וכל זאת על משקל כבד יותר ב-25 ק"ג מקונה בנזין וסך הכול שוקלת הקונה ההיברדית 1,430 ק"ג לא קלים.
אתחיל בכיף - אני מאוד נהניתי לנהוג בקונה כשנהגתי בה לבד. בדומה לווניו (קישור למבחן) גם בקונה ממש כיף לנהוג לבד והביצועים הספורטיביים מפתיעים מאוד, גם ביחס ליצרן וגם ביחס להיותו ג'יפון. עושה רושם שיונדאי התחילו לייצר פלטפורמות שהן גם כיפיות לנהיגה...
ועוד דבר קטן שאהבתי בנושא "הספורטיבי" והשימושיות - מאחורי ההגה יש מנופים קטנים להחלפת הילוכים ידנית ועליהן יש סימן פיסי קטן: שקערורית לסמן מינוס ובליטה עגולה לסמן פלוס, נחמד!
אמנם הייתי מעדיף את גרסת הבנזין הרגילה - היא חזקה ומהנה יותר לנהיגה אך כנראה לרוב המשתמשים הגרסה ההיברידית תהיה מדוייקת יותר והיא הגרסה ההגיונית והמתאימה יותר למשפחה.
כשהקונה ההיברדית עמוסה במשפחה ובציוד היא הופכת לקצת עצלנית, במיוחד בשטח הררי ובעקיפות במהירויות גבוהות. ואם לא "תלחצו חזק" תוכלו לנסוע בייתר נוחות.
צריכת הדלק הממוצעת טובה מאוד והיא 18 ק"מ לליטר בכביש ההררי שנוסעים מאוד מהר ל-22 ק"מ לליטר במהירות סבירה חוץ עירוני.
נראה שביונדאי השקיעו מאוד בעיצוב החיצוני. הקונה, עוד בדגם הבנזין וגם בדגם ההיברידי, יודעת למשוך מבטים, גם כיום כשנתיים לאחר ההשקה של הבנזין בישראל. חזית נפוחה, הגג הגבוה ובכלל הצורה של הג'יפון הגדול עושים עבודה טובה (כמובן למי שאוהב זאת). אבל בפנים נשארה גם ההיברידית עם עיצוב בסיסי ופשוט, אך יעיל ושימושי ביותר.
אייכות החומרים טובה ונראית אמינה לאורך זמן. אין תאים מיוחדים, אין ריפוד מפנק, אין משטחים לנוחות וליופי, אין כלום בגב הכסאות הקידמיים, מערכת בקרת האקלים פשוטה ואינה מפוצלת (אבל יש כפתור להפעיל את האוורור רק בצד של הנהג), אין פתחי איוורור מאחור, אין שקעי טעינה מאחור, ובקיצור אין פינוקים מיוחדים בפנים הקונה, אך יש יעילות ויש את כל מה שצריך לשימושיות, לרבות מערכת מולטימדיה מקורית עם אפשרות חיבור למערכת Android Auto ו-Apple Carplay.
המושב האחורי סביר עבור שני מבוגרים שלא מתפנקים. שלושה מבוגרים זה לא אפשרי ושלושה ילדים אפשרי אך ורק בתנאי שהם בגיל המתאים לבוסטרים, שכן 3 כסאות תינוק רחבים לא יכנסו מאחור.
כיף יותר (ומרגיע) לנהוג בטיול משפחתי ברכב שלא חסכו בו בכלום (כמעט...) במערכות הבטיחות המתקדמות בנוסף למקובל והמחויב בחוק - ABS, ESP, כריות בטיחות וכו'.
המערכות המתקדמות בקונה ההיברידי:
FCA - בלימה אוטונומית של הרכב במצבי חירום.
LKA - התראה על סטייה מנתיב וסיוע אקטיבי לשמירה על הנתיב, שלטעמי מאוד אגרסיבי (ואפשר לנטרל באמצעות כפתור).
DAW - התראה על עייפות וחוסר עירנות של הנהג.
BCW - מערכת זיהוי והתראה על רכב ב”שטח מת” של המראות, רק בדגם Prestige היקר.
RCCW - התראה על רכב חוצה מאחור באמצעות רדאר אחורי, רק בדגם Prestige היקר.
ועם כל הטוב הזה עדיין הייתה חסרה לי בקרת השיוט האדפטיבית, חבל...
(יש מערכת בקרת שיוט Cruise Control רגילה - אבל זה כבר מיושן ופחות כיף).
הקונה ההיברידי מספק איכות נסיעה טובה, זה ההמשך המתבקש של ההתנהגות הספורטיבית, והמתלים של הקונה מגהצים היטב את תחלואי הדרך, גם בתנועה עירונית וגם בחוץ עירוני. כשהקונה עמוסה זה כבר פחות נוח ועל כל באמפ או בור בכביש יש תחושה של סגירת מתלים.
אותו דבר בשטח - הביצועים הספורטיביים מאפשרים נסיעה מהירה על השבילים. רק תכוונו את הגלגלים למקומות הגבוהים ותוכלו לנוע מהר. עם זאת יש לזכור כי מרווח הגחון הוא רק 17 ס"מ נמוכים, אך יש להיזהר ולזכור כי הקונה הוא רק הנעה קדמית ולא SUV קשוח, כך שלא בא לכם להשאיר "פס שמן" לאורך השטח וגם לא תרצו ליפול לתעלה, כי עם ההנעה הקדמית לא בטוח שתוכלו לצאת ממנה בכוחות עצמכם.
הקונה ההיברידי מגיע בשתי רמות גימור ובמחיר פתיחה לא זול:
KONA Hybrid Premium במחיר של 139,900 ש"ח או KONA Hybrid Prestige בתוספת קטנה ושווה (לטעמי) של 3,000 ש"ח תקבלו עוד שתי מערכות בטיחות (ושדרוג בציון הבטיחות מ-6 ל-7), הנעה ללא מפתח (מפתח חכם) וחיישני התראה מקוריים לאחור.
מנוע: בנזין, 4 צילינדרים, היברידי חשמלי
נפח מנוע בנזין: 1,580 סמ"ק
הספק/סל"ד משולב : 5,700/141 כ"ס
מומנט/סל"ד : 27 קג"מ
תיבת הילוכים: אוטומטית, כפולת מצמד, 6 הילוכים
הנעה: בודדת קדמית
אורך : 417 ס"מ
רוחב : 180 ס"מ
גובה : 155 ס"מ
מרווח גחון : 17 ס"מ
בסיס גלגלים / מרווח סרנים : 260 ס"מ
תא מטען : 361 ליטר
ועם מושבים מקופלים: 1,143 ליטר
תאוצה 0-100 (יצרן): 11.2 שניות
מהירות מירבית (יצרן): 160 קמ"ש
7 תגובות
1
אורח/ת - Nir Cohen
15 באוגוסט 2020 ב 15:48
רק תיקון קטן..מנוע ה 1.6 הוא טורבו ולא אטמוספרי..ובעל ביצועים משמעותיים חזקים יותר מההיברידי ובעצם מכל ג'יפון עם בסביבת המחיר שלו
2
אורח/ת - Daniel Klatis
15 באוגוסט 2020 ב 15:49
בהיברידי המנוע הוא אטמוספרי ולא טורבו.
בבנזין הוא טורבו.
3
אורח/ת - Avi Shapira
15 באוגוסט 2020 ב 15:50
חחחח שניכם צודקים
4
אורח/ת - Gil Zarimany
15 באוגוסט 2020 ב 15:50
הרכב הכי טוב בקטגוריה
5
אורח/ת - Peretz Barkan
15 באוגוסט 2020 ב 15:51
האם יש פתרון להעדר גלגל רזרבי לרכב?
6
Ogash Ofer
15 באוגוסט 2020 ב 18:13
רק תיקון קטן..מנוע ה 1.6 הוא טורבו ולא אטמוספרי..ובעל ביצועים משמעותיים חזקים יותר מההיברידי ובעצם מכל ג'יפון עם בסביבת המחיר שלו
"7
Ogash Ofer
15 באוגוסט 2020 ב 18:18
האם יש פתרון להעדר גלגל רזרבי לרכב?
"
תגובות