שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

Blue White Robotics בהדרכת נגרר

יש הייטק מוטורי בישראל! הוא מפותח מאוד ובשביל לבצע את הניסויים הנדרשים במהלך הפיתוח יש את חברת Blue White Robotics - רובוטיקה כחול לבן.
חברת רובוטיקה כחול לבן (BWR) הישראלית מובילה עולמית בהפעלת כלים אוטונומיים כשירות - Robot as a Service (RaaS) ומספקת מגוון פתרונות אוטונומיים ברחבי העולם. החברה מפתחת פלטפורמה ייחודית לניהול עשרות עד מאות כלים אוטונומיים אוויריים וקרקעיים, ושליטה מרחוק באמצעות מרכזי השליטה המתקדמים שלה.
זכינו לצאת עם חבורת המהנדסים, הבוחנת והמהנדסת של BWR להדרכת נהיגה בסיסית ותפעול הנגרר הצמוד להם לכלי הרכב. היה חם! ובכל זאת לא ויתרנו

רובוטיקה כחול לבן

חברת הייטק ישראלית שגאה בתוצרת כחול לבן והדבר מוטמע כבר בשם של החברה: Blue White Robotics או בקיצור BWR - רובוטיקה כחול לבן.

חברת BWR מפתחת בין הייתר מערכת פיקוד ושליטה רב משימתית לטרקטורים, לרחפנים, למל"טים ולסירות בלתי מאוישות.

כבעלת ניסיון רב בתחום הרובוטי, בהייטק מוטורי ובתחום הניסיויים בשטח זכתה החברה במכרז של ניבי איילון והיא גם החברה המבצעת ניסויים מוטורים עבור חברות הייטק ישראליות המפתחות מוצרים לעולם הרכב - ואם לא ידעתם: אז יש בישראל הייטק מוטורי מפואר!

קישורים לסיכום הנלמד בכיתה:

ויקישטח: בקרת משיכה | בקרת יציבות | ESP | TC | ABS

לסיכום התרגול בשטח עם הנגרר:

נהיגה ברכב הגורר נגרר דורשת מיומנות גבוהה, שכן יחד עם הרכב הנגרר ארוך מהרכב אליו אנו רגילים והדבר משפיע על יכולת הבלימה, הפנייה והחנייה של שני כלי הרכב יחד.
לפני הנסיעה יש לבדוק את לחץ האוויר בצמיגי הנגרר, אם הנגרר עמוס מאוד (ואין לעבור את מגבלת המשקל החוקית) יש לוודא לחץ אוויר גם ברכב הגורר ואם נדרש יש להוסיף עוד 5 עד 10PSI בגלגלים האחוריים.
החלפת גלגל בנגרר מחייבת קיבוע הגלגל שנשאר על הקרקע ועדיף תוך כדי שהנגרר רתום לרכב ושהרכב עומד עם בלם-יד ובהילוך.
יש לרתום את הנגרר לפי הסדר – חיבור התפוח, חיבור שתי שרשראות הבטיחות וחיבור החשמל. יש לוודא כי החשמל בנגרר עובד בהתאם לאורות הרכב, בשום פנים ואופן אין להוביל נוסעים בנגרר.
נהיגה על פסי האטה (במפרים) / תעלות / בורות ושאר מכשולים תתבצע לאט על מנת למנוע קפיצה של הנגרר וניתוק של וו החיבור בין הרכב לנגרר.
לאורך כל הנסיעה ובמיוחד בעליות יש לשים לב כי חום המנוע תקין. בעת גרירת הנגרר ומשאות כבדים, חום המנוע של הרכב עלול לעלות מהר יותר מאשר בנסיעה שגרתית.
בעת סיבובים יש לבצע פנייה רחבה, תוך הסתכלות במראות הצד של הרכב והתחשבות באורכו של הנגרר. מומלץ לבצע נהיגה לאחור עם הנגרר עם מכוון קרקעי שיפקח עין.
יש לשים לב כי מרחק העצירה בעת נהיגה ברכב הגורר גדול מזה שבנהיגה שגרתית.
יש לשים לב שלא להיכנס לכבישים צרים, דרכים ומגרשי חנייה אשר לא יאפשרו לצאת עם הנגרר .
יש לתכנן מראש כל עצירה על מנת לוודא שהמקום רחב מספיק ודרך היציאה ממנו תהיה קלה.

15960000951251596000084205159600008626715960000878831596000090350159600009334215960000973631596000099707