אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

ק.ט.מ. דיוק KTM 890 DUKE R - אפנוע חדש בישראל

KTM 890 DUKE R הוא אופנוע חזק, ספורטיבי וחד יותר, לטענת היצרן האוסטרי, מאחיו הצעיר - 790 DUKE .
הדיוק החדש מצויד במנוע טווין מקבילי, בנפח 890 סמ"ק, מפיק 121 כ"ס, 10.1 קג"מ ועומד בתקן יורו 5 החדש.
לאופנוע 3 מצבי רכיבה ו- RACE לשינוי הגדרות המנוע והמערכות האלקטרוניות, בקרת אחיזה היודעת גם להתחשב בזווית ההטיה, בקרת דריפט, ABS המתחשב בזווית ההטיה, בקרת בלימת מנוע, בקרת ווילי, צג דיגיטאלי צבעוני וקוויק שיפטר להעלאת והורדת הילוכים.

האזמל החד ביותר - DUKE 890 R - SUPER SCALPEL

הסופר אזמל - SUPER SCALPEL הוא הכינוי שהעניק היצרן האוסטרי "הכתום" לאופנוע החדש - DUKE 890 R וזאת לאחר שהאח הקטן - DUKE 790 זכה לפני שנה עם השקתו לכינוי ה"אזמל" / סכין המנתחים. סדרת אופנועי הדיוק, על שלל נפחיה, שייכת לקטגוריה חדשה, באופן יחסי, של אופנועים "ערומים" ללא פירינגים (פלסטיקים) המכסים על אזור המנוע ומיכל הדלק ומספקים חווית רכיבה עירונית, כביש מפותלים ואף פוזלים עם מכלולים וביצועים גבוהים למסלולי המרוצים.

מנוע 890 סמ"ק

ליבו של האופנוע - DUKE 890 R הוא כמובן המנוע – מנוע טווין, 2 צילנדרים, מקבילי שמבוסס על מנוע ה-790 שהוצג לראשונה ב-DUKE לפני מעט יותר משנה. מנוע האופנוע עודכן בהתאם לנפח, תפוקת המנוע עלתה לכדי 121 כ"ס ו-10.1 קג"מ, עם זמינות כוח משופרת בסל"ד הנמוך. העליה בנתונים הושגה הודות לקח גדול יותר – 90.7 מ"מ לעומת 88 מ"מ, במנוע ה-790, ומהלך בוכנה של 68.8 מ"מ לעומת 65.7 מ"מ, כאשר גם יחס הדחיסה עלה מ-12.7:1 ל-13.5:1 ב-890.

זרימת האוויר אל ומחוץ לתא השריפה שופרה על ידי הגדלת השסתומים במילימטר – 37 מ"מ ביניקה (לעומת 36 מ"מ ב-790) ו-30 מ"מ בפליטה (29 מ"מ ב-790). הקאמשפט עודכן בהתאם עם פרופיל אגרסיבי יותר המאפשר פתיחה גדולה יותר של השסתומים. KTM העלו ב-20 אחוזים את המסה הסיבובית של הקראנק כדי לייצר למנוע אופי חלק ומדויק יותר בכל תנאי העבודה. בוכנות חדשות קלות מבעבר, עם פין בוכנה קצר יותר ועיצוב מחודש לטלטלים, יחד עם גלגל איזון חדש.

ביניקה - גופי מצערת חדשים בקוטר 46 מ"מ המחוברים אל תיבת האוויר דרך לועות יניקה מקוצרים וחישן חדש שפותח במיוחד עבור מנוע זה על ידי Dell'orto שמודד את הלחץ בסעפת היניקה ומתקן בהתאם את התערובת.

תיבת ההילוכים ב-890 כוללת מהלך קצר יותר של רגלית ההילוכים (לעומת ה-790) ומערכת 'קוויקשיפטר +' להחלפת הילוכים מהירה וחלקה.

אלקטרוניקה - KTM 890 DUKE R

אופנוע ה-KTM 890 DUKE R מצויד במערכת בקרת בלימה 'קורנרינג' ABS, 'קורנרינג' MTC (Motorcycle Traction Control) - מערכת בקרת אחיזה עם מחשב המתחשב ב- 6 צירים. המחשב מודד לא רק את זווית ההטיה של האופנוע (מצד לצד) וזווית הנסיקה (קדימה ואחורה), אלא גם את מצב ה'דריפט' / ההחלקה שלו. תכנות מחדש למערכת בקרת האחיזה של האופנוע אשר "יודעת" לשלב בין שלל חיישני מדידה, מסייע לייצר האצות מדויקות יותר, בטח שביציאה מפניה וכן במניעת נסיקת הגלגל הקדמי בהאצה (אנטי-ווילי). את כל המערכות האלה יכול הרוכב לבטל כרצונו (לא מומלץ לרוכב שאינו מיומן).

בנוסף לכך, ה-KTM 890 DUKE R מציע שלושה מצבי רכיבה כסטנדרט אשר משפיעים על תפוקת המנוע, תגובת המצערת והתעבות הבקרות האלקטרוניות – RAIN, STREET ו-SPORT ובנוסף ישנה חבילת TRACK אופציונלית אשר מאפשרת לרוכב לבחור בין 9 רמות התערבות בקרת האחיזה ואת מידת התערבות מערכת האנטי-ווילי ותגובת המצערת. ה-KTM 890 DUKE R יציע כאופציה גם מערכת MSR המאפשרת לקבוע את מידת בלימת המנוע, בנוסף כמובן למצמד המחליק הקיים באופנוע כסטנדרט.

שלדה ומתלים

אחד החידושים החשובים ביותר אשר מבדלים את ה-DUKE 890 R מה-DUKE 790 שהקדים אותו, נוגע למערכת המתלים. ה-DUKE 890 R מצויד במתלי WP APEX בעלי כוונון מלא וכיול אשר הותאם במיוחד לעליה בבהספק והדרישה ליכולות ספורטיביות גבוהות יותר. מהלך המתלה נותר ללא שינוי, כדי לשמור על הנוחות ברכיבה היומיומית, אך המתלים מאפשרים בקלות לכווננם בהתאם לכל תנאי רכיבה, כולל רכיבת מסלול ספורטיבית. המזלג הקדמי מציע פיצול לשיכוך וכיווץ והבולם האחורי מציע אפשרות כיול למהירויות כיווץ והחזרה שונות – למהירות איטית ולמהירות גבוהה (תדרי השיכוך), בנוסף כמובן לעומס קפיץ.

הגיאומטריה של ה-DUKE 790 נשמרה, אך ה-DUKE 890 R הוגבה ב-15 מ"מ לטובת שיפור ההתנהגות ומרווח הגחון. המושב שגובהו כעת עומד על 83.4 ס"מ, יחד עם צוואר היגוי מאלומיניום להפחתה במשקל וכידון נמוך ומעט רחוק יותר, יוצרים תנוחת רכיבה ספורטיבית יותר ותחושה טובה יותר בידי הרוכב. בהתאם לכך, הרגליות זזו מעט אחורנית וגבוה יותר כדי ליצור חיבור טוב יותר בפלג הגוף התחתון של הרוכב אל האופנוע.

בלמים, צמיגים ואבזור

האופנוע החדש מצויד בבלמי ברמבו סטיילמה חדשים, קאליפרים רדיאליים מונובלוקים הנושכים דיסקים בקוטר 320 מ"מ (לעומת 300 מ"מ ב-DUKE 790) אשר חוסכים כחצי קילו כל אחד במשקלם. בסך הכל, מערכת הבלימה החדשה קלה ב-1.2 קילו מזו של ה-DUKE 790 ומשפרת את המשקל הבלתי מוקפץ של האופנוע. עבור ה-DUKE 890 R נבחרו צמיגי מישלין Powercup II.

ה-DUKE 890 R ממשיך להשתמש במסך התצוגה הדיגיטלי TFT שמוכר מה-DUKE 790 ובו תצוגה עשירה במידע עבור הרוכב. קטלוג ה-POWERPARTS של KTM עבור ה-DUKE 890 R עשיר בשלל רכיבים משודרגים אשר מאפשרים התאמה אישית של האופנוע לרוכב בהתאם לצרכיו וטעמו – מערכת פליטה מלאה מטיטניום של אקרפוביץ (מוסיפה 5 כ"ס ומורידה 4.8 ק"ג), רגליות ריר-סט מתכווננות, משולשי היגוי מכורסמים, מושב ארגונומי, מראות סוף כידון, מנשאי תיקים, ידיות מחוממות, בקרת שיוט, משקפים, מגיני החלקה ועוד...

מפרט טכני:

מנוע: טווין מקבילי, 4 שסתומים לצילנדר

נפח: 890 סמ"ק

הספק: 121 כ"ס ב-9,250 סל"ד

מומנט: 10.1 קג"מ ב-7,750 סל"ד

יחס דחיסה: 13.5:1

קירור: נוזל

מצמד: מחליק

מתלה קדמי: WP APEX מזלג הפוך, 43 מ"מ

זווית מזלג: 24.3 מעלות

מתלה אחורי: זרוע דו-צדדית, בולם יחיד WP APEX

בלם קדמי: צמד דיסקים 320 מ"מ, קאליפרים רדיאליים מונובלוק 4 בוכנות ברמבו סטיילמה

בלם אחורי: דיסק 240 מ"מ, 2 בוכנות ברמבו

ABS: רב-מצבי, קורנרינג, בוש 9.1

צמיג קדמי: 120/70 R17

צמיג אחורי: 180/55 R17

בסיס גלגלים: 148.2 ס"מ

מרווח גחון: 20.6 ס"מ

גובה מושב: 83.4 ס"מ

מכל דלק: 14 ליטר

משקל (יבש): 166 ק"ג

מרווח טיפולים: 15,000 ק"מ או שנה

מחיר השקה KTM 890 DUKE R עומד על 79,990 שקל

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - אילן איטח

05 באוגוסט ב 05:33

עוד כלי למען המוסכים שתהיה להם עבודה קנית תקנתה מחרתע

2

Ogash Ofer

05 באוגוסט ב 05:34

אורח/ת - אילן איטח כתב/ה:
"

עוד כלי למען המוסכים שתהיה להם עבודה קנית תקנתה מחרתע

"
מניסיון רב ק״מ עם כלי האנדורו זה כבר שנים רבות לא המצב. והכלים הכתומים אמינים

3

אורח/ת - Oded Ofer

05 באוגוסט ב 05:34

אמינים ביחס לקטמ ואכן יש שם התקדמות אבל הם עדיין מאחור בהשוואה לכמה יצרנים אחרים.
אופנועי הכביש שלהם עדיין לא עומדים ביחס מחיר אמינות מתקבל על הדעת.
כל זה לא אומר שאין לקוחות שעשו על האופנועים של קטמ 80000 ק"מ בלי תקלה אחת

4

אורח/ת - אילן איטח

05 באוגוסט ב 05:35


תמיד יש יוצא מין הכלל אבל בסה"כ הכלים שלהם לא אמינים ובנוסף מאוד יקרים בקניה של חדש ומשומש יורד למחיר זנות שוק קשה מאוד למעט אופנועי שטח שם הכלים יותר מוצלחים אבל עדיין יקרים מאוד בהחזקה

5

אורח/ת - Oren Malinovitch

05 באוגוסט ב 05:35

בוא אני אתן לך תגובה עניינית:
בגדול חוות דעת ביו טיוב אומרות על הכלי דברים טובים, אם כי אני לא מאמין שחוות דעת נקיות כפיים.
אני אישית לא רכבתי על ק.ט.מ עם יותר מצילינדר אחד. בנייקד הבא כנראה אנסה אותו כמועמד.
למרות שהוא טכנולוגי וחזק שת יסיבות שהוא כנראה לא האופנוע שהייתי לוקח בקטיגוריה: אני חושב שהוא לא מספיק יפה (לא אשמתמש במילה מכוער) ושהתצורה של שתי בוכנות מקבילות לא מספיק מעניינת (לא אומר משעממת).

החלום הוא כמובן שיביאו טריומף לארץ ואז סטריט טריפל RS עם מנוע מוטו 2, שלושה בשורה ומשקל מגוחך של 166 יבש כנראה יקח כל ק.ט.מ נייקד שיוצע