שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חשמל זורם גם בפיאט-קרייזלר

מפנטזים על טנדר ג'יפ גלדיאטור עם הנעה חשמלית טהורה? ואולי טנדר ראם TRX עם הנעה כזו? על פי דברי מנכ"ל קונצרן פיאט-קרייזלר, היום בו נראה טנדרים כאלה אינו רחוק

טרנד הטנדרים הכל-חשמליים השוטף את ארה"ב, השאיר את קונצרן פיאט-קרייזלר (FCA) מעט בצד. בקונצרן התרכזו בעיקר בכלים היברידיים-נטענים, אבל מול הגל הגדול של טנדרים עם הנעה חשמלית טהורה העומד להגיע בטווח הקרוב, הם לא יכולים להישאר ולעמוד מנגד. ולכן לא הפתיע לשמוע את מנכ"ל FCA, מייק מנלי, אומר השבוע בראיון למגזין הרכב The Detroit News: "לטנדרים יש חשיבות רבה בתמהיל המכירות שלנו, ואם השוק ידרוש טנדרים חשמליים - לא נעמוד בצד".

image

ראם TRX. האם בעתיד לא נשמע יותר את מנוע ה-V8 נוהם?

כבר קראנו על התוכניות של ג'נרל מוטורס (קישור) על הטנדר של ריביאן שאולי יהיה הבסיס לטנדר פורד חשמלי (קישור) ואי אפשר כמובן שלא להזכיר את הטנדר של טסלה (קישור). טנדרים, בעיקר הפולסייזים כמו שהאמריקאים אוהבים, הם להיטי מכירות לאורך שנים רבות בארה"ב. המכירות של ראם, חטיבת הטנדרים של הקונצרן, עומדות כיום על כ-650 אלף יחידות בשנה. הצטרפותו של טנדר הג'יפ גלדיאטור (קישור לכתבה על הגלדיאטור) למערכה תגדיל עוד יותר את הכמות השנתית של הטנדרים שימכור הקונצרן (ג'יפ היא חטיבה נוספת של FCA). ואם המתחרות הגדולות הולכות לכיוון החשמלי – לא יהיה מנוס מללכת אחריהן.

חשמול כלי רכב הוא טרנד לוהט היום בכל הקטגוריות ואצל כמעט כל היצרנים. מה שמהווה את החסם העיקרי להתקדמות החשמול אלו המצברים. נכון שיש כבר יצרניות שמצהירות על טווחי נסיעה של 400-500 ק"מ בין טעינות, אבל אלו נתונים שנמדדים בתנאים אופטימליים ולא עומדים תמיד במבחן המציאות. גם בתחום הטעינה יש שיפורים מסוימים, עם אפשרויות לטעינה מהירה של חלק מקיבולת המצברים בתוך 20-30 דקות, אבל לטעינה מלאה עדיין נדרשות שעות. זה די מגביל את השימוש בכלי רכב חשמליים לנסיעות לא ארוכות, בעיקר בסביבה עירונית, והנעה כזו בוודאי שאינה מתאימה למי שיוצא לטיולים בשטח.

מי שרגיל לתדלק מיכל מלא בבנזין או בסולר בתוך דקות ספורות, מתקשה להתרגל לרעיון להיות מחובר לשקע לזמן כל כך ארוך. רק פריצה משמעותית מאוד בתחום המצברים תהפוך את כלי הרכב החשמליים לזמינים עבור כל אחד, גם למי שמתכנן לצאת לספארי באפריקה.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - Shahar Lugassi

06 באוגוסט 2020 ב 19:26

אין כלום... כי לא בנו כלום....
גם לי יש כותרת.....
"חשמל זורם גם בישראל...
על פי דברי מנכ"ל קונצרן מכשירי טעינה, היום בו נראה טנדרים ישראלים חשמליים אינו רחוק....."
וגם שי אגסי מסר שבקרוב בטר פלייס תציג ניסאן קשקאי חשמלית....
דובר עיריית נווה מפסק מסר שבקרוב כל רכבי העירייה עוברים לחשמל.
דובר הרשות השנייה לחברת חשמל השנייה לישראל מוסר כי בקרוב יעבור ייצור החשמל כולו לאנרגיות מתחדשות...