שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יצרניות הרכב היפניות מצמצמות נוכחות באירופה

חברת ניסאן הודיעה על הקטנת נוכחות בשווקים גלובליים, מיצובישי ככל הנראה תפסיק שיווק של רכבי פנאי באירופה וסוזוקי מגבילה את כמות הג'ימני שהיא מייעדת למכירה בבריטניה. למה זה קורה וכיצד זה ישפיע על שוק הרכב בישראל

לפני כחודשיים וחצי הכריזה חברת ניסאן על תוכנית ייעול, לפיה תקטין את מספר כלי הרכב שהיא מייצרת מדי שנה, ותתמקד בדגמים הרווחיים ביותר אותם תשווק במדינות בהן הנוכחות שלה חזקה, עם צמצום דרסטי של הנוכחות באירופה. השבוע הגיעה הודעה לא רשמית של מיצובישי, על הפסקת המכירות באירופה של רכבי פנאי מתוצרתה עד לתום השנה וייתכן וזה יכלול גם ה-L200, הטנדר הנמכר היום בארץ כטריטון. קדמו להתרחשויות האלה גם הודעה של סוזוקי, כי תגביל את כמות רכב השטח ג'ימני שהיא מייעדת לשוק בבריטניה. מדוע זה קורה וכיצד זה ישפיע על השוק בישראל?

מיצובישי אאוטלנדר PHEV - להיט מכירות שייתכן וייעלם מאירופה

אפשר לצמצם את הסיבות לשתיים: נגיף הקורונה וזיהום האוויר. בהלת הקורונה הקטינה בצורה משמעותית את מכירות כלי הרכב החדשים בכל העולם, וכתוצאה מכך – וגם מהסגר שהוטל במקומות שונים – הושבתו קווי ייצור רבים. במצב כזה, יש זמן להערכות מצב ולהתארגנויות מחדש. ובניגוד למגמה ששלטה עד לאחרונה אצל היצרניות, של התרחבות בכל מחיר, נראה שהכיוון הנוכחי הוא להצטמצמות ולהתמקדות בדגמים הרווחיים ביותר, תוך התכנסות לשווקים החזקים ביותר של כל יצרן. ניסאן לדומה, תצמצם את הייצור של ב-20 אחוז ותוריד את מספר הדגמים שהיא מציעה היום מכ-70 ל-55.

הסיבה השנייה היא כאמור זיהום האוויר. ב-2021 התקנות האירופאיות בתחום זה יתקשחו עוד יותר, והיצרניות ידרשו לעמוד ברמת פליטות CO2 ממוצעת של 100 גק"מ (רמת הפליטה נמדדת לכל יצרן על פי ממוצע כל הדגמים שהוא משווק). התקנות הללו הן גם אחת הסיבות לנהירה של היצרניות לכלי רכב חשמליים, שכן אלה מורידים דרסטית את ממוצע הפליטות (קישור לכתבה על הטרנד החשמלי). אבל יש חברות שבוחרות שלא להשקיע בעמידה בתקן ולהתמקד בשווקים שבהם התקנות ליברליות יותר. סוזוקי, עם הג'ימני, עברה כבר סיבוב אחד כזה, ואז הוא נעדר למשך מספר שנים מאולמות התצוגה בישראל. אגב, התקנות האלו הביאו גם להכרזה של חטיבת AMG של מרצדס על צמצום מספר הדגמים שיקבלו את חבילת השדרוג מתוצרתה.

ואיך ישפיעו השינויים הנוכחיים על השיווק בארץ? בישראל נהוגות שלוש תקינות: אירופאית, אמריקאית וקנדית. במקרה הצורך, ניתן יהיה לייבא לארץ דגמים עם תקינה קנדית למשל, כתחליף לאלו עם התקינה האירופאית.

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת - Rasty Slutsker

16 באוגוסט 2020 ב 06:46

גרמנים ידועים בלכתוב תקנים שאף אחד אחר לא יכול לעמוד בהם.
זה גם שיטה לגיטימית להגן על יצרן מקומי.

2

אורח/ת - Zvika Rabinovits

16 באוגוסט 2020 ב 06:47

ואז באים פולגסווגן ואודי ומזייפים נתוני צריכת דלק וזיהום אויר כדי לעמוד באותם תקנים שהם בעצמם כתבו

3

אורח/ת - Rasty Slutsker

16 באוגוסט 2020 ב 06:47

הם יושבים באותה וועדה כותבים את
תקן ומכירים
את כל הפרצות ובדיקות
עד שבא מישהו בלתי תלוי עם כח הופך להם את השולחן.

4

אורח/ת - Inessa Neuhaus

16 באוגוסט 2020 ב 06:48

אז לא יפסיקו את הייבוא של הג'ימני?