שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שחקנית סינית חדשה בתחום רכבי הפנאי החשמליים

לאחר שהציגה דגם קונספט בשנה שעברה, חברת Human Horizons חושפת דגם ייצור שיגיע לשווקים בחצי הראשון של 2021. ושימו לב לדלתות האחוריות

כבר כתבנו לא מעט על כך שתחום כלי הרכב עם הנעה חשמלית טהורה הולך ותופס תאוצה, וראיה טובה לכך היא מה שקורה בסין: קרוב ל-100 מיזמים שונים מנסים לתפוס נתח מהשוק, בין היתר אחד שממומן על ידי חברת הענק עלי באבא. וכדי להתבלט בצפיפות הזו, צריך לייצר משהו שנראה אחרת, כמו למשל ה-HiPhi X של חברת Human Horizons (אופקים אנושיים).

מדובר בקרוס-אובר גדול המיועד לשישה הנוסעים שיושבים בזוגות, בשלוש שורות של מושבים, עם עיצוב ספורטיבי וזורם. לכאורה שום דבר מיוחד, אבל שימו לב לדלתות האחוריות יוצאות הדופן: מדובר בשילוב של דלתות התאבדות (suicide doors) כאלו שנפתחות לאחור ושל דלתות כנפי שחף (gullwing doors) הנפתחות כלפי מעלה. שילוב מעט מוזר לטעמנו, אבל אין ספק שמושך הרבה תשומת לב.

ואחרי שתגמרו להתפעל מהדלתות (או שלא), זה מה שתקבלו בנוסף: יהיה דגם עם הנעה אחורית בלבד ודגם נוסף עם הנעה בכל הגלגלים, שתסופק באמצעות שני מנועים, אחד לכל סרן. ההספק המשותף בדגם ה-4X4 יעמוד על כ-500-600 כ"ס, זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שנות וטווח נסיעה של מעל 600 ק"מ בין טעינות, על פי התקן האירופאי החדש.

החברה עובדת בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט לפיתוח בינה מלאכותית, עם מערכת נהיגה חצי-אוטונומית ברמה 3 ואפשרות לעדכון תוכנה מרחוק. כדי להשיג זאת, הרכב מצויד בלא פחות מ-6 מערכות מחשוב, כ-500 חיישנים, וחיבור ברוחב פס של 1 ג'יגה.

כלי רכב חשמליים מסין מתחילים להגיע לאחרונה לישראל (קישור לכתבה). נכון שקשה להאמין שנראה כאן את כל 100 המותגים אבל ה- HiPhi Xהוא אחד המסקרנים שבהם ונשמח לראות אותו מתישהו אצלנו.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - משה

16 באוגוסט 2021 ב 17:03

נמכר בעלי אקספרס ב90 אלף דולר והוא בבית שלכם