כביש / ספורט > כתבות

פורשה מציגה את מכונית הספורט-סלון שלה לאחר שדרוג מקיף

יבואנית פורשה לישראל מציגה את הפנמרה החדשה כולל גרסה היברידית חדשה.
הרכבים החדשים מתוכננים להגיע לישראל בסוף שנת 2020 - תחילת 2021

פורשה פנמרה החדשה מציגה שיפור בביצועים במכונית ספורט יחד עם נוחות והדר של מכונית סלון אקסקלוסיבית תוצע לקהל במסחר גרסאות ובהן גרסת טורבו S בעלת מנוע עם 630 כוחות סוס וגרסת 4S E-Hybrid - פלאג-אין היבריד עם מערכת הנעה חדשה המציעה הספק של 560 כוחות סוס.

פנמרה טורבו S: מאפס למאה תוך 3.1 שניות בלבד

עם הספק של 630 כוחות סוס ומומנט מרבי של 820 נ"מ (83.59 קג"מ), פורשה פנמרה טורבו S החדשה מציעה 80 כוחות סוס ו-50 נ"מ של מומנט יותר מאשר ספינת הדגל הקודמת של פורשה בעלת מנוע הטורבו.
לשדרוג זה יש השפעה חיובית על הביצועים: במצב נהיגה Sport Plus, הפנמרה טורבו S מאיצה מ-0-100 תוך 3.1 שניות בלבד. מנוע ה-V8 בי-טורבו בנפח 4.0 ליטרים המוכר שפותח בויסבך ונבנה בזופנהאוזן, זכה לשדרוג מקיף כדי לאפשר למכונית לרשום מהירות מרבית של 315 קמ"ש. על מנת להעביר את הכוח העצום לכביש באופן מבוקר ולמקסם את יכולות הפנייה, מערכת מתלי האוויר בעלי 3 הבוכנות, מערכת ניהול המתלים האקטיבי PASM -(Porsche Active Suspension Management, ומערכת הייצוב PDCC Sport- Porsche Dynamic Chassis Control Sport,הכוללת את מערכת - PTV Porsche Torque Vectoring Plus, כויילו והותאמו באופן ספציפי לכל אחת מגרסאות הפנמרה החדשה.

מנוע ה-V8 בי-טורבו של הפנמרה GTS עבר עדכון וכוונון מחודש עם דגש מיוחד על אספקת הכוח. עם 480 כוחות סוס ומומנט של 620 נ"מ (63.2 קג"מ), פנמרה GTS החדשה מספקת 20 כוחות סוס יותר מקודמתה. ההספק מתגבר ועולה באופן רציף, כמעט עד למגבלת הסל"ד של המנוע. כתוצאה מכך, אספקת הכוח דומה לזו של מכונית ספורט בעלת מנוע אטמוספרי.

פורשה פנמרה ופנמרה 4 החדשות מצויידות עתה במנוע ה-V6 בי-טורבו בנפח 2.9 ליטרים שמספק 330 כוחות סוס ומומנט של 450 נ"מ (45.87 קג"מ).

השלדה, המתלים ומערכות הבקרה כויילו לטובת אופי ספורטיבי ונוח בכל גרסאות הפנמרה החדשות. חלק מהמערכות כויילו מחדש לחלוטין. לדוגמה, מערכת ה-PASM Porsche Active Suspension Management המשודרגת מניבה שיפור משמעותי בשיכוך ובנוחות הנסיעה, ובאותה העת השליטה החשמלית במוטות הייצוב באמצעות מערכת PDCC Sport - Porsche Dynamic Chassis Control Sport מגבירה את היציבות. בנוסף לאלו, מערכת ההיגוי והצמיגים הם מהדור החדש והמשופר.

פנמרה 4S E-Hybrid עם סוללת 17.9 קילו-וואט/שעה וטווח נסיעה חשמלי של עד 54 קילומטרים. גרסת פלאג-אין היברידית מכוונת ביצועים עם הפנמרה 4S E-Hybrid החדשה. השילוב החכם בין מנוע חשמלי עם הספק של 100 קילו-וואט (136 כ"ס) לבין תמסורת ה-PDK כפולת המצמדים ובעלת שמונת יחסי ההעברה ומנוע ה-V6 בי-טורבו עם 440 כוחות סוס, יוצר מערכת הנעה בעלת הספק משולב של 560 כוחות סוס ומומנט של 750 נ"מ (76.45 קג"מ).
נתוני הביצועים: בשילוב עם חבילת Sport Chrono, המיאוץ מ-0-100 אורך 3.7 שניות בלבד והמהירות המרבית היא 298 קמ"ש. קיבולת הסוללה הוגדלה מ-14.1 ל-17.9 קילו-וואט/שעה באמצעות שימוש בתאי סוללה משופרים. לפנמרה 4S E-Hybrid טווח נסיעה חשמלי של עד 54 קילומטרים, בהתאם לתקן WLTP EAER City (ע"פ תקן NEDC: עד 64 קילומטרים).

דגמי פורשה פנמרה החדשים – אותם ניתן להזמין בנוסף לגרסאות הספורט-סלון גם בגרסאות Sport Turismo ו-Executive עם בסיס גלגלים מוארך (בתלות ביחידת ההנעה) – מצויידים כעת כסטנדרט מהמפעל בחזית בעיצוב Sport Design שהיה בעבר אופציונלי, עם כונסי אוויר מרשימים, פתחי קירור גדולים בצידי הרכב ופס תאורה רוחבי. החזית החדשה לגמרי של של פנמרה טורבו S מבודלת באמצעות פתחי אוויר גדולים בצדדים. יחידות התאורה הקדמיות בדגם הטורבו ממוקמות עתה במרחק גדול יותר אחת מהשניה ביחס לעבר.

דגמי GTS מציגים כסטנדרט את יחידות התאורה המושחרות במראה Exclusive Design עם פונקציית תאורת coming/leaving home דינמית. חישוקי ''20 ו-''21 חדשים התווספו להיצע, הכולל עתה 10 עיצובים שונים.

מערכת הבידור והמידע PCM - Porsche Communication Management כוללת כעת פונקציות ושירותים נוספים, כמו מערכת השליטה הקולית Voice Pilot המשופרת, מערכת עדכנית לזיהוי תמרורי תנועה ומידע על סכנות, קישוריות Apple CarPlay אלחוטית ושירותים נוספים. הפנמרה מציעה גם מגוון של מערכות חדשניות בתחומי התאורה והבטיחות, כמו מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה עם זיהוי תמרורי תנועה כסטנדרט, מערכת Porsche InnoDrive הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת Night Vision Assist לראיית לילה, מערכת סיוע במעבר נתיב, פנסי LED Matrix הכוללים את מערכת PDLS Plus, מערכת Park Assist עם מצלמה היקפית ומערכת תצוגה עילית HUD.

ערכי צריכת הדלק ופליטת CO2 חושבו בהתאם לתקן העולמי החדש WLTP. את ערכי ה-NEDC הנגזרים יש להמשיך ולפרט בשלב זה. לא ניתן להשוות בין ערכים אלו לבין ערכים שחושבו על בסיס הליך המדידה NEDC בו נעשה שימוש בעבר.

צריכת דלק ע"פ הצהרת יצרן:

פנמרה טורבו S: צריכת דלק משולבת 11.1-10.7 ליטר/100 ק"מ, פליטת CO2 253-245 גרם/ק"מ.

פנמרה GTS: צריכת דלק משולבת: 11.1-10.7 ליטר/100 ק"מ, פליטת CO2 253-244 גרם/ק"מ.

פנמרה 4S E-Hybrid: צריכת דלק משולבת: 2.3-2.0 ליטר/100 ק"מ, צריכת כוח משולבת 19.5-17.4 קילו-וואט/שעה/100 ק"מ, פליטת CO2 53-47 גרם/ק"מ.

פנמרה 4: צריכת דלק משולבת: 9.0-8.7 ליטר/100 ק"מ, פליטת CO2 205-199 גרם/ק"מ.

פנמרה: צריכת דלק משולבת 8.8-8.6 ליטר/100 ק"מ, פליטת CO2 197-201 גרם/ק"מ.