יער בן שמן כבר רגיל לארח קבוצות גדולות של בעלי כלי השטח של סובארו, וביום שישי ה-14/08/20 נמשכה המסורת עם קבוצה של כ-40 סוברואים שבאו להבין איך לעשות את זה נכון
מרבית מלקוחות סובארו, ולא רק הם, משננים את הסלוגן של סובארו בישראל - אם זה לא 4X4 אז זה לא SUV. אלא שמאחורי המשפט הזה עומדות כל כך הרבה מערכות, אלקטרוניות ומכניות, שהופכות את כלי השטח של סובארו לחיות שטח אכזריות - כל עוד זוכרים באיזו קטגוריה אנחנו נמצאים. לא פחות מ-40 לקוחות מאושרים של המותג היפני הגיעו ללמוד בדיוק כיצד פועלות / מתנהגות מערכות אלו, היכן מומלץ להשתמש בהן ובאיזה אופן, כדי להוציא את עור הנמר הנמצא בגוף של הג'יפון.
בריאות המשתתפים והוראות השעה גורסות כי יש לחלק את הקבוצה הגדולה לקבוצות קטנות יותר, אז בשם הקורונה עשינו כן. בחלקים העיוניים הסברנו לבאי ההדרכה דרך איזו תחנות ביניים עובר הכוח אותו מפיק המנוע לכל ארבעת הגלגלים, מה שהופך את כלי הרכב שלהם ל-4X4. התחנות רבות ומגוונות וכוללות בין השאר מכלולים מכנאיים בעלי פז"מ רב בעולם הרכב דוגמת הדיפרנציאל, או גלגולים מעט מודרניים שלו, כמו דיפרנציאל מוגבל החלקה.
אלא שכאן מתחילים הדברים מעט להסתבך יותר, משום שהעולם הטכנולוגי התחיל לחלחל לתוך כלי הרכב שלנו, וזה קרה שכבר רבים מאיתנו כבר צברו וותק רב. כך שנהגים/ות השומעים בפעם הראשונה את המושגים ABS/TC/ESP או עוד איזה מונח אמורפי כזה או אחר, לא ממש יודעים מה תפקיד המערכת ועוד יותר חשוב, אינם יודעים כיצד לעבוד איתן. אבל בשביל זה בדיוק הם הגיעו לכאן, וכעבור כשעה ורבע מתחילת ההרצאה הספקנו לעבור על מרבית המערכות החשובות, כמו גם על מושגי יסוד בנהיגת שטח. ורגע לפני שהתחיל להיות חם מדי מכדי לשבת ורק להקשיב, יצאנו לתרגל את מה שלמדנו באתגרים אותם מציע היער הנדיב.
לצורך זמן תרגול עדיף חולקו באי ההדרכה לארבע קבוצות בהובלת המדריכים רני פלג, יחיאל דניאל, אלי שחף ואנוכי. כל מדריך בחר באיזה אתגר להתחיל, האם זה ששם דגש על הבנה וזהירות מפני שיפוע צד, עליית מעלה מסולע או ירידת מורד דרדרתי. בסופו של יום כל המשתתפים עברו בין האתגרים השונים כדי שיטעמו ניסיון שטח אמיתי תחת עיניו הפקוחות של המדריך. כולנו תקווה כי המודרכים יצאו עם התובנה כי הסובארו שלהם יכול להפוך לכלי מצויין לטיולי שטח, גם אם ניסיון השטח של האוחז בהגה הוא יחסית דל. וזו בדיוק הנקודה שלטעמנו זוכים לקוחות סובארו לדיבדנד עדיף, משום שהם קיבלו כלי רכב שמעניק הרבה יותר, מלשנע אותך מנקודה אחת לשניה בלבד. וזהו כל הקסם.
מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
לכתבה המלאה על מערכת ה-X MODE הקליקו כאן
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
elihared637
30 באוגוסט 2020 ב 15:27
אחלה הדרכה ,
באמת חשוב להבין מה המערכות השונות של הרכב ומה צריך לנתק במעמד כניסה לשטח כדאי למקסם את הפוטנציאל של הרכב וכמובן אין על היחיאל המדריך
2
אורח/ת - אדר
09 בספטמבר 2020 ב 13:48
רק רוצה להודות על יום מלמד ומאוד מעניין.
חיים המדריך היה מעולה וממש העביר את הקטע התאורתי והמעשי בצורה מקצועית ונעימה.
היה אחלה יום .תודה.
תגובות