שבעה טיפים בסיסיים לנהיגה בשטח שנכתבו עבור מועדון רקסטון אבל טובים עבור כל מטייל עם ג'יפ / רכב שטח הנוסע לטייל בטבע
1. לא יוצאים לבד לשטח
כלל ראשון ובסיסי לטיול בשטח – לא יוצאים לבד לטיול שטח! במיוחד לא לאזורים נידחים כמו הנגב ומדבר יהודה. צאו לדרך לפחות שני רקסטונים, קחו עמכם ערכת חילוץ בסיסים, מים ואוכל ליום שלם ומטענים לסלולרי אם תצטרכו להתקשר...
קישור לעשרות מסלולי טיול מפורטים בארץ עם קבצי מסלול
2. נהיגה בשטח חולי
אין כמו נסיעה על דיונות וחולות – כאילו אנחנו חוצים את מדבר הסהרה...
קישור לטיפ שטח המלא של נסיעה בדיונות
3. ירידה תלולה
האתגר בירידה תלולה הוא לרדת למטה ללא נזקים לרכב! אז תחילה יש לבחון בתחילה את הירידה בעין או בסריקה רגלית ורק אז להחליט על מסלול הירידה. רצוי כי הירידה תהייה בקו ישר למטה (גלגלים בכיוון הירידה) עם מינימום תמרון (רק בין מכשולים גדולים) כדי לא להכניס את הרכב לשיפוע צד היכול להוות סכנה לרכב ולנוסעים בתוכו. לאחר מכן יש להכין את הירידה ולפנות מכשולים לאורכה. בתחילת הירידה היכנסו אליה לאחר שילוב של הילוך כוח ובמהירות איטית ועם רגל על הברקס – פסיעה אחר פסיעה ורק לאחר שרואים את קצה הירידה אפשר לשחרר את הבלמים ולאפשר לרקסטון לבלום עצמו בירידה. אפשר להשתמש בכפתור ה- DAC ולתת לאלקטרוניקה לבלום את הרסטון בירידות ארוכות שלא מאוד תלולות.
קישור לטיפ שטח המלא של ירידה תלולה
4. טיפוס עלייה בשטח טרשי
כל מי שנוסע בשטח יגיע בדרכו לעלייה!!! ולאחר שיטפס אותה יגיע לעלייה הבאה!
בדקו מהי האפשרות הטובה ביותר למסלול הטיפוס: בעדיפות לטיפוס בקו הניצב לעלייה – הגה ישר ואם מתמרנים לרוחב העלייה יש להיזהר משיפוע צד. יש לפנות מכשולים לאורך העלייה ולמלא בורות אם צריך. בזמן העלייה יש לשמור על מהירות קבועה ואיטית מבלי להקפיץ את כלי הרכב ולתת למערכת בקרת האחיזה הטובה של הרקסטון לעשות את עבודתה ולהתגבר באופן אלקטרוני על ההצלבות ואובדני האחיזה.
קישור לטיפ שטח המלא של טיפוס עליה
5. נהיגה בבוץ
טיול בשטח ביום חורפי שהאדמה בוצית הוא כייף לא נורמלי עם הרקסטון אך גם יכול להיות חוויה לא טובה. אז ראשית לא יוצאים לבד לבוץ – חייבים עוד רקסטון!, חובה להצטייד בערכת חילוץ וגרירה, לא נכנסים לתוך הבוץ לפני שבדקתם מה עומקו והאם יש לאן לצאת ממנו, לא להתעצל - לרדת מהרקסטון, ללכת לבדוק את עומק הבוץ, והאם אפשרי לחצות אותו, מילוי אוויר בצמיגים מומלץ ויחדור עמוק לתוך הבוץ - תוספת של כ- 10 PSI תעשה את ההבדל, לא יורדים מהשביל – נוסעים אך ורק על קוליסים קיימים - הדרכים הצדדיות אמנם נראות טובות, אך הן בוציות הרבה יותר והשקיעה מובטחת! נסיעה בבוץ יכולה להיות כיף גדול, אך צריך לדעת היכן עובר הגבול, ומתי הגעתם אל קצה גבול היכולת שלכם ושל כלי הרכב שלכם.
6. לנהוג בטבע בדרך ארץ
סעו לאט על השבילים, היזהרו מבורות או אבנים בולטות על השביל ותנו כבוד למשתמשי הדרך האחרים – הולכי רגל, רוכבי סוסים, אופנועים ואופניים.
הקפידו לשמור על הטבע - אין לרדת מהשבילים המסומנים וגם אין סיבה או צורך לעשות זאת), אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של חיות המדבר ויש לשמור על הטבע ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
שימו לב היכן אתם "מניחים" את צמיגי הרקסטון תוך תשומת לב לתעלות, קפלי קרקע ואבנים על השבילים. במעברים קשים, אם צריך, היעזרו במכוון קרקעי שיעזור לכם לכוון את הגלגלים. אל תכנסו לתוך מקום שאתם לא בטוחים שאפשר לצאת ממנו, או להסתובב ולחזור לאחור, אם נדרש – תצעדו ברגל קצת קדימה כדי לבדוק את עבירות הדרך וההפתעות הצפויות.
7. ציוד בסיסי לנסיעה בשטח
אל תצאו לשטח בלי ציוד בסיסי לשהייה בשטח.
אוכל ומים לשהייה בשטח ומומלץ גם ערכת קפה, מחצלת וכסאות כדי לעצור בלב הטבע וליהנות מהאווירה.
חשוב לקחת מפה ו/או מכשיר ניווט (אפשר גם תוכנת ניווט לסמארט-פון)
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה – ג'ק/מגבה תקין ומפתח גלגלים מתאים ובדוק, בעלי הניסיון יצטיידו גם בערכת תיקון פנצ'ר וקומפרסור וגם ציוד חילוץ בסיסי של רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים לאוזני גרירה של הרקסטון שלכם ישלימו את הרשימה.
מסלולי טיול בארץ:
בקעה ומדבר יהודה | גליל ורמת הגולן | ירושלים והשפלה | מרכז וגוש דן | נגב דרומה עד אילת
מיוחדים: כללי ומיוחד | נקודה בשטח | עבירות | טיולים רגליים
טיולי ג'יפים בארץ | הדרכות נהיגה וניווט
מסעות ג'יפים בעולם | טיפוס הרים | טיולי אופנועים | טיולי כביש בעולם
תגובות