שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סילברדו ZR2: התשובה של שברולט לרפטור של פורד

הטנדר מכוון ביצועי השטח יגיע בשנת המודל 2023, על בסיס הסילברדו 1500 וזה אומר שבישראל הוא לא יוגדר כמשאית ולא יהיה זכאי להקלות מס

ההצלחה של הפורד רפטור והגעתו הצפויה של הראם TRX (קישור לכתבה), לא נשארות ללא מענה מצד ג'נרל מוטורס. בשנת הדגם 2023 מתוכנן להגיע הסילברדו ZR2, שיהיה גרסת ביצועי שטח ללא פשרות. ב-GM כבר צברו ידע בתחום עם הקולרדו ZR2, אבל הוא מוגדר "רק" כטנדר בינוני והאמריקאים אוהבים את הטנדרים שלהם גדולים...

ה- ZR2יתבסס על שלדת הסילברדו 1500, הדגם הקל ביותר בסדרה. הוא יצויד ככל הנראה באחד ממנועי ה-V8 של הקונצרן, ה-L84 בנפח 5.3 ליטר שמספק 355 כ"ס או ה- L87בנפח 6.2 ליטר עם 420 סוסים. אלו מנועים חלשים יותר מאלו שאפשר לקבל עם הרפטור או עם ה-TRX, אבל אל תשכחו של-GM יש אופציות מנועים אחרות, כמו ה-LT4 של הקאמרו שמספק 650 כ"ס...

אבל מה שמעניין יותר הן אופציות השטח של ה- ZR2: נעילות רוחביות בשני הסרנים, מערכת מתלים DSSV של חברת Multimatic הלקוחה מעולם המרוצים (ונמצאת גם בקולרדו ZR2), פגושים שמתוכננים לזוויות גישה ונטישה טובות, מיגון תחתון מלא ועוד.

המחיר הצפוי בארה"ב יעמוד בתחום ה-50 עד 60 אלף דולר. היות והסילברדו 1500 אינו מוגדר בישראל כמשאית כמו אחיו הכבדים יותר (ה-2500 וה-3500), הוא לא יזכה אצלנו להנחות במיסוי וסביר להניח שלא יגיע לארץ ביבוא סדיר. אבל תמיד קיימת האופציה של יבוא אישי...

תגובות

1 תגובות

1

Arik Sadan Israelimousine

16 בספטמבר 2020 ב 14:52

מדהים . מבחר רכבי השטח בתצורות הג'יפים , הטנדרים וה SUV נרחב הורחב ומציב אתגר בבחירה .
אחד החדשים יהיה רכב ה"אשכול" ה"מדברי" הבא שלי בלי נדר בשנה הבאה עלינו לטובה .