12 סרטונים והסברים שהם המדריך הבסיסי לג'יפאי עם כל המונחים והחומר התיאורטי הנדרש למי שמתעניין או מי שנמצא בתחילת דרכו בעולם רכבי השטח.
הסרטונים בכתבה גזורים מיום הדרכה, באמצעות הזום, לסוכנים של ג'יפ על הרנגלר FREEDOM ועל הרוביקון.
הרנגלר של ג'יפ משמר ערכי עבר, בנוי על שלדת סולם עם שני סרנים חיים, מתלים סליל ועם מרכב נפתח היכול להתחלף מגג קשיח לגג מברזנט, אין ספור של שיפורים ושינויים והרוב אפשרי להחלפה בקלות.
סמלת - היבואן הרשמי של ג'יפ לישראל, מייבאים גרסה מוגבלת ומיוחדת של הרנגלר:
רנגלר FREEDOM שהוא סמל וזכרון לג'יפ המיתולגי של מלחמת העולם השנייה. ה-FREEDOM מגיע עם הכוכב של צבא ארצות הברית על מכסה המנוע ועל הכנף האחורית, דגל ארצות הברית מתחת לסמל של ג'יפ בצידי הרנגלר, כיתוב על הדלת האחורית: Oscar Mike שפירושו on the move ובתרגום לעברית "נוע נוע סוף" או "קדימה הסתער" ומהצד הפנימי שלט קטן ובו ג'יפים 1942 צונחים, דמות של חייל אמריקאי ודגל ארצות הברית. סמלת הוסיפו בידוד אקוסטי וטרמי בתקרת הרנגלר, מערכת שמע אלפיין, מושבי עור משולבים, חימום בכיסאות וגם חימום בהגה - תוספות שמוסיפות כמה כפתורים בלוח בקרת האקלים של הרנגלר.
מעניין לדעת כי היצרן תורם על כל רנגלר פרידום שהוא מוכר 250$ ל-USO ארגון יוצאי הצבא האמריקאי United Service Organizations.
קישור לפרטים מלאים על הרנגלר JL (מההשקה בארץבסוף 2018)
תג OSCAR MIKE בדלת האחורית של הרנגלר FREEDOM
בגרסתו ה"קרבית" ביותר, מוכן לטיולי עבירות קשה, לטיפוס מעלות גבוהים וחציית מכשולים מגוונים, מציע ג'יפ את הרוביקון - רנגלר משופר עם סרנים מחוזקים, גלגלים גדולים יותר, שתי נעילות דיפרנציאל רוחביות אמיתיות, ניתוק חשמלי למוט מייצב קדמי, טרנסר עם יחס העברה סופי שונה מהרנגלר, מיגונים ועוד התאמות לשטח קשה. לקנות בסוכנות והיישר לשטח!
שמו של הרוביקון מגיע מהביטוי ההיסטורי "לחצות את הרוביקון" - אותו נהר קטן שחצה יוליוס קיסר בדרך לכבוש את רומא, לאחר שהודח ע"י הסנט. כיום הרוביקון הוא מסלול עבירות קשה ומסוקס בארצות הברית העובר על דרך ההיסטורית של מחפשי הזהב מצפון לסן פרנסיסקו.
קישור למסלול טיול מפורט בסכיני דימונה שצולם עם הרוביקון JL
סמלי ג'יפ בנקודות חשובות על חלקי הרנגלר והרוביקון - נועדו לחזק את המותג ולגרום למשתמש "חיוך על הבוקר" המזכיר לו שגם בדרך היומיומית הוא נוהג בכלי הנכון.
שלדת הסולם עליה בנוי הרנגלר ובתוכה ומעל גובה השלדה מכלולי הרנגלר JL - מנוע 2 ליטר טורבו המספק 272 כ"ס עם 40.8 קג"מ, גיר אוטומטי ZP בעל 8 הילוכים, תיבת העברה, גל הינע (דריישפט) קדמי ועוד אחד אחורי, סרנים חיים ובמרכזם הדיפרנציאל ("הביצה"), מוטות רדיוס, קפיצי סליל ובולמים המחברים ותומכים בין הסרנים החיים לשלדת הסולם של הרנגלר, מוט מייצב המחבר בין הסרן החי לשלדה ומגביל את מהלך המתלה (נועד לשיפור הבטיחות בכביש) עם אפשרות הניתוק בבשטח בדגם הרוביקון.
הסרנים החיים ברנגלר וברוביקון הם תוצרת דנה ארה"ב וחוזק הדיפרנציאל שלהם מאופיין במספר (גבוה יותר = חזק וגדול יותר). אחד השיפורים הנפוצים עם הגדלת הגלגלים הוא החלפת הסרנים לדנה 60 ואף לסרנים של סדנאות המתמחות בסרנים מחוזקים.
הרנגלר מגיע עם סרן דנה 30 מקדימה וסרן דנה 44 אחורה ואילו הרוביקון מגיע עם סרני דנה 44 מקדימה ומאחור.
קישור לכתבה המשווה בין סרן חי למתלה נפרד
יחס העברה הוא היחס שבין מהירות הכניסה למכלול מסוים בכלי רכב לבין מהירות היציאה - לדוגמה הכניסה לגיר / לתיבת ההילוכים מהמנוע היא 4 סיבובים לדקה והיציאה היא סיבוב בודד אזי יחס העברה יהיה 1/4.
ככול שיחס העברה הוא מספר קטן יותר (לדוגמה: 1/4 קטן יותר מ-1/3 ) כך המהירות הסופית קטנה יותר אבל ההילוך חזק יותר.
יחס העברה בסרנים של הרנגלר הוא 1/3.45 כלומר 3.45 סיבובי גל הינע (דריישפט) יתנו סיבוב גלגל אחד ואילו יחס העברה בסרנים של הרוביקון הוא 1/4.10 כלומר 4.1 סיבובי דריישפט יתנו סיבוב גלגל אחד. יוצא מכך שיחס העברה הסופי ברנגלר הוא נמוך יותר, חזק ואיטי יותר מהרנגלר.
חשוב לזכור כי הרנגלר בכול הגרסאות כולל תיבת העברה - שזו תיבת הילוכים נוסת הכוללת שני הילוכים HIGH / LOW כשההילוך הנמוך / הילוך הכוח משמש למעברי שטח קשים ו/או תלולים בהם נדרש כוח רב בגלגלים (על חשבון המהירות הסופית, כמובן).
קישור לכתבה המלאה על יחסי העברה
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
עבירות בסיסית של כלי הרכב נקבעת בהתאם לגובה מחצית הגלגל. זה הגובה של המדרגה הישרה (90 מעלות) שהצמיג יכול לטפס. אבל עוד בטרם יגיע הצמיג אל המכשול / המדרגה יפריעו לו לרוב מכלולי הרכב הבולטים בקדמת הרכב ובראשם הפגוש הקדמי (ולכן החלפת פגושים וקיצורים הוא אחד השיפורים הראשונים המתבקשים והאפשרים ברנגלרים לסוגיהם).
זווית הגישה היא זווית הנוצרת בין נקודת המגע של הצמיג הקדמי באדמה, לבין קצהו הקדמי של כלי הרכב. ככל שהזווית קהה (גדולה) יותר כך כלי הרכב יכול לגשת לטיפוס ומעבר מכשולים מבלי שחלקו הקדמי יפגע בקיר / בסלע קודם לגלגל.
זווית הנטישה היא הזווית הנוצרת בין נקודת המגע של הגלגל האחורי באדמה, לבין קצהו האחורי של כלי הרכב. ככל שהזווית קהה (גדולה) יותר כך כלי הרכב יכול לנטוש מכשול, או קיר מבלי שחלקו האחורי של הפגוש ייפגע או יעצור את כלי הרכב.
זווית בטן או זווית הגחון היא הזווית הנוצרת בין נקודת המגע של גלגלי כלי הרכב באדמה לבין מרכז הגחון. ככל שהזווית חדה (קטנה) יותר, כלי הרכב יכול לטפס מעל סלעים ובולדרים מבלי שיפגעו בגחון ויעצרו את כלי הרכב.
מרווח גחון הוא המרחק בין מכלולי הרכב התחתונים מהקרקע - ככל שהמרווח גדול יותר יכול הרכב לעבור טוב יותר מעל עצמים הבולטים מפני הקרקע.
מרווח גחון וזוויות - ג'יפ רנגלר | ||||||
SPORT קצר | SAHARA קצר | RUBICON קצר | SPORT ארוך | SAHARA ארוך | RUBICON ארוך | |
מרווח גחון במ"מ | 235 | 260 | 252 | 232 | 242 | 252 |
זווית גישה (מעלות) | 35.2° | 37.4° | 36.4° | 34.8° | 35.4° | 36.0° |
זווית נטישה (מעלות) | 29.2° | 30.5° | 30.8° | 29.9° | 30.7° | 31.4° |
זווית בטן (מעלות) | 23.9° | 26.2° | 25.8° | 19.2° | 20.0° | 20.8° |
גובה לצליחת מכשול מים | 762 מ"מ / 8 קמ"ש |
עולם ומלואו המחייב ידע בסיסי - תיאורטי והרבה מאוד תרגול וניסיון, וכול פעם גם לומדים עוד משהו בתחום...
לפניכם שני סרטי הדרכה שהופקו עבור סמלת להדרכת נהיגה עם ג'יפ רנגלר רוביקון ועם ג'יפ גרנד צ'רוקי בעל מתלי אוויר המאפשרים שינוי גובה הרכב ובנוסף קישורים לטיפים המלאים של הדרכת השטח לי מצבים ותנאי שטח שונים:
שבילים מהירים - טיפ שטח המלא של נסיעה על שבילים מהירים
שיפוע צד - קישור לטיפ שטח המלא - שיפוע צד
עלייה - קישור לטיפ שטח המלא - טיפוס מעלות ומדרגות בשטח
ירידה - קישור לטיפ שטח מלא - ירידה תלולה בשטח טרשי
רגע לפני שאתם יוצאים לשטח אנא בדקו כי יש לכם ציוד בסיסי לנסוע וגם להיתקע בשטח - החל ממספיק מיים ואוכל, ערכת עזרה ראשונה, כפפות, ערכת חילוץ, מכפיל כוח לכננת ולא לשכוח כי לשטח יוצאים עם חבר עם ג'יפ נוסף.
לרשימה המלאה של ציוד הנדרש והאפשרי לקחת עם הג'יפ לשטח
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
לכל הדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
73 תגובות
1
Ogash Ofer
27 בספטמבר 2020 ב 11:06
חייב לתקן אותך ...
רנגלר זה הדגם
רוביקון זה רמת גימור
זה לא 2 דגמים
תחת המילה רנגלר יש 13 רמות גימור ל jl וזה עוד בלי מהדורות מיוחדות ...
2
אורח/ת - Moshe Zaitman
27 בספטמבר 2020 ב 11:06
חייב לתקן אותך ...
רנגלר זה הדגם
רוביקון זה רמת גימור
זה לא 2 דגמים
תחת המילה רנגלר יש 13 רמות גימור ל jl וזה עוד בלי מהדורות מיוחדות ...
3
אורח/ת - Rave Tavori
27 בספטמבר 2020 ב 11:07
אני חושב שאתה צריך נהג להדרכה
4
אורח/ת - Amos Mesika
27 בספטמבר 2020 ב 11:09
השאלה העיקרית
איזה מנוע יש?אמרקאי/איטלקי של אלפא?
5
6
אורח/ת - Barak Elbaz
27 בספטמבר 2020 ב 11:10
נוע תנוע והוא על הליפט
צריך לקחת אותו לורדית As is
7
אורח/ת - Meital Vardi Sasson
27 בספטמבר 2020 ב 11:10
חוויה אמיתית בשטח !!!!
8
Ogash Ofer
27 בספטמבר 2020 ב 11:13
אני חושב שאתה צריך נהג להדרכה
"9
Ogash Ofer
27 בספטמבר 2020 ב 11:14
נוע תנוע והוא על הליפט
צריך לקחת אותו לורדית As is
10
Ogash Ofer
29 בספטמבר 2020 ב 10:19
נוספו סרטונים של פרק שני ושלישי הסורקים את הרוביקון ואת הסמלים ברנגלרים.
הפרק הבא מתוך הזום ההדרכתי: מרכב תחתון.
11
אורח/ת - Joe Lavi
30 בספטמבר 2020 ב 09:11
עופר נדייק. חציית רוביקון זה מה שנקרא בעברית " חציית קווים אדומים"
אולי בגלל זה הרוביקון אדום
12
אורח/ת - Joe Lavi
30 בספטמבר 2020 ב 09:11
ברומא הייתה תקנה של הסנטר שצבר אסור לו לעבור את הרוביקון לכוון רומא...כשקיסר חצה את הנהר הוא עשה מה שקוראים היום " הפיכה צבאית "...
13
אורח/ת - Amir Sender
30 בספטמבר 2020 ב 09:12
יפה. אגב, הרוביקון המקורי שצויין ע"י קודמיי היה די רדוד וקל פיזית לחציה והוא מציין משום כך מחסום פסיכולוגי או טאבו שמעכב החלטה
14
אורח/ת - גדי מארק
30 בספטמבר 2020 ב 09:56
בוא נדייק עוד קצת.
חציית הרוביקון משמעותו היא חציית קו משמעותי שממנו אין דרך חזרה.
15
Ogash Ofer
30 בספטמבר 2020 ב 18:11
נוסף הסרטון על המרכב התחתון ברנגלר.
סרט-סרט והכתבה (הגזורה מתוך הדרכת זום) תושלם
16
אורח/ת - חסן הייב
01 באוקטובר 2020 ב 14:35
לא אמרת כמה נוסע לליטר?
17
אורח/ת - Avi Levi
01 באוקטובר 2020 ב 14:37
הסבר מקצועי ומפורט! יישר כח!!
18
אורח/ת - Eyal Simchoni
01 באוקטובר 2020 ב 14:38
אלוף
19
אורח/ת - Rafael Halima
01 באוקטובר 2020 ב 14:38
הסבר מפורט בהחלט. רק שאני חושב שהשם רנגלר הוא שם כללי ואז יורדים לתת דגם שהוא ספורט , סהרה , ורוביקון.
20
אורח/ת - Rafael Halima
01 באוקטובר 2020 ב 14:39
עופר אם כבר מישהו עושה סרטון הסברה לגבי הרנגלר JK/JL הייתי מצפה ממנו לקרוא לילד בשמו . אנחנו ביום יום יכולים גם לקרוא לו סובארו, וזאת דעתי . כשמדברים איתי על ג'יפ רנגלר אני תמיד אומר רנגלר זה שם המשפחה כלשונך אבל לבני המשפחה קוראים : X, ספורט , סהרה , רוביקון , והטופ הוא - call of duty.
21
אורח/ת - Kfir Hedvi
01 באוקטובר 2020 ב 14:39
בואו ללמוד
22
אורח/ת - Sh Gill
01 באוקטובר 2020 ב 14:40
הסבר יפה וממצה. מספר הערות:
1. לדעתי, במצב מעלה וורדית היום, רוביקון סטנדרטי עם צמיגי 255 ובלי הגבהה, לא עולה את וורדית ( כן עולה מהמעקף).
2. אם מתכננים מראש להחליף סרן קדמי ואחורי לדנה 60, עדיף לקנות רנגלר ספורט ולא רוביקון. למרות שצריך להחליף גם יחסי העברה. עדיין יצא יותר משתלם
3. עופר, מחכים לעשות איתך מסע ירדן-סעודיה-דובאי וחזרה..
23
אורח/ת - Moran Shtark
01 באוקטובר 2020 ב 14:41
האוטו ממש נקי....
24
אורח/ת - אעליאן שאהין
01 באוקטובר 2020 ב 14:41
אלוף גם בעיוני וגם במעשי מניסיון איתך בשטח
25
אורח/ת - רועי לרון
01 באוקטובר 2020 ב 14:42
הסבר יפה ופשוט
26
אורח/ת - David Dekel
01 באוקטובר 2020 ב 14:42
עושה חשק ...
27
אורח/ת - אליהו תורג'מן
01 באוקטובר 2020 ב 14:42
אדם יקר ומקצוען מהמעלה הראשונה בדגש על ג'יפים.
28
אורח/ת - אודי אגרנוב
01 באוקטובר 2020 ב 14:42
יופי של הדרכה - תודה!
29
אורח/ת - Zehavit Gabbin
01 באוקטובר 2020 ב 14:43
מלך!!!
המדריך הכי מעולה בעולם
30
אורח/ת - Barak Elbaz
01 באוקטובר 2020 ב 14:44
אהבתי
31
אורח/ת - Shahar Baruch
02 באוקטובר 2020 ב 08:04
אחלה הסבר אוגש
מחכה עדיין לאותה הזדמנות לטייל בירדן
32
אורח/ת - אורלי סנדבנק עומר
02 באוקטובר 2020 ב 08:04
הוקסמתי,מתגעגעת לשטח👏👏אתה אחד👏יחיד ומיוחד
33
אורח/ת - Nathan Greanfeld
02 באוקטובר 2020 ב 08:14
יש לך אולי סרטון תחתית של גראנד צירוקי?
34
Ogash Ofer
02 באוקטובר 2020 ב 10:45
נוסף סרטון ראשון של יחס העברה. החלק התיאורטי.
35
אורח/ת - Udi Peretz
02 באוקטובר 2020 ב 17:07
יופי של הסבר...שכל אחד יכול להבין..גם למי שלא מגיע מתחום הנדסת מכונות...
36
Ogash Ofer
02 באוקטובר 2020 ב 17:08
יופי של הסבר...שכל אחד יכול להבין..גם למי שלא מגיע מתחום הנדסת מכונות...
"37
Ogash Ofer
02 באוקטובר 2020 ב 17:08
יש לך אולי סרטון תחתית של גראנד צירוקי?
"38
אורח/ת - Zilbershtein Shmil
05 באוקטובר 2020 ב 08:20
מעניין שבמצב הידני, אין אחידות בהחלפת ההילוכים בין המכוניות השונות...
בחלקן העלאת הילוך / +
כלפי מעלה/קדימה
ובחלקן כמו ברוביקון כאן
דווקא הפוך...
39
Ogash Ofer
05 באוקטובר 2020 ב 13:37
מעניין שבמצב הידני, אין אחידות בהחלפת ההילוכים בין המכוניות השונות...
בחלקן העלאת הילוך / +
כלפי מעלה/קדימה
ובחלקן כמו ברוביקון כאן
דווקא הפוך...
40
Ogash Ofer
07 באוקטובר 2020 ב 10:53
נוסף הסרטון על הדיפרנציאלים ועל נעילת דיפרנציאל.
41
אורח/ת - נחשון ולך
07 באוקטובר 2020 ב 23:00
אחד ההסברים הכי פשוטים וקלילים שפגשתי
42
אורח/ת - Lior Hipsh
08 באוקטובר 2020 ב 11:51
כתבה מעניינת
תודה על השיתוף !!
43
אורח/ת - Asaf Midbari
08 באוקטובר 2020 ב 11:53
פשוט הסבר מצוין 👏
תודה על פישוט הדברים
44
אורח/ת - אלון ברוגרדי
08 באוקטובר 2020 ב 13:19
כייף לראות אותך.... ובטח ובטח להקשיב לך🧡
45
אורח/ת - Hovav Aizenberg
08 באוקטובר 2020 ב 13:20
החכמת אותי...מעניין וקל להבנה..
46
אורח/ת - Gady Vekslar
08 באוקטובר 2020 ב 13:20
אליפות
47
אתר השטח 4X4
08 באוקטובר 2020 ב 23:25
נוסף וידאו - ניתוק מוט מייצב
48
אורח/ת - Eli Nathan
09 באוקטובר 2020 ב 17:22
מסביר יפה מאוד
49
אורח/ת - Ofir Sidon
09 באוקטובר 2020 ב 17:22
הסבר ממש יפה ומפורט
50
אורח/ת - Nir Cohen
09 באוקטובר 2020 ב 17:23
כמעט מעולה טעויות קטנות... מיגון הוא דבר מצוין במיוחד ברנגלרים מכל הסוגים שהמיכל דלק המקורי נמוך כלכך...
אני אשמח לראות את הרוביקון הסטנדרטי לחלוטין שיעלה את ורדית היום... ועוד בקלות כפי שטענת חוץ מזה 🤙🤙
51
אורח/ת - יוחנן בן יעקב
09 באוקטובר 2020 ב 20:10
לא דיברת מספיק על זה שאחרי נעילה צריך להיזהר לנסוע רק ישר בעיקר ברכבים עם סרן חלש
52
אורח/ת - דוד נוח
09 באוקטובר 2020 ב 20:11
סחטיין עופר מעניין ומרתק
53
אורח/ת - Shimon Hakmon
09 באוקטובר 2020 ב 20:12
מסביר מצויין וחובה לכל בעל רכב 4*4 להבין איך עובד דפרנציאל ומה השימוש הנכון שלו
54
אורח/ת - רונן חבסוב
10 באוקטובר 2020 ב 15:09
מקצוען! כיף לשמוע את ההסברים שלך.
55
אורח/ת - דוד נוח
10 באוקטובר 2020 ב 15:17
היי חג שמח לא מבין למה לנתק מוט מייצב בשטח
56
אורח/ת - Roni Miller
10 באוקטובר 2020 ב 15:18
ניתוק מוט מייצב כדי לקבל מהלך מתלה גדול יותר בסרן הקדמי
57
אורח/ת - Eldar Cohen
10 באוקטובר 2020 ב 15:20
אחלה הסבר.. במיוחד המשפט האחרון
58
אתר השטח 4X4
13 באוקטובר 2020 ב 23:42
נוסף וידאו - בנושא צמיגים
59
אורח/ת - Udi Cohen
14 באוקטובר 2020 ב 06:38
אחלה הסבר, עשית חשק לצאת לשטח✌️
60
אורח/ת - Mati Karni
14 באוקטובר 2020 ב 06:39
אפשר באנגלית אולי ?
פרסומת לג’יפ ...
אחד הרכבים הכי פחות נימכרים בארה״ב לקהל ה4x4 ...
מי זוכר את הפירסומת לג’יפ ?
61
Ogash Ofer
14 באוקטובר 2020 ב 06:41
אפשר באנגלית אולי ?
פרסומת לג’יפ ...
אחד הרכבים הכי פחות נימכרים בארה״ב לקהל ה4x4 ...
מי זוכר את הפירסומת לג’יפ ?
"62
Ogash Ofer
14 באוקטובר 2020 ב 06:42
האוטו ממש נקי....
"63
Ogash Ofer
14 באוקטובר 2020 ב 06:43
לא דיברת מספיק על זה שאחרי נעילה צריך להיזהר לנסוע רק ישר בעיקר ברכבים עם סרן חלש
"64
אורח/ת - Eldar Cohen
14 באוקטובר 2020 ב 11:35
כתבה מצויינת
65
אורח/ת - שמוליק אקוני
17 באוקטובר 2020 ב 11:43
תותח איזה הסבר קל פשוט עכשיו הרבה יותר ברור
66
אורח/ת - רונן חבסוב
17 באוקטובר 2020 ב 11:44
וו גרירה נשלף על פי החוק בישראל ימצא לא מחובר לגוף הרכב כאשר הוא לא נמצא במצב גרירה! (כשהוא ללא נגרר)
67
אורח/ת - Doron Bachar
17 באוקטובר 2020 ב 11:44
מידע יעיל,תודה!
68
אורח/ת - רועי רייניץ
17 באוקטובר 2020 ב 11:45
הכי פשוט תו לו תמקל של המכשפה והוא כבר ידע איך לטפס ...
69
אורח/ת - Netanel Ziv
17 באוקטובר 2020 ב 11:45
מידע פרקטי,תמציתי וברור.
תודה רבה.
70
אורח/ת - Roni Dai
17 באוקטובר 2020 ב 11:46
מידע מדהים ומקצועי
71
אורח/ת - Alex Sireh
17 באוקטובר 2020 ב 11:47
Ofer Ogash - אתה תירשם בדפי ההיסטוריה כאדם הראשון שמדד זוית גישה לפרארי
72
אורח/ת - Sara Asis
20 באוקטובר 2020 ב 18:17
היה ממש מעניין להקשיב להסבר! תודה!
73
אורח/ת - Fadi Alzeer
22 באוקטובר 2020 ב 13:28
אלוף!!! מאוד מעניין מאחר שאני לא בתחום ! אבל למדתי משהו ששווה ויעיל .
תגובות