שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי אנדלוסיה: ניסוי כלים אחרון לפני הדקאר

אתמול (שבת) הסתיים ראלי-רייד שנערך בחבל אנדלוסיה שבספרד, שהיה המבחן האחרון של הקבוצות ושל המתחרים לפני האירוע הגדול יותר שייערך בינואר 2021 בערב הסעודית
(תמונות באדיבות האתר הרישמי של ראלי אנדלוסיה)

אחרי "בצורת" די ממושכת בתחרויות ראלי-רייד בשל הקורונה, התקיים בשבוע האחרון ראלי בינלאומי בחבל אנדלוסיה שבספרד, וזו היתה הזדמנות עבור הקבוצות הגדולות לבחון את הכלים לפני האירוע הגדול יותר, הדקאר של 2021 שייערך בתחילת ינואר בערב הסעודית.

זאת הפעם הראשונה שנערך ראלי שכזה באנדלוסיה, מתוך כוונה להכניס אותו לסבבי ה-FIA וה-FIM גם בשנים הבאות. אורך המסלול, שנפרש על ארבעה ימים, היה כ-1250 ק"מ והוא התנהל באזור העיר וילה-מרטין (Villamartin) שבמחוז קדיז. זהו שטח חקלאי ברובו, משובץ בגבעות נמוכות, אבל ריבוי הדרכים והיעדר נקודות ציון בולטות הקשו מאוד על הנווטים ולא אחת ניתן היה לראות בסרטוני הווידיאו מתחרים שמגיעים לצמתים ולא סגורים על עצמם לאיזה כיוון בדיוק עליהם לנסוע.

אל-עטייה חוגג

המתחרים חולקו לשמונה קטגוריות, אבל אותנו עניינו כמובן הקטגוריות הבכירות של המכוניות והאופנועים (לא היתה קטגוריה למשאיות), וכאן פגשנו את כל השמות הידועים המוכרים לנו מהדקאר. למקומות 1-2 בדרוג הכללי הגיעו רוכבי הונדה, קווין בניבידאס וחואן ברדה. שלישי אחריהם – אדריאן ואן בוורן על ימאהה ורביעי לורזנו סנטולינו עם שרקו. את KTM מצאנו רק במקום החמישי, אותו ניכס לעצמו מתיאס ווקנר. האם זאת המשך המגמה שראינו בדקאר האחרון, בו נשברה הגמוניית הכתומים בראלים? בינואר נקבל את התשובה.

במכוניות ראינו קרב עיקש בין הטויוטות לבין ב.מ.וו, שבסיומו היפניות סיימו בשני המקומות הראשונים בהפרש קטנטן של 30 שניות בסך הכל: נאסר אל-עטייה בראש, ויאזיד אל-ראז'י אחריו. למקומות 3-4 הגיעו שני נהגי ב.מ.וו, קרלוס סאיינז עם באגי וסטפן פטרהנסל עם מיני 4X4. נהג סעודי נוסף, יאסיר זיידאן, תפס את המקום החמישי, גם הוא עם מיני.

ברדה בדרך למקום שני

מי שכדאי לשים לב אליה היא כריסטינה גוטיירז, נהגת מספרד בת 29, שסיימה במקום השישי עם מיני של קבוצת X-RAID, שבה הוחתמה לאחרונה. היא רופאת שיניים במקצועה, ומתחרה בראלים מגיל 4, תחילה על אופנועים והיום במכוניות. היא התחרתה בארבעת הדקארים האחרונים, בכולם הגיעה לקו הגמר כשהתוצאה הטובה ביותר שלה היתה ב-2019, אז סיימה במקום ה-26. ההיכרות שלה עם האזור בו התקיים ראלי אנדלוסיה בוודאי היתה לטובתה, אבל שווה לעקוב אחריה בדקאר הקרוב, אולי-אולי צומחת לנו יוטה קליינשמידט חדשה.

גוטיירז. היורשת של קליינשמידט?

הרגעים הגדולים של היום הרביעי

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת - Dirt X Elad

11 באוקטובר 2020 ב 17:50

הלו הלו ,שום אזכור לדייויד נייט שלקח ראשון בקטגוריה שלו ראלי2
בראלי הראשון שלו וגם יוצא לראשונה לדאקר?

2

Ogash Ofer

11 באוקטובר 2020 ב 17:51

אלוף אנדורו בריטי בן 42 שעשה הסבה לראלי רייד ...

3

Ogash Ofer

11 באוקטובר 2020 ב 22:17

אם ינצח בדקאר או יסיים בין חמשת הראשונים זה יהיה הישג אדיר

4

אורח/ת - Dirt X Elad

11 באוקטובר 2020 ב 22:18


Ofer Ogash - לגמרי