כתבה שישית בסדרה: בעתיד מתוכננת התקנת מגדש טורבו לשיפור הספק המנוע בסל''ד גבוה או אפילו התקנת מנוע לנדקרוזר.
מאת: רוני נאק
30/07/00
ההיילקס של טל היא משהו מיוחד. הסיבה העיקרית לכך היא העובדה שלטל יש ידע במכאניקה עדינה והתעסקותעם הטנדר היא התראפיה שלו. כל השיפורים, האביזרים וההתקנות נעשו בבית על ידי טל שאפילו ייצר חלקים רבים מאפס. הפגושים מגן החזית ומגן הגחון הם הבולטים ביותר אך בתוך הקבינה תגלו מוט הילוכים שכורסם מגוש אלומיניום ומתחת למרכב תגלו התקנה זהירה ופדנטית של צנרת האוויר לבולמי הזעזועים.
טל רכש את הטנדר משומש והחל במסע השיפורים במטרה לשפר את כושר העבירות בשטח ובמקביל גם להפוך את הטנדר הקשוח לנוח יותר ביומיום. בשלב ראשון הוא התקין קפיצי עצים מתוצרת ראנצ'ו אשר משפרים מאוד את נוחות הנסיעה ומגדילים את מהלך המיתלה. אליהם חוברו בולמי זעזועים מתכווננים ראנצ'ו 9000. צנרת האוויר לבולמים הושחלה דרך צינורות גומי עמידים להגנה בפני פגיעה פיזית ולדברי טל
למערכת יש 100% אמינות מאז הותקנה. מערכת הבקרה לבולמים משולבת בצורה נפלאה במוט ההילוכים ובקונסולה המרכזית. שני נשמי הדיפרנציאלים קיבלו צינוריות למנוע חדירת מים בעת צליחה. טל תיכנן את הפגושים כך שלא יפגעו בזווית ההתקפה והנטישה הבעייתיים בטנדר. רביעיית צמיג בריג'סטון גדולים מגביהים את הגחון, ידית הילוכים מאלומניום מכורסם. המתג שבראש הידית מפעיל את מערכת הבולמים קפיצים ראנצ'ו, בולמי ראנצ'ו 9000, צינור חובר לנשם הדפראנציאל מצמצמים את הסכנה של פגיעה בתיבת ההעברה הנמוכה בהיילקס וכמובן משפרים רבות את האחיזה.
במצבו הנוכחי הטנדר מתאים לעבודת סלעים מאומצת, עבירויות וטריאל במיטב המסורת. נהיגה מדוייקת ועבודה על מומנט המנוע הוא סנגון הנהיגה החביב על טל.
בעתיד מתוכננת התקנת מגדש טורבו לשיפור הספק המנוע בסל''ד גבוה או אפילו התקנת מנוע לנדקרוזר. בנוסף שוקל טל התקנת כננת אך מעדיף התאמת הייליפט. אנו נעקוב אחריו. אגב טל ישמח לענות על שאלות בנושא ההיילקס אפשר להשיגו בטל: 052/263868
הכתבה באדיבות מגמוטו
0 תגובות
תגובות