יצאנו לשטח אל השבילים שבמרכז הארץ כדי להתרשם מגרסת 2020 המאובזרת והיקרה של ההיילקס אדוונצ'ר - הטנדר האייקוני של טויוטה, שמקבל בגרסה הבכירה מנוע 2.8 ליטר עם 204 כ"ס, מערכות בטיחות מתקדמות TSS ועוד פינוקים לנהג ולנוסעים
מאת: Ofer Ogash
14/10/20
הזדמן לנו לצאת ל"סיבוב בשטח" עם אנשי ערוץ הספורט - בועז קורפל וכפיר כשריאן, ולנהוג בגרסה הבכירה של הטנדר האייקוני של טויוטה בגרסה של 2020 - היילקס!
רבים חושבים, ואפשר גם להבין למה, שמדובר בטנדר הכי טוב שיש! אבל להיילקס של טויוטה יש קהל מעריצים מושבע שטוען שזה רכב השטח הכי טוב שיש, הרבה מעבר לקטגוריה של טנדרים 4X4, כשיש לזכור שבסיסו של ההיילקס האייקוני אי שם בשנת 1968. הקהל המושבע של ההיילקס בארץ ובמקומות רבים בעולם נהנה "לקחת" את ההיילקס ולשפר אותו בשלל תוספות ושיפורים ולהפוך אותו למכונת עבירות קשוחה במיוחד.
גרסת 2020 של ההיילקס מקבלת שיפורים הן בצד המנוע, הן בבטיחות, הן בנראות וגם בפנים הרכב שמשדרגים את הטנדר לרמה של "כמעט פרייברט", מערערים את ההגדרה של טנדר ספרטני, אבל בהחלט משאירים את ההיילקס בתצורה של רכב שטח קשוח! וכשזה קורה בעולם ש"הולך ונעלם" ורוב כלי הרכב רק נראים כמו... (ורציתי לכתוב כמו ג'יפ - השם הגנרי לרכב שטח קשוח) ההיילקס ששומר על המפרט הבסיסי של רכב שטח ומאפשר לצלוח תאי שטח, מעלות ומורדות קשוחים זה בהחלט מעודד.
חשוב גם לדעת כי ההיילקס החדש עומד בתקינה האירופאית הקשוחה בנושאים של זיהום אוויר ובטיחות, בזמן שלא מעט טנדרים של יצרנים אחרים החליטו לוותר על השוק האירופי ולא להתאים את הטנדרים שלהם לתקינה המחמירה.
בגרסת האדוונצ'ר הבכירה והיקרה של ההיילקס 4X4 הושתל מנוע דיזל 2.8 ליטר המספק 204 כוח סוס נמרצים ההופכים את הטנדר של טויוטה לעוצמתי ומהנה מאוד לנהיגה - על הכביש, על השבילים המהירים - במיוחד במצב של הנעה אחורית, בשטח חולי ובטיפוסים בשטח שבהם צריך "עוד קצת כוח...".
מנוע הדיזל הוותיק 2.4 ליטר עם 150 כ"ס ממשיך להימכר בכל הגרסאות וגם בגרסה המאובזרת - האדוונצ'ר, ובמחיר זול בכ-15,000 ש"ח ממנוע ה-2.8 ליטר.
המנוע החדש 2.8 ליטר מייצר מומנט של 500 ניוטון מטר ומאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 10.7 שניות בלבד, 2.1 שניות מהר יותר ממנוע ה-2.4 ליטר הקיים.
צריכת הדלק (סולר) הממוצעת ע"פ היצרן של ההיילקס היא 13.1 ק"מ לליטר - דבר שהיה קשה למדוד בנסיעת התרשמות מהירה בכביש ובשטח, ורמת פליטות CO2 עומדת על 248 גרם לק"מ.
חזית ההיילקס התעדכנה ומצוידת כעת בגריל תלת ממדי ופגוש קדמי חדש עם יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור והכל יחד נותן צורה "אמריקאית" עוצמתית לטנדר, מזכיר את הטנדר הגדול, הנמכר בארצות הברית, הטויוטה טקומה.
פנים ההיילקס מקבל לוח שעונים חדש, ברמת הגימור אדוונצ'ר גם צג מולטימדיה "8 גדול המורכב על הקונסולה המרכזית עם מערכת מולטימדיה מקורית דוברת עברית וסנכרון עם הסמארטפון באמצעות Apple Car Play ו- Android Auto, כמו בכל "פרייבט" מודרני של טויוטה או בכלל.
המושבים הקדמיים נראים טוב ותומכים בצורה טובה, המושב האחורי לא השתפר ושומר על "גב ישר" ובשילוב מתלה העלים האחורי וללא משקל בארגז לא ממש כיף לשבת מאחור כשהנהג מקדימה נוסע מהר על כבישים שבורים או שבילים שאינם שטוחים.
כפתור "נחמד" של חימום מהיר של תא הנוסעים הוא תוספת מוזרה בגרסת האדוונצ'ר (אולי יעיל ביום שלג קפוא בינואר / פברואר), אבל כנראה מוסיף ליוקרתיות...
הפלסטיקים בתא הנוסעים בסיסיים ביותר, אבל מספקים תחושה של קשיחות, כמקובל בהיילקסים ולסיכום תא הנוסעים בגרסה הבכירה הרבה יותר מפנק וגם נראה טוב, בטח בהשוואה לעבר.
ההיילקס נשאר נאמן לתצורה של שלדת סולם, עליה "יושב" המרכב ולו סרן חי מאחור המחובר לשלדה דרך מתלה עלים. לטענת היצרן המהנדסים בטויוטה פעלו רבות במטרה לשפר את נוחות הנסיעה של הטנדר החדש תוך שמירה על יכולות השטח המיוחדות שלו - בולמי הזעזועים מלפנים וקפיצי העלים מאחור כוילו מחדש, ויחד עם התותבים החדשים לקפיצים מאחור, יוצרים נסיעה חלקה יותר ומופחתת זעזועים במקרה של מהמורות בדרך. ואכן בפועל המתלה הקדמי מספק את הסחורה ועושה עבודה טובה מאוד בנהיגה מהירה בשבילים ובכביש השבור, אבל המתלה האחורי היה אלים ונשאר אלים - כך שללא משקל מועמס מאחור הוא עדיין קופצני ולא מאפשר נהיגה מהירה לניצול יכולות המנוע הגדול.
בעולם קשוח (ואין הכוונה לשטח) בו הטנדרים נמכרים ברובם לעבודה והחלק הארי מתוכם נמכר לאחר התמחרות במכרזים קשוחים של המדינה וגופים גדולים במשק אין דרישה למערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות, כמו: בלימה אוטונומית ושמירה על נתיב, ובמדינת ישראל מסתפקים במערכת התראה של מוביליי. לכן ממשיך היבואן למכור ביישראל גרסאות זולות ובסיסיות, הנקראות אקטיב ואקטיב פלוס, של היילקס, עם מנוע 2.4 ליטר וללא מערכות הבטיחות שהפכו לסטנדרט בטויוטה.
בגרסת האדוונצ'ר הבכירה מצויד ההיילקס בחבילת מערכות בטיחות מתקדמת של טויוטה - TSS, הכוללת, בין היתר, מערכת שמירה על נתיב, מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי כלים דו גלגליים (רק באור יום), זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית - שזה מאוד נוח לשיוט בנסיעות ארוכות.
בזכות מערכות אלה ההיילקס נהנה מציון הבטיחות 7 - הגבוה בקטגוריה של הטנדרים הקטנים.
נקודה מעניינת במערכת שמירת נתיב היא פעולתה - לרוב כלי הרכב כיום יש הגה חשמלי או תגבור חשמלי שבאמצעות המנוע החשמלי מתערבת מערכת הבטיחות ומחזירה את כלי הרכב לנתיב במצב של סטייה מהנתיב. אבל להיילקס יש הגה הידראולי "טיפש" (כמו פעם) - אז מה עושים כדי להחזירו לנתיב? המחשב מתערב במערכת הבלימה של הרכב (בדומה להתערבות של מערכת בקרת היציבות - ESP) ובאמצעות בלימה של גלגל אחד ברכב מחזיר את ההיילקס למסלול - גאונות טכנולוגית פשוטה.
היילקס 2.4 ליטר 4X2 גימור ACTIVE+ אוטומטי | 229,900 כולל מע"מ |
היילקס 2.4 ליטר 4X4 גימור ACTIVE ידני | 230,900 כולל מע"מ |
היילקס 2.4 ליטר 4X4 גימור ACTIVE אוטומטי | 247,900 כולל מע"מ |
היילקס 2.4 ליטר 4X4 גימור ADVENTURE אוטומטי | 259,900 כולל מע"מ |
היילקס 2.8 ליטר 4X4 גימור ADVENTURE אוטומטי | 274,900 כולל מע"מ |
25 תגובות
1
אורח/ת - Yoav Poles
14 באוקטובר 2020 ב 13:03
מעניין ומסקרן!
2
אורח/ת - דורון
21 באוקטובר 2020 ב 11:36
זה קטע.
ההילקס הזה,לא קשור,אפילו בבורג אחד.
אפילו לא ב DNA,להיילקס המקורי,או אפילו זה שנמכר עד 1997.
ובכל זאת,כולם נופלים כמו ילדים,בסיפור שמספרים לנו.
להיילקס של היום,אין שום יתרון על טנדרים יפנים אחרים.
יש אפילו יפנים טובים יותר ממנו.
משלמים הרבה מדי כסף,על טנדר שאפשר לקבל בפחות.
3
אורח/ת - בעז
22 באוקטובר 2020 ב 07:34
תעשה סיבוב על האמרוק של פולקסוואגן ותרגיש איזה כח איזו נוחות ההיילקס "עגלה" לידו
4
אורח/ת - הדימקס החדש, וואו, כרגע הטוב בקטגוריה
23 באוקטובר 2020 ב 11:21
אין על טויוטה, סע על הטנדר 10 שנים, תבין.
אבל, זאת הזדמנות אחרונה, הדורות האחרונים כאן.
הגל החשמלי יגיע לארץ במחירים שפויים עוד 5-7 שנים. תתכוננו! תתכוננו!! תתכוננו!!!
5
אורח/ת - אבי
26 באוקטובר 2020 ב 13:16
ביצועים של סובארו
6
אורח/ת - דודו
28 באוקטובר 2020 ב 13:00
204 כוח סוס זה כלום ...........
7
אורח/ת - אורן
29 באוקטובר 2020 ב 10:31
אחרי 10 שנים עם היילקס, היה אחלה!
אבל ב 3 השנים האחרונות עם הטריטון של מיציבושי וואלה אחלה רכב!
לוקח קצת זמן להתרגל לשינוי אבל בשורה התחתונה המיציבושי מתעלה על הטיוטה בשטח ובכביש בכללל אל מול הטיוטה המיצובישי פי כמה עדיף בנוחות ובאחיזת כביש
בקיצור הטויוטה רכב מצוין אבל האחרים לא פחות ואפילו, לדעתי, שווים יותר בעיקר הטריטון (DAKAR)
8
אורח/ת - ישראל
29 באוקטובר 2020 ב 11:02
Tocoma זה הרכב הטוב ביותר של טיוטה ולא מגיעה לארץ מעניין אותי למה
3.6 270 כוחות סוס
הטנדר הגבוה ביותר בעולם סטנדרט
מערכת סקרול. יוצא לבד בשטח עלידי מחשב ששולט בגלגלים
אבל היבואן הרשמי מסתיר את הטנדר הטוב בעולם מהשוק הישראלי
9
אורח/ת - מוטי
30 באוקטובר 2020 ב 08:18
שיביאו לארץ את הפורד רנג'ר כנראה נשכח מה זה היילקס
10
אורח/ת - דרור
03 בנובמבר 2020 ב 12:04
כאחד שעבר לא מעט טנדרים מתוקף עיסוקי וכרגע בעל טריטון אומר שהוא בהרבה יותר מפנק ובעל ביצועים מהטיוטה אבל ויש אבל
טויטה זה שם ושם מוכר ולצערי במכירה הטויוטה למרות הכל ישמור על הערך למרות הנחיתות
11
אורח/ת - איציק
06 בנובמבר 2020 ב 16:34
איו על האמינות ועל שמירת הערך של טויוטה
12
Ogash Ofer
07 בנובמבר 2020 ב 21:58
ועכשיו המנוע 2.8 דיזל הכייפי הזה נכנס גם ללנד קרוזר החדש שיימכר בארץ כמודל 2021:
https://www.4x4.co.il/article/13542
13
אורח/ת - יוקו
08 בנובמבר 2020 ב 14:07
נראה כמו רכב מצוי של דעאש ,הכל פלסטיק כרגיל כמו כל היפניות!לא קונה!
14
אורח/ת - צחי
08 בנובמבר 2020 ב 15:30
לדעתי ומנסיון הנבארה החדשה עולה עליו בכמה דרגות
ובמיוחד עניין נוחות ומהלך מתלה אחורי
הטנדר היחיד עם קפיצי סליל
וכשזה משודך למנוע 190 כ"ס וגיר מרצדס 7 הילוכים
הרי לכם טנדר עדיף בהרבה
אה ויש את עניין המחיר
אז..צאו מהעדר..
15
Ogash Ofer
16 בנובמבר 2020 ב 19:08
טויוטה היילקס 2.8 ליטר SAHARA
הטנדר של טויוטה יגיע לישראל בשבועות הקרובים בגרסת אבזור משודרגת עם תוספות עיצוב של מגיני כנפיים שחורים, פנסי ערפל LED, תאורת LED ראשית ואחורית וחישוקי סגסוגת קלה שחורים בגודל ''18 לראשונה בהיילקס. האבזור הנוסף כולל גם כניסה והתנעה חכמה, ריפודי עור ומושב נהג מתכוונן חשמלית.
זאת לצד חבילת מערכות הבטיחות האוטונומיות של הToyota Safety Sense 2.0- ומנוע 2.8 ליטר החזק.
מחיר דגם ההילקס סהרה299,000 שקלים
17
אורח/ת - שרגא
31 בדצמבר 2020 ב 13:23
האם להיילקס יש נעילה רחבית אחורית? נעילה נשלטת או אלקטרונית?
18
Ogash Ofer
31 בדצמבר 2020 ב 19:17
האם להיילקס יש נעילה רחבית אחורית? נעילה נשלטת או אלקטרונית?
"19
אורח/ת - יצאנו ממצרים כעדר שום דבר לא השתנה
22 בינואר 2021 ב 08:09
מנוע הדיזל לא מתאים לנסיעות קצרות בארץ
זה הורג אותו
לא מבין את כל הטכנאים שנוסעים בגוש דן נסיעות קצרות וכל רגע מכבים ומדליקים את הרכב
20
דניאל מאירי
24 בינואר 2021 ב 13:03
אגדה של רכב.
למי הולך מנוע בהיילקס ? כמה שטויות אנשים רושמים.
אחרי 4 שנים הוא נמכר במחיר כפול בשוק מדימקס או טריטון,
אז שכל אחד יעשה את החישוב שלו.
21
Ogash Ofer
24 בינואר 2021 ב 20:38
אגדה של רכב.
למי הולך מנוע בהיילקס ? כמה שטויות אנשים רושמים.
אחרי 4 שנים הוא נמכר במחיר כפול בשוק מדימקס או טריטון,
אז שכל אחד יעשה את החישוב שלו.
22
אורח/ת - ניר
14 במרץ 2022 ב 14:48
לעשות מבחן לטנדר בלי להעמיס עליו 200-300 ק"ג בארגז זה עוול. וכשיורדים לשביל עם מהמורות מעבירים ל4*4 ואז בוכים פחות על זנב מקפץ.
23
Ogash Ofer
14 במרץ 2022 ב 14:59
לעשות מבחן לטנדר בלי להעמיס עליו 200-300 ק"ג בארגז זה עוול. וכשיורדים לשביל עם מהמורות מעבירים ל4*4 ואז בוכים פחות על זנב מקפץ.
"24
אורח/ת - ניר
14 במרץ 2022 ב 15:24
שמח שאתה עונה מהר.
וטיפ לנוחות, אל תשימו ברכב הזה אף פעם מצב ספורט. בכביש הוא עושה בחילה ובשטח נסיעה לא נעימה . אולי בחולות טובעניים הוא מתאים. זה בסך הכל רגישות של דוושת הדלק. נגיעה במצב ספורט שווה ללחיצה עד הסוף של מצב אקו. לחיצה מלאה בשלושת המצבים נותנת אותה תוצאה.
25
Ogash Ofer
14 במרץ 2022 ב 15:44
שמח שאתה עונה מהר.
וטיפ לנוחות, אל תשימו ברכב הזה אף פעם מצב ספורט. בכביש הוא עושה בחילה ובשטח נסיעה לא נעימה . אולי בחולות טובעניים הוא מתאים. זה בסך הכל רגישות של דוושת הדלק. נגיעה במצב ספורט שווה ללחיצה עד הסוף של מצב אקו. לחיצה מלאה בשלושת המצבים נותנת אותה תוצאה.
תגובות