הדגם החדש הוצג אמנם כקונספט בלבד, אבל הוא נראה בשל מספיק לייצור סדיר. וסביר להניח שיהיה לו ביקוש
כשעושים דברים מיוחדים במרצדס, עושים זאת עם כל הלב, כפי שקרה בעבר עם ה-G 500 4×4² ועם ה- G 63 AMG 6×6(קישור לכתבה). עכשיו הם עשו זאת עם ה- EQC, רכב הפנאי החשמלי החדש שלהם. וכיצד הופכים קרוס-אובר מפונפן לחיית שטח? התשובה היא – סרנים פורטליים (להסבר על סרנים כאלה). וזה מה שהם עשו עם ה- EQC 4×4² שנחשף השבוע.
עם סרנים פורטליים השיגו ב- EQC 4×4² כמה דברים: מרווח גחון משופר שעומד כאן על 29.3 ס"מ מכובדים, כמעט שישה ס"מ יותר ממרווח הגחון של G סטנדרטי, זוויות גישה ונטישה טובות יותר, 31.8 ו-33 בהתאמה, ויכולת לצלוח מכשולי מים בעומק 40 ס"מ ללא הכנות מיוחדות.
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי מה- EQCהסטנדרטי. שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, עם הספק משותף של 408 כ"ס ומומנט של קרוב ל-80 קג"מ. גם צבר הסוללות לא שונה, כשבמקור הוא יכול לספק אנרגיה לטווח נסיעה של 350 ק"מ.
מרצדס הציגה את ה- EQC 4×4²כדגם קונספט בלבד, עם הצהרה שלא יגיע לכלל ייצור סדיר. אבל כך גם הוצג ה- G 500 4×4² בזמנו, והדרישה מהשטח שכנעה אז את מנהלי החברה לייצר אותו במספרים קטנים. ואולי זה יקרה גם עם חיית השטח החדשה שלהם.
תגובות