שטח 4X4 > כתבות > טכני

ג'יפ לא קונים, ג'יפ בונים

אייל גרוספלד ג'יפאי ותיק, איש תקשורת ובעל ידיים טובות הקים ערוץ חדש ביוטיוב - Jeep Tech ויש בו כבר יותר מ-20 סרטונים דוברי עברית ומצולמים כאן בארץ על שיפורים ותוספות בעבודת יד בסדנה הביתית. שיפורים ושיבצורים שלוקחים את הג'יפ והופכים אותו למכונת טיולים נחשקת ובעיקר מחברים את האדם למכונה

ערוץ YOU TUBE חדש ומקורי, דובר עברית עם השטח והג'יפים שלנו

בתקופה האחרונה כולנו דבוקים ליוטיוב בימי הסגר, וכולנו כבר מתים לצאת לשטח לטיולים. כשביוטיוב אפשר למצוא הכל - כל אחד שיש לו מה להגיד מרים מצלמה או טלפון נייד ומצלם את עצמו גוזם עצים בגינה או מתקן את התנור במטבח.
אותנו מעניין בעיקר ג'יפים ורכבי שטח וגם כאלה סרטונים וערוצים יש המון: יש כאלה שבולטים באיכות הסרטונים ובכמות שלהם, ראינו סרטונים מארה"ב של רנגלרים חוצים את הרוביקון וראינו
UTES חוצים את אוסטרליה, אפילו ראינו רכבי שטח מטורפים מרוסיה. ועכשיו יש גם ערוץ ישראלי בשפת הקודש שמצלם ומראה מה אפשר לעשות בארץ עם ג'יפ ועם ידיים עובדות.
הערוץ של אייל גרוספלד מנסה להראות בפועל את מה שהאמרה "ג'יפ לא קונים, ג'יפ בונים" אומרת בעל פה. אייל הוא ג'יפאי ותיק והוא מחזיק מצלמה ומראה את מה שהוא עושה על הג'יפ שלו ועל הג'יפים של חבריו. והוא עושה את זה מכל הלב. הוא לא מתיימר להיות המכונאי או החשמלאי הטוב ביותר בארץ, וגם לא הרתך הכי מוכשר, הוא לוקח את הצופה ביחד איתו ומראה איך כל אחד יכול עם כלים טובים ועם ידיים טובות והמון מוטיבציה לעשות פרוייקטים מאוד מגניבים על הגיפ' שלו, ועל הדרך לחקור וללמוד על מכונאות, לחץ אוויר, חשמל, ריפוד וכל מה שיש ללמוד בתחום רכב השטח.

כמה סרטים נבחרים שאת כולם תוכלו לראות בערוץ של אייל:

זוג מדחסי אוויר עם מיכל אגירה


בסרטון אפשר לראות פרוייקט מושקע מאוד של התקנת זוג מדחסי אוויר עם מיכל אגירה מתחת לג'יפ. פרויקט מעניין שכולל גם הדפסה בתלת מימד של מתקן קיבוע לפרשוסטט.

החלפת תיבת הגה בג'יפ

כאן אפשר לראות שהחלפת תיבת הגה בג'יפ ניתנת לביצוע על ידי בעל הג'יפ עם ידיים טובות, כלים, קצת ידע ועזרה של חבר.

מתקן מגניב לגלגל ספייר

בסרטון הזה מתקן לגלגל ספייר מאוד מגניב, וכל זה קורה בחניה בבניין, מתחת לבית...

החלפת זרוע הגה בטנדר היילקס של טויוטה

גם טויוטה מקבלת יחס בערוץ ג'יפ טק, ובסרטון הזה מחליפים זרוע הגה בטנדר היילקס.

ברז ומיכל מים


רעיון יצירתי לברז ומיכל מים - מתאים לכל רכב.
קישור לרעיון נוסף להתקנה בייתית ופשוטה של מיכל מים וצינור על הרכב.

הערוץ שואב השראה מהערוצים הגדולים ביוטיוב ומנסה להביא את הרמה הזאת גם לסצנת היוטיוב המקומית. ערוץ DIY ישראלי דובר עברית אמיתי. מי שעוד לא נפגש עם המיזם של אייל מוזמן להכנס ולצפות בכל הסרטונים, לתמוך בו ולהרשם לערוץ שלו ביוטיוב. כמובן אפשר ורצוי להגיב על כל סרטון באיזור התגובות מתחת לכל סרטון. עם הזמן והתמיכה של הקהילה גם הערוץ והתוכן בו יגדלו - קישור לערוץ היוטיוב.

קישור לערוץ היוטיוב של אתר השטח

קישור לפורומים של אתר השטח

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - שאלה?

22 באוקטובר 2020 ב 11:32

למה צריך מתקן גלגל חיצוני לרכב שמגיע עם מתקן מובנה מהיצרן?
האם המשקל ועלות החומרים שווה את המוצר הסופי?
אם רוצים להגדיל את קוטר הגלגל,
לא יותר פשוט להכין תושבת ארוכה יותר
שתשב על הדלת?
כמה כבר עולה להחליף בוכנת גז במידה והיא תקרוס מהמשקל העודף לאחר כמה שנים.

2

אורח/ת - טל ל

22 באוקטובר 2020 ב 12:56

אלוף אמיתי

3

אורח/ת - Joe Lavi

22 באוקטובר 2020 ב 12:59

גיפ אכן בונים...הCJ שלנו ...נבנה מהשסי ומעלה..