סוזוקי משיקה היום בישראל את מכונית ה-מיני SUV הוותיקה שלה, לראשונה בגרסה היברדית עם מנוע חשמלי ומנוע בנזין. האיגניס - הג'יפון העירוני הקטן של היצרן היפני, שמשווקת בישראל משנת 2004, מקבלת עדכוני עיצוב, מנוע בנזין חדש משולב עם מערכת חשמלית, ומערכות בטיחות מתקדמות
למעלה מ- 12,500 איגניסים של סוזוקי נמכרו בישראל מאז תחילת שיווקה בשנת 2004, כש-98.5% לשוק הפרטי ויחד עם האמינות (והפשטות) המוכחת של סוזוקי אין זה פלא כי האיגניס, כמו גם שאר הדגמים לבית סוזוקי, בעלי ביקוש יציב וגם שומרים על מכירם בשוק היד ה-2 .
ויחד עם זאת - סוזוקי הוא מהיצרנים האחרונים להשיק טכנולוגיות חדשות ומערכות מתקדמות. כך שרק בשנה שעברה התחילו להכנס מערכות בטיחות מתקדמות לכלי הרכב של סוזוקי הנמכרים בישראל והבשורה העכשווית היא האיגניס ההיברידית החדשה - הרכב ההיברידי הראשון של סוזוקי בישראל. מכונית מיני SUV ייחודית של סוזוקי. כשהבאה להשקה בישראל תהיה הסוויפט ואחריה תגיעה גם הויטרה. חשוב לדעת כי באירופה הסוזוקים ההיברידים מתחרים בהצלחה למול היצרנים היפנים (מעל מחצית ממכירות סוזוקי באירופה הן היברדיות וסוזוקי היא שנייה לטויוטה במכירות ההיברידי באירופה). לישראל בוששה האיגניס להיכנס בגלל שעד כה יוצרה רק עם תיבת הילוכים רגילה ולא גיר אוטומטי כמבוקש אצל רוב הישראלים (בישראל רק 5% מכלי הרכב הם "ידניים" וסוזוקי משווקים את כלי הרכב שלהם בישראל גם עם תיבה ידנית).
העיצוב החדש של האיגיניס ממשיך את הקו של הגרסאות הקודמות של הרכב, שומר על הקומפקטיות והפונקציונאליות ומציעה שימושיות ותמורה למחיר. השינויים העיקריים באיגניס החדשה היא בתוספת מערכת הנעה היברידית לצורך שיפור בחיסכון בדלק. במערכת ההיברידת האנרגיה הקינטית של ההאטה או הבלימה משמשת ליצירת חשמל הטוען סוללת ליתיום-יון המשמשת לאחר מכן להנעת מנוע חשמלי המסייע למנוע הבנזין בהאצה ובמאמץ, ותורם בכך לצריכת דלק נמוכה יותר.
החיסכון המשופר בצריכת הדלק הינו בזכות מנוע הבנזין החדש K12D 1.2 DUALJET הכולל מערכת הזרקה כפולה חדשה, תזמון שסתומים משתנה (VVT), משאבת שמן בעלת דחיקה משתנה, וסילוני קירור בוכנה בשליטה אלקטרונית.
מנוע הבנזין החדש פועל יחד עם מערכת היברידית הכוללת סוללת ליתיום-יון 10 אמפר לשעה, כשעל הסוללה ומערכת ה-Integrated Starter Generator יינתנו בסוזוקי 5 שנות אחריות.
האיגניס החדשה מצוידת בשתי מצלמות בסטריאו, העוקבות אחר המרחק בין הרכב לעצמים אחרים, כמו גם אחר צורתם של אותם עצמים. קונפיגורציה זו מאפשרת למערכת 3 פונקציות חשובות: תמיכה בבלימה אוטונומית ע"י מצלמה כפולה (DCBS), התראה על סטייה מנתיב, ומערכת למניעת הרדמות נהג המזהה "זיגזוג" בתוך הנתיב.
רמת הבטיחות של האיגניס החדשה עולה מציון 1 לציון 4 ולראשונה במבחני הבטיחות של המכון האירופי לבטיחות Euro-NCAP זכתה האיגניס עם מערכת הבטיחות המקורית בציון הגבוה ביותר של 5 כוכבי בטיחות.
עיצוב SUV כולל סבכה קדמית האופיינית לרכבי השטח מבית סוזוקי (ג'ימיני / ויטרה / קרוס אובר) עם חמשת הפסים האנכיים, וכן פגושים עם פסי קישוט כסופים.
עיצוב פנים אורבאני עם פסי צבע של אלמנטים בכחול פנינה ואפור מטאליים. גם לוח המחוונים שודרג למראה אורבאני התואם את העיצוב הכללי.
שבע אפשרויות לשני צבעים, לרבות שישה גוונים חדשים הכוללים שמנת פנינה מטאלי, צהוב חלמון מטאלי וירוק זית פנינה מטאלי.
סוזוקי איגניס היברידית GLX ידנית 1.2 ליטר 84,990 ₪
סוזוקי איגניס היברידית GLX אוטומטית 1.2 ליטר 94,990 ₪
מפרט טכני - סוזוקי איגניס היברידית
עפ״י נתוני יצרן / נמדד בשיטת VDA
מידות
אורך 3,700 מ"מ
רוחב 1,690 מ"מ
גובה 1,605 מ"מ
בסיס גלגלים 2,435 מ"מ
רדיוס סיבוב מינימלי 4.7 מ׳
מרווח גחון 180 מ"מ
מספר מקומות ישיבה 5 נוסעים
נפח תא מטען עם מושב אחורי מקופל 505 ליטר
מושב אחורי מורם 271 ליטר
מיכל דלק 32 ליטר
מנוע
דגם K12D
מספר צילינדרים 4
שסתומים 16
הזנת דלק - בנזין הזרקה רב נקודתית
נפח 1,197 סמ"ק
הספק סל"ד / כ"ס 83/6,000
מומנט סל"ד / קג"מ 10.9/2,800
תיבת הילוכים
סוג ידנית 1 + 5 אוטומטית רציפה
יחסי העברה סופי באוטומטי 3.757
יחסי העברה סופי בידני 4.294
שילדה ומתלים
הגה כוח מסרק ומוט משונן
בלמים קדמיים דיסק מאוורר
בלמים אחוריים תוף
מתלים קדמיים מקפרסון
אחוריים קפיץ ספירלי ומוט מייצב
צמיגים 175/60R16
משקל כולל 1,330 ק"ג
ביצועים
מהירות מרבית 155 קמ"ש
תאוצה מ - 0 ל - 100 קמ"ש 12.4 / 12.7 שניות
צריכת דלק לפי נתוני יצרן בתקן EURO 6
עירוני ק"מ / ליטר 21.3 23.3
בין עירוני ק"מ / ליטר 23.3 25.6
ממוצע ק"מ / ליטר 22.3 24.4
1 תגובות
1
אורח/ת - אאא
20 באוקטובר 2020 ב 15:04
תודה רבה, האיגניס מעולה וכיפית, רק חסר מתלים יותר רכים
וכמובן שישימו אנדריאיד נורמלי ולא הזבל ששרמן תוקעים ומסרסים
תגובות