כביש / ספורט > כתבות

דגמי פורשה פאנמרה החדשים - מושקים

פורשה משיקה את דגמי פורשה פאנמרה החדשים – בהספקים של עד 700 כ"ס עם תוספת של שתי גרסאות פלאג-אין היבריד חדשות עם ביצועים, נוחות וטווח נסיעה משופרים

פורשה משלימה את היצע הפנמרה החדשה, עם גרסאות נוספות ובהן ספינת דגל חדשה עם הספק של 700 כוחות סוס ומומנט מרבי של 88.7 קג"מ (870 נ"מ). הפנמרה טורבו S-E Hybrid היא הגרסה החזקה ביותר מבין כל גרסאות הפנמרה החדשה, ומשלבת בין מנוע V8 בי-טורבו בנפח 4.0 ליטרים עם הספק של 571 כוחות סוס לבין מנוע חשמלי שמספק 136 כוחות סוס נוספים. טווח הנסיעה החשמלי שלה גדל ב-30% הודות לסוללת 17.9 קילו-וואט/שעה חדשה, ולאופטימיזציה של מצבי הנהיגה.

נתון זה מתייחס גם לפנמרה 4 E Hybrid החדשה, שבה למנוע החשמלי מצטרף כבעבר מנוע V6 בי-טורבו בנפח 2.9 ליטרים, והתוצאה היא יחידת כוח עם הספק משולב של 462 כוחות סוס. את היצע גרסאות הפנמרה החדשה משלימה גרסת 4S, שמפיקה 440 כוחות סוס ונהנית אף היא מכל השדרוגים של הדגם החדש בתחומי השלדה והמתלים, העיצוב, האבזור ומערכות המידע והבידור.

שלישייה היברידית עם חוויית נהיגה חשמלית

לצד פאנמרה 4S E-Hybrid החדשה, שמצויידת ביחידת כוח בעלת הספק משולב של 560 כוחות סוס, פורשה מציעה עתה לראשונה שלוש גרסאות פלאג-אין היבריד, שלושתן זמינות בכל סוגי המרכב הקיימים – סלון, אקזקיוטיב (בעלת בסיס גלגלים מוארך), וספורט טוריסמו. בלב ארכיטקטורת ההנעה החשמלית ניצב המנוע החשמלי, המשולב בתיבת ההילוכים הדו-מצמדית בעלת שמונת יחסי ההעברה PDK, ומפיק 136 כוחות סוס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ (400 נ"מ). בשילוב עם חבילת Sport Chrono שמגיעה כסטנדרט, ועם מנוע ה-V8 בי-טורבו בנפח 4.0 ליטרים שמספק 571 כוחות סוס לעומת 550 בעבר, הפנמרה S E-Hybrid משלימה את המיאוץ למאה קמ"ש תוך 3.2 שניות בלבד – 0.2 שניות מהר יותר מבעבר. היא מגיעה למהירות מרבית של 315 קמ"ש, נתון המייצג תוספת של 5 קמ"ש ביחס לדגם הקודם. בפנמרה 4 E-Hybrid המיאוץ הקלאסי אורך רק 4.4 שניות (0.2 שניות פחות), בדרך למהירות מרבית של 280 קמ"ש (תוספת של 2 קמ"ש).

הקיבולת של סוללת המתח הגבוה הוגדלה מ-14.1 ל-17.9 קילו-וואט/שעה, הודות לשימוש בתאי סוללה משופרים. לפנמרה טורבו S E-Hybrid יש טווח נסיעה חשמלי של עד 50 ק"מ על פי תקן WLTP EAER City (עד 59 ק"מ ע"פ תקן NEDC), ואילו בפנמרה 4 E-Hybrid טווח הנסיעה נטול הפליטות עומד על עד 56 ק"מ בהתאם לתקן WLTP EAER City (עד 64 ק"מ ע"פ תקן NEDC). את דגמי פורשה פלאג-אין היבריד עדיף להטעין בעמדת טעינה ביתית – באמצעות שקע רגיל או שקע כוח. כושר טעינה של עד 7.2 קילו-וואט מתאפשר באמצעות מטען נייד של פורשה (Porsche Mobile Charger), ובנוסף ניתן לטעון את הסוללה גם בעמדות טעינה ציבוריות באמצעות כבל Mode 3.

עיצוב משופר

פורשה פאנמרה 4S המונעת על ידי מנוע V6 בי-טורבו בנפח 2.9 ליטרים עם 440 כוחות סוס, מאיצה למאה קמ"ש תוך 4.1 שניות (שיפור של 0.1 שניות) בשילוב עם חבילת Sport Chrono. המהירות המרבית שלה היא 295 קמ"ש (תוספת של 6 קמ"ש). ה-4S נהנית מכל השדרוגים של הדגם החדש, ומאובזרת כסטנדרט בחבילת העיצוב Sport Design לחלק הקדמי, חבילה שבעבר הוצעה כאופציה. חבילה זו כוללת גריל שונה בעל כונסי אוויר גדולים, פתחי אוורור צידיים גדולים ופס תאורה יחיד מלפנים. החזית החדשה של פנמרה טורבו S E Hybrid מבודלת משאר הגרסאות באמצעות יחידות תאורה קדמיות בעיצוב C-shaped Turbo וכונסי אוויר מוגדלים בצידי הרכב. פס התאורה המשודרג מאחור, נמתח לאורך קווי המתאר של אחורי הרכב ומעל למכסה תא המטען. כאופציה, ניתן לבחור ביחידות תאורה אחוריות מושחרות עם תאורת Coming/Leaving Home דינמית, בשלושה עיצובים חדשים לחישוקי ה''20 ו-''21, ובשני צבעי מרכב חדשים (Cherry Metallic ו-Truffle Brown Metallic).

מערכת ניהול התקשורת PCM מציעה עתה רזולוציית מסך גבוהה מבעבר, ופונקציות דיגיטליות חדשות כגון שליטה קולית Voice Pilot משופרת, קישוריות Apple CarPlay אלחוטית ושירותים נוספים.

נוחות וביצועים

מערכות השלדה והמתלים בפנמרה החדשה כוילו על מנת לספק יותר ספורטיביות ונוחות מבעבר, בכל הגרסאות. במקרים מסויימים, הוטמעה אסטרטגיית שליטה ובקרה חדשה לחלוטין. הותקנו מערכת בקרת היגוי מהדור החדש וצמיגים חדשים. ספינת הדגל החדשה פנמרה טורבו S E –Hybrid מגיעה עם כל מערכות השליטה והבקרה הקיימות כסטנדרט: מערכת השליטה הדינמית Porsche Dynamic Chassis Control - PDCC עם בקרת גלגול אלקטרונית, Porsche Torque Vectoring Plus - PTV Plus, היגוי לסרן האחורי עם מערכת Power Steering Plus, וכן מערכת הבלימה הקרמית Porsche Ceramic Composite Brake - PCCB.

דגמי פורשה פאנמרה החדשים זמינים כבר כעת להזמנה ויגיעו לסוכנויות בתחילת חודש דצמבר.

מחירים:

Panamera 4 E-Hybrid

₪ 837,000

Panamera 4S

₪ 930,000

Panamera 4S E-Hybrid

₪ 947,000

Panamera GTS

₪ 1,095,000

Panamera Turbo S

₪ 1,550,000

Panamera Turbo S E-Hybrid

₪ 1,587,000

Panamera 4 E-Hybrid ST

₪ 865,000

Panamera 4S E-Hybrid ST

₪ 975,000