אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אופנועי סוזוקי ויסטרום V-Strom 1050 בדגמים חדשים

סוזוקי משיקים בישראל שני דגמי אופנועי ויסטרום V-Strom עם מערכות מתקדמות ובעלי עיצוב בהשראת אופנועי מרוצי הראלי דקאר של סוזוקי בשנות ה-80' וה-DR-Big המיתולוגי, הזכור בישראל מראשוני אופנועי האדוונצ'ר.

יבואנית אופנועי סוזוקי לישראל, משיקה את זוג דגמי V-Strom 1050 החדשים: V-Strom 1050A ו-V-Strom 1050XT. שני הדגמים עוצבו בהשראת אופנועי מרוצי הראלי דקאר של שנות ה-80' ואופנועי ה-DR-Big המפורסמים של מותג סוזוקי.

דגמי האופנועים החדשים עם מנועי V-twin, בזווית של 90 מעלות בין הצילינדרים, בנפח 1,037 סמ"ק מעודכנים לתקן יורו 5.הספק המנועים עלה ב-7% לעומת הדגם הקודם וכיום מספק המנוע 107 כ"ס. האופנועים מצוידים במצערות חשמליות מסוג RBW "רכב על חוט" ומציעים לרוכב שלוש מפות ניהול מנוע לבחירתו וארבע דרגות שונות לניהול בקרת האחיזה, כולל אפשרות לניתוק המערכת. שני הדגמים מצוידים במערכת ה-Easy Start של סוזוקי להתנעה קלה ובמערכת LRA - Low RPM Assistance – המונעת כיבוי מנוע בהתנהלות בסל"ד נמוך.

שני דגמי האופנועים מצוידים במתלה קדמי הפוך USD בקוטר 43 מ"מ, מתוצרת קאייבה KYB יפן, הניתן לכיוון מלא – עומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה. המתלה האחורי מסוג מונושק, ניתן לכיוון באמצעות ברז נגיש, על מנת להתאים את עומס הקפיץ בהתאם למעמס על זנב האופנוע: רוכב יחיד/ שני רוכבים ואו מטען נוסף. ובנוסף, כיוון מהירות ההחזרה בבולם האחורי.
מערכת הבלימה מלפנים בשני הדגמים מתוצרת Tokico עם זוג קליפרים רדיאליים בני ארבע בוכנות כל אחד ועם דיסקים בקוטר 310 מ"מ. הקליפר האחורי הינו מתוצרת Nisin והדיסק האחורי הינו בקוטר 260 מ"מ.
שני האופנועים מגיעים כשהם מצוידים בצמיגי ברידגסטון באטאלקס 41A באותן המידות. לדגם ה-XT חישוקי חישורים ("שפיצים") ולדגם ה-A חישוקים יצוקים. נפח מיכל הדלק עומד על 20 ליטרים ומאפשר טווח פוטנציאלי של 400 ק"מ לפי צריכה ממוצעת (מדידת WMTC רשמית) של 20.4 ק"מ לליטר.

דגמי ה-V-Strom 1050 החדשים מאובזרים בלוח שעונים מסוג LCD, בעל פונקציות הנשלטות באמצעות בורר ייעודי שבצידו השמאלי של הכידון. הכידון עשוי אלומיניום, רחב יותר מכידון הדגם היוצא ומתפקד גם כמשכך רעידות. על גבי הכידון מותקן גשר עליון חדש, המקל על התקנת אביזרים נוספים כדוגמת טלפון סלולרי או מכשיר GPS. לצד לוח השעונים ממוקם חיבור USB לטובת הטענת וחיבור אביזרים שונים. המשקף הקדמי ניתן לכיוון ללא כלי עבודה.

V-Strom 1050A

ה-V-Strom 1050A חולק מאפיינים רבים עם דגם ה-XT, אבל ברמת אבזור ומערכות נמוכה יותר, דבר המאפשר את מחירו הנמוך יותר. שני הדגמים בעלי מנוע, שלדה, מתלים ועיצוב זהים, אך ה-1050A נבדל באמצעות חישוקי האלומיניום היצוקים, הזהים במידותיהם לחישוקי החישורים של דגם ה-XT. דגם ה-A אף נהנה מאותה מערכת בקרת אחיזה בעלת 4 מצבים, ומהאפשרות לבחור בין 3 מצבי ניהול מנוע שונים. דגם זה זמין בצביעות שחור, אפור-שחור ולבן-שחור.

V-Strom 1050XT

ה-1050XT מהווה את חוד החנית של אופנועי האדוונצ'ר של סוזוקי מבחינת היצע הטכנולוגיה שהוא מציע. הוא נבדל מגרסת ה-A בזכות המערכות האלקטרוניות:
IRS, MTBS, Hill Control, Slope&Load Control, מערכת בקרת שיוט, מערכת ABS שונה (עם שילוב בלימה בין הגלגלים) וכן בזכות חישוקים שונים.
דגם ה-XT מאובזר גם במושב מתכוונן בגובהו, מגן גחון, רגלית אמצע, מגני מנוע, מגני ידיים ואפשרות לכיוון המשקף הקדמי ל-11 מצבים שונים. חישוקי הגלגלים של דגם ה-XT עשויים אלומיניום ובתצורת חישורים ("שפיצים"). חישוקים אלה, המיוצרים על ידי DID, מגיעים במידות זהות לאלו של דגם ה-A: מלפנים בקוטר 19 אינץ' ומאחור בקוטר 17 אינץ'.

הצביעות הזמינות של ה-V-Strom 1050XT הן מחווה לדגם ה-Desert Express המפורסם של סוזוקי, שהיה מדגמי האדוונצ'ר הראשונים של היצרן, ה-DR Big. כולן מבוססות על צביעות דגמי אופנועי המרוץ של היצרנית בראלי דקאר. הצביעות הן: שחור, צהוב DR (מושב כחול וחישוקים מוזהבים) ואדום-לבן.

DL 1050XT

מערכות עזר מתקדמות

דגם ה-XT מגיע עם מערכת MTBS מעודכנת (Motion Track Brake System), שבאמצעות חיבור מערכת הבלמים הקדמית והאחורית יחד, מזהה ומתאימה את הבלימה לשיפוע בכביש ולעומס על האופנוע באופן אוטומטי. ברגע שהעומס על הבלם הקדמי חורג מדרגה מסוימת, מוסיפה המערכת כוח בלימה לבלם האחורי. השליטה על השילוב בין הבלמים נעשית על ידי המערכת במקרה הצורך. בכל תפעול אחר שנעשה על ידי הרוכב, הבלמים מופרדים זה מזה.

מערכת ה-SIRS החדשה של סוזוקי (ר"ת Suzuki Intelligent Ride System) היא חבילת אלקטרוניקה הכוללת מערכת מדידת אינרציה (IMU) מתוצרת Bosch ל-6 כיוונים. מערכת זו מאפשרת התקנת מגוון מערכות העושות שימוש במידע המתקבל וביניהן: מערכת ABS הרגישה גם לזווית ההטיה של האופנוע ומציעה 2 דרגות התערבות שונות, לפי בחירת הרוכב, בהתאם לתוואי ולאופי הרכיבה, ובמינימום לחץ חוזר לידית הבלם הקדמי של הרוכב.

DL 1050A

מערכת בקרת שיוט - Cruise Control, הינה חלק אינטגרלי במערכת ה-Sirs ומאפשרת להקל על הרוכב ברכיבה ארוכה ללא שינויי מהירות. המערכת מאפשרת בחירת מהירות שיוט קבועה המתבטלת באופן מידי ברגע שהרוכב מתפעל את מערכת הבלמים, המצערת, ידית המצמד או רגלית ההילוכים.

מערכת לזינוק בעלייה וירידה - Hill Control, המזהה את השיפוע בו נמצא האופנוע ומתאימה את הלחצים על הבלמים בהתאם כדי למנוע התרוממות של הגלגל האחורי בבלימה חריפה בירידה או התרוממות של הגלגל הקדמי בעלייה. המערכת זוכרת את היחס האופטימלי בין הלחץ ההידראולי הנדרש בבלמים לבין העומס והשיפוע בו נמצא האופנוע.
מערכת לחנייה בשיפוע - Slope and Hold Control, המזהה מצב בו האופנוע עוצר בשיפוע ומוסיפה באופן אוטומטי לחץ בלימה בהתאם על הבלם הרלוונטי, ובהתאמה למשקל על האופנוע - רוכב יחיד, שני רוכבים ואף שני רוכבים עם ציוד. מערכת זו נועדה למנוע מצב נפילה בזמן חנייה רגעית (כשהאופנוע עוד מונע), כשהאופנוע בשיפוע ומאפשרת חזרה לרכיבה ללא מאמץ מהרוכב, מבחינת הזינוק מהמקום.

DL-1050ADL-1050A

DL-1050XT

DL-1050XT

מחיר

מחיר ההשקה Suzuki V-Strom 1050A הוא 89,900 שקלים, במקום מחיר המחירון של 93,900 שקלים.
ומחיר ההשקה Suzuki V-Strom 1050XT הוא 99,900 שקלים, במקום 103,900 שקלים שנקבעו כמחיר מחירון.