טנדר וויליס משנת 1956 עבר שדרוג מסיבי ביותר שהפך אותו לכלי מודרני לחלוטין, עם מכלולים של רנגלר
סדנאות רבות בעולם עוסקות בשיפוץ ושדרוג של רכבי שטח קלאסיים, אחת הידועות שבהן היא ICON מארה"ב, שהצגנו בעבר כמה מהיצירות שלה, כמו זו וגם זאת. בדרך כלל בשדרוגים כאלה נשארים עם השלדה והמרכב המקוריים, שעוברים שיפוץ מסיבי, ולתוכם שותלים מכלולים מודרניים.
אבל טנדר הוויליס המככב בכתבה זו, עבר תהליך שונה. במקור מדובר בטנדר משנת 1956, שהמרכב שלו פורק בשלמותו ו"נשתל" על שלדה של ג'יפ רנגלר משנת 2014, עם כל המכלולים של הג'יפ: מנוע ה-V6 בנפח 3.6 ליטר, תיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים, וכמובן גם תיבת ההעברה עם הילוך הכוח.
מלמעלה וויליס, מלמטה רנגלר
על הדרך, המנוע קיבל תוספת כוח בעזרת סופר-צ'רג'ר של חברת RIPP, הרכב הוגבה ב-3.5 אינץ' והותקנו עליו צמיגי Toyo בקוטר 35 על חישוק 17 אינץ'. בתמונות של פנים הרכב אפשר לראות שלוח השעונים של הרנגלר הועתק במלואו לתוך הטנדר, כמו גם הבקרות שעל ההגה, הותקנו מושבים מפנקים וכל ריפוד הפנים חודש ברמה גבוהה. להשלמת החבילה, הרכב נצבע בצע נחושת מתכתי, עם גג שחור.הטנדר מוצע בימים אלה למכירה במדינת אורגון בארה"ב, במכרז אינטרנטי, וההצעה הנוכחית עומדת על 70 אלף דולר אך צפוי שהמחיר הסופי יהיה גבוה בהרבה.
קומבינה כזו אפשרית לרוב בכלי רכב ישנים יחסית, בהם המרכב והשלדה הן שתי יחידות נפרדות, פרקטיקה שהולכת ונעלמת מעולם הרכב. בכלי רכב כאלה, ניתן להפריד את המרכב מהשלדה הישנה ו"להלביש" אותו על שלדה חדשה. בישראל, גם אם נעשות מוטציות כאלו, הן לא מוצגות בגאווה לראווה כפי שנעשה בעולם הנאור מהבחינה תחבורית, אלא נעשות ב"שושו" כדי לחמוק מצרות עיניו של משרד התחבורה.
מי שמביט בו מאחור
1 תגובות
1
אורח/ת - ניב רוזנצויג
22 באוקטובר 2020 ב 12:55
זה נקרא רסטו מוד
תגובות