כביש / ספורט > כתבות

​​​​​​​יגואר E-PACE החדש בישראל

יגואר E-PACE החדש מושק בישראל לאחר שעבר שדרוג בעיצוב הפנימי והחיצוני, קיבל סדרת מנועים היברידיים משופרים ותוספות טכנולוגיות מתקדמות

יבואנית יגואר לישראל מציגה את ה-E-Pace החדש אשר עבר שדרוג בעיצוב החיצוני ובעיצוב הפנים, קיבל קישוריות משופרת וסדרת מנועים חדשה.

עיצוב חיצוני

השינויים בעיצוב ה-EPACE החדש כוללים פגוש חדש, גריל עם רשת שונה עם פריטי יהלום בהשראת הלוגו המקורי של יגואר וכולל גימור כרום ופתחי אוורור צדדים חדשים הכוללים את לוגו המותג.

פנסי ALL LED חדשים כוללים פנסי יום DRL עם חתימת Double J. הפנסים זמינים גם בטכנולוגיית Pixel LED המספקת רזולוציה ובהירות מוגברות.

טכנולוגיית Auto High Beam Assist מאפשרת התאמה אדפטיבית של קרן האור על ידי זיהוי הנעשה בדרך קדימה מתאימה אוטומטית את דפוס האור הגבוה על ידי הפעלת הפיקסלים המתאימים כדי להאיר אך לא לסנוור רכבים הבאים ממול מלפנים או תמרורים.

בחלק האחורי של הרכב, הפגוש התחתון כולל תוספת גריל חדשה הנמצאת בין צינורות הפליטה – זאת יימצא במנועי בנזין ארבעה צילינדרים. בכל שאר המנועים ישנו פגוש אחורי מעודכן. יחידות התאורה האחוריות עוצבו בהשראת היגואר I-PACE החשמלית וכולל את עיצוב השייקין של יגואר.

עיצוב פנים

פנים ה- E-PACE עודכן אף הוא וחידושו הגדול הוא מסך מגע משולב בגודל 11.4 אינץ' במרכז לוח המחוונים, השולט על מערכת המידע החדשה Pivi Pro. מסך הזכוכית כולל שני ציפויים - אחד הנוגד סינוור והשני נגד טביעות אצבע. בבורר ההילוכים החדש נמצא מטען אלחוטי 15W. נקודות מגע של הנהג בתא הנהג עטופות בחומרי מגע רכים.
בורר ההילוכים החדש כולל חלק עליון המוגמר בתפירת כדור קריקט וחלק תחתון עשוי מתכת שתוכנן לשיפור המגע ותחושת הנהיגה. ביגואר חידשו גם ברמקולים מתכתיים וגימורי פתחי אוורור מתכתיים.גלגל הגה חדש, המושפע מהעיצוב ה- I-PACE החשמלי, כולל מתגים נסתרים עם תאורה ופליפרים להחלפת הילוכים ממתכת.

ביצועים

המנועים החדשים כוללים את מנוע הפלאג אין החדש שלושה הצילינדרים P300e PHEV ****, כמו גם את הדור הבא של ארבעה צילינדרים דיזל ומנועי Ingenium בנזין האחרונים, הכוללים טכנולוגיית MHEV - Hybrid Electric Vehicle Electric.

התכונות המתקדמות כוללות הנעה חכמה לכל הגלגלים (במנועי AWD) ותיבת הילוכים אוטומטית.

מערך המנועים החדש כולל את מנועי הבנזין הבאים (מנועי דיזל גם קיימים בהיצע אך לא ייובאו לארץ מחוסר ביקוש בסגמנט):

  • מנוע 1.5 ליטר MHEV טורבו ,שלושה צילינדרים בהספק 160 כ"ס, אוטומט 8 הילוכים, FWD.
  • מנוע 2.0 ליטר MHEV טורבו ,ארבעה צילינדרים בהספק 200 כ"ס, אוטומט 9 הילוכים, AWD.
  • מנוע 2.0 ליטר MHEV טורבו ,ארבעה צילינדרים בהספק 249 כ"ס, אוטומט 9 הילוכים, AWD.
  • מנוע 2.0 ליטר MHEV טורבו ,ארבעה צילינדרים בהספק 300 כ"ס, אוטומט 9 הילוכים, AWD.
  • מנוע פלאג אין היבריד מבוסס מנוע בנזין 1.5 ליטר MHEV טורבו ,שלושה צילינדרים בהספק משולב של 309 כ"ס, אוטומט 8 הילוכים, AWD.

מנוע הבנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר המתקדם הוא החבר האחרון במשפחת מנועי ה INGENIUM של JLR המודולרית והגמישה, והוא זמין ב- E-PACE עם טכנולוגיית PHEV וגם MHEV.

מנוע האלומיניום החדש והקל ( קל ב -33 ק"ג מארבעת הצילינדרים) בעל מערכת פליטה חדשה המסייעת לזמני חימום מהירים וממזערת את המרחק של מגדש הטורבו.

מנוע הפלאג אין החדש P300e PHEV משלב בין מנוע בנפח 1.5 ליטר ובהספק של 200 כ"ס לבין מנוע חשמלי המחובר לציר האחורי (ERAD) של 109 כ"ס . מנוע המציע 0-60 קמ"ש ב 6.5 שניות, פליטת CO2 מ 44g / km וצריכת דלק של עד 2 ליטר ל 100 ק"מ.

מנוע ה- ERAD קומפקטי בזכות סוללת ליתיום-יון 15kWh הממוקמת מתחת לרצפת תא המטען. כשהוא טעון במלואו הוא מספק טווח של עד 55 ק"מ על חשמל.

מנועי הבנזין מצויידים במערכת MHEV משתמשת בגנרטור המתנע משולב חגורה (BiSG) בתא המנוע כדי לקצור אנרגיה שבדרך כלל מבוזבזת בעת האטה ובלימה ונשמרת בסוללת ליתיום של 48 וולט. הממוקמת מתחת למרחב ההעמסה האחורי. הסוללה מסוגלת להוציא מחדש את האנרגיה המאוחסנת כדי לסייע למנוע בזבוז אנרגיה בעת האצה ומספקת מערכת עצירה / התנעה מעודנת ומגיבה יותר.

שלדה ותיבת הילוכים

ארכיטקטורת השלדה של ה- E-PACE החדש עודכנה – PTA – Premium Transvers Technology וכוללת תושבות מנועים חדשות, התורמות לשיפור תגובת המצערת.

רוב הדגמים כוללים את מערכת ההנעה לכל הגלגלים החכמה של יגואר המשולבת בגיר 9 הילוכים. דגמי ההנעה הקידמית עם מנועי ה-3 צילינדר משודכים לתיבות הילוכים אוטומטיות עם שמונה הילוכים. מערכת ה-AWD החדשה של ה-E-PACE משתמשת בטכנולוגיית STANDARD DRIVELINE מהדור השני, המחלקת באופן אוטומטי את המומנט בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים על מנת להבטיח תמיד אחיזה מקסימאלית.

לראשונה, Standard Driveline כוללת טכנולוגיית Driveline Disconnect. במהלך שיוט במצב יציב, ההתקנה מנתקת את מערכת ה-AWD, ושולחת כוח רק לציר הקדמי, ומעניקה דלק משופרת.

כל דגמי ה- E-PACE מצוידים בבורר מצבי נהיגה הכוללים מצבי נוחות, חיסכון (ECO) , גשם-קרח-שלג (בדגמי FWD) ומצב דינמי ( DYNAMIC MODE) אותם ניתן לבחור ידנית על ידי הנהג על פי תנאי הדרך. ההגדרות מתאימות את ההיגוי, תגובת המצערת והעברת ההילוכים.

בנוסף מערכת ADAPTIVE SURFACE RESPONSE המחליפה את מצב גשם-קרח-שלג בכל דגמי ה-AWD, קובעת באופן אוטומטי את המתאימה ביותר מבין שלוש הגדרות נפרדות על ידי ניטור תנאי השטח בכל עשירית שנייה ומגיבה תוך חצי שנייה.

טכנולוגיות חדשות ומתקדמות

ה- E-PACE החדש כולל את טכנולוגית הרכב המתקדמת של יגואר - EVA 2.0, התומכת במגוון טכנולוגיות חדשות.

ניתן לגשת לטכנולוגיית ה- Pivi Pro החדשה על ידי שימוש במסך ה-11.4 אינץ' החדש והקמור.
היתרונות המרכזיים של המסך החדש - בהירות משופרת (מסך בהיר פי שלושה) וגדול ב - 48% מהמסך הקודם. מבני התפריטים הפשוטים מאפשרים לנהג לגשת או להציג עד 90 אחוז מהפונקציות הנפוצות ממסך הבית בשני מסכים או פחות.קישורית SOTA מתקדמת מאפשרת ללקוחות להוריד ולהתקין עדכוני תוכנה ללא צורך לבקר במרכז השירות, כאשר הלקוחות מקבלים התראה המפרטת את העדכון.

חיבורי SOTA מותנים בקישוריות WIFI

את הטכנולגיה הנ"ל משלימה תצוגת הנהג בגודל 12.3 אינץ' HD עם גרפיקה משופרת ופריסה הניתנת להגדרה שיכולה להציג מיפוי ניווט במסך מלא, חוגות דיגיטליות, מדיה, רשימת אנשי קשר או פרטי מידע. תצוגת הנהג האינטראקטיבית פועלת בשילוב עם הדור האחרון של תצוגת TFT Head-up בצבע מלא בהיר יותר, עם שטח מידע גדול יותר.

סינון אוויר בתא הנוסעים משפר את איכות האוויר הפנימי באמצעות טכנולוגיית Nanoe, המסירה אלרגנים וריחות לא נעימים. המערכת המתקדמת כוללת סינון PM2.5, הלוכד חלקיקים דקים במיוחד - כולל חלקיקים PM2.5 - לשיפור בריאות ורווחת הנוסעים ומופעל על ידי לחיצה על כפתור 'PURIFY' בתוך מסך המגע המרכזי.

לנוחיות משופרת, ניתן להשתמש בשעון פעילות אקטיבי -דור 2 לנעילת הרכב.
נעילה והפעלת הרכב ללא צורך במפתח הקונבנציונאלי ברכב.
המכשיר נטען ומשלב שעון ובעל חיי סוללה של שבעה ימים בין טעינה לטעינה.

ה- E-PACE החדש כולל לראשונה גם את המראה הפנימית בטכנולוגיית ClearSight מבוססת מצלמה אחורית. באמצעות מצלמה רחבה זווית אחורית, המערכת מזינה תמונה למסך בחדות גבוהה בתוך המראה האחורית. ללא הפרעה מנוסעים גבוהים, אור ירוד או גשם על המסך האחורי.

טכנולוגיית ניטור מצב הנהג של יגואר מסוגלת לזהות אם הנהג מתחיל להרגיש מנומנם ולהתריע בפניו לקחת הפסקה. הטכנולוגיה משתמשת באלפי נקודות נתונים, שחלקן נמדדות כל אלפית השנייה - כולל היגוי, מידע מלחיצות דוושה והתנהגות נהיגה כללית - כדי לזהות סימני עייפות. בנוסף, בקרת שיוט אדפטיבית שומרת על מרחק מוגדר למכונית מלפנים.

הערות: הנתונים המסופקים הם כתוצאה מבדיקות רשמיות של היצרן בהתאם לתקנות האיחוד האירופי. למטרות השוואה בלבד. נתוני העולם האמיתי עשויים להיות שונים. נתוני CO2, צריכת דלק, צריכת אנרגיה וטווח עשויים להשתנות בהתאם לגורמים כגון סגנונות נהיגה, תנאי סביבה, עומס, התאמת גלגלים ואביזרים מותאמים.

* עבור כל מנועי הבנזין ומנוע ה- MHEV בעל שלושה הצילינדרים, נתוני הפליטות וצריכת הדלק המצוטטים הם EU -WLTP - TEL בשילוב פליטת PHEV בנזין שלושה צילינדרים, צריכת דלק ו

נתוני הטווח החשמלי כל הם EU-WLTP - TEH בשילוב.

** ה- E-PACE כוללים הנעה לכל הגלגלים, למעט MHEV בנזין תלת-גלילי בנפח 160PS, ו- 163PS דיזל ארבעה-צילינדרים שאינם MHEV. שני הדגמים הללו הם FWD, הדיזל עם תיבת הילוכים ידנית בת שישה הילוכים.