שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פה ומשם - לקט ג'יפאים #67

האם הדור הבא של לנד קרוזר פראדו יהיה היברידי, הפורסטר של סובארו מקבל אופציה למנוע נוסף, ובאיזה צבע תרצו את הפורד ברונקו שלכם

הפראדו של טויוטה, שבארץ נקרא "לנד קרוזר", הוא אחד מרכבי השטח הוותיקים ביותר בצורתו הנוכחית, שנמצאת איתנו כבר משנת 2010, עם כמה מתיחות פנים לאורך הזמן הזה. בעיתונות הרכב היפנית רוחשות כבר זמן רב השערות על דור חדש לפראדו, שיגיע בעוד כשנתיים-שלוש, שיתבסס על שלדה מותאמת של הלנד קרוזר סדרה 300 (קישור לכתבה על הלנד קרוזר 300). הפראדו החדש יבנה גם הוא בשיטה המסורתית של שלדה ומרכב נפרדים ועיקר החידוש בו יהיה ככל הנראה ברכבת הכוח: בחרטום ישכון מנוע היברידי כלשהו, תחום שבו טויוטה חזקה במיוחד.

הפראדו. המחליף ישמור על המסורת

מנוע קטן וחזק לפורסטר

סובארו החלה לשווק ביפן גרסה חדשה של הפורסטר, שקיבלה מנוע קטן יותר בנפח 1.8 ליטר, שבעזרת טורבו מצליח לספק 175 כ"ס. זה מעט פחות ממנוע ה-2.5 ליטר איתו משווק היום הפורסטר בישראל, שמוציא 182 סוסים, אבל המומנט של המנוע המוגדש גבוה יותר, קרוב ל-31 קג"מ, שישה קג"מ יותר מהנוע האטמוספרי. בשאר המכלולים אין הבדל ותמצאו בדגם החדש, שבשלב זה משווק רק ביפן, את אותה מערכת 4X4 מוכרת עם תיבת ההילוכים הרציפה (קישור לכתבה על השקת הפורסטר הנוכחי בישראל).

פורסטר. מנוע קטן וממזר

לבחור ברונקו

חברת פורד השיקה באר"הב אתר אינטרנט שבו תוכלו לבחור את דגם הפורד ברונקו שאתם רוצים ולזווד אותו בהתאם. על פי נתונים שפרסמה החברה, מתוך 190 אלף ההזמנות שכבר בוצעו, שני שליש בחרו בדגם בעל ארבעת הדלתות, ובמחצית מההזמנות נבחרה האופציה של חבילת השטח המקבילה לרוביקון של ג'יפ, עם צמיגי 35 על חישוקי בידלוק, בולמי בילשטיין, סרנים עם יחסי ההעברה נמוכים ונעילות רוחביות (קישור לכתבה על הברונקו).

ברונקו שתי דלתות, הדגם הפחות מועדף