שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

פיג'ו 5008 - סטייל עטוף בשבעה מושבים

יצרני הרכב הבינו כי גם למשפחות עם שלושה ילדים פלוס, מגיע משהו מעבר למובילי נוסעים אפרוריים, ופיג'ו 5008 ממחישה באופן מובהק את את העניין.
צילום: חיים זרזר, יצרן

אחד מהשיקולים הגדולים, כך לפחות שמעתי, של משפחות רבות להביא שלושה ילדים ותו לא, היה בעיית המושבים ברכב משפחתי. מה לעשות ששני הורים ושלושה ילדים תופסים את כל המושבים במכונית משפחתית, כזו או אחרת. מתישהו באבולוציית כלי הרכב המודרניים בא מזור למשפחות הרוצות להתרחב כאשר התווספו מכוניות שמציעות עוד שני מושבים, וכל הטוב הזה הגיע בתוספת עדינה לממדי הרכב ועליית מחיר שעוד ניתן לעמוד בה. שינוי זה היה כה משמעותי, עד שהביא לעלייה בילודה (באוכלוסייה היהודית על פי הלמ"ס) בעשרים השנים האחרונות לממוצע של מעל שלושה ילדים למשפחה. אין לי דרך אמתית לאשש את הסיפור, אבל פרץ ציונות בן גוריון-ינית בלתי ניתן לעצירה השתלט עלי כשעברתי ליד מדרשת בן גוריון, משום שאני נוהג על נציגת פיג'ו באותה קטגורייה, הלוא היא 5008, ובדרכי הצנועה עוזר לחזונו של הזקן להתגשם.
טוב נו, זה היה מוקדם מדי בבוקר, ופיג'ו 5008 שנהגתי עליה עם תג מחיר של 208,000 שקלים ורשימת אבזור שהייתה גורמת לבן גוריון ליפול מעמידת הראש, לא עונה כמעט במאום להגדרה הקודמת. כיום היא פונה לאותם משפחות של + 4 או + 5 המחפשים משהו מעט יותר מפנק ויכולים להרשות לעצמם להוסיף כמה עשרות אלפים נוספים כדי לקבל מכונית תפורה למידותיהם וצאצאיהם. האמת שגם זה לא ממש מדוייק אבל עוזר להדגיש שני דברים, הראשון כי היצע שוק הרכב מציע אין ספור קטגוריות, תתי קבוצות וחלוקה משנית נוספת, והשני כי הגיע הזמן לעצור לקפה שאולי יבהיר את המחשבות המבלבלות, מה שמיד עשיתי.

גם Utility רוצה להרגיש חתיך

מספיק מבט חטוף בפיג'ו 5008 כדי להבין שתת קטגוריה חדשה התפתחה לרכבי ה-7 מושבים הרב שימושיים של פעם, וכעת זה כבר לא מספיק, חייבים להראות טוב. בואו נשים בצד את החלק האחורי שפחות עושה חסד למראה של 5008, בלעדיו מוביל הנוסעים הקטן של פיג'ו משדר אלגנטיות צרפתית מובהקת מכל מקום אחר שתביטו עליו. במיוחד מלפנים בו נמצאת סבכה כל כך מעניינת ומלאת פיצ'יפקסים עיצוביים נהדרים, שפעם אולי היו מרגישים נזם זהב באף של רכב יוטיליטי, לא כיום. ניתן היה לוותר למעצבי פיג'ו על החלק האחורי אם באמצעותו הייתה נפתרת הבעיה הגדולה ביותר שיש לכלי רכב מאותה הקטגוריה - תא מטען עלוב בנפחו למשפחה פוטנציאלית בת 6,7 נפשות. אבל לא כך הדבר ו-5008 מיישרת קו עם מתחרותיה הישירות ומציעה 220 ליטרים פיצפוניים. תוסיפו לעניין, שוב כמו מתחרותיה, את שני המושבים האחוריים הנשלפים שמתאימים לילדים קטנים, ותבינו כי הדרך של משפחה מורחבת לחופשה עם 5008, מחייבת מעבר בחנות אפטר מרקט בכדי לרכוש תיק גג גדול למכונית. עוד ניתן להניח כי המושבים האחוריים יתפקדו יותר בהקפצת חברי הילדים מהחוג הסמוך, ובמרבית הזמן יוותרו במצב מקופל כדי לתת לבעלים תא מטען מתאים יותר בנפח של 780 ליטרים מפנקים. מה ששוב מעלה תהיה לגבי הקטגורייה בכללותה, אבל כעת אני אחרי קפה ומצליח להשקיט את הרעש בראש ולחזור לכיסא הנהג.

160448380484616044838188391604483836419

המופע העיצובי ממשיך פנימה אל תוך סביבת הנהג של פיג'ו 5008 במיוחד בשעות הלילה עם תאורה פנימית מיוחדת, תצוגה דיגיטלית מעניינת בלוח המחוונים, שימוש בפלסטיקה שונה ועוד כמה אלמנטים נחמדים. מנגד סביבת הנהג מספקת מופע עמוס מדי של כפתורים ופקדים שונים, בנוסף לאופן שימוש פחות אינטואיטיבי כמו הפעלת בקרת השיוט או האפשרות לבדוק נתוני נסיעה פרטניים. תמיד עניין אותי בכמה מהמערכות המגוונות שיש בכלי רכב מודרניים אשכרה ישתמשו הרוכשים הממוצעים, וב-5008 אני מנחש שאף פחות מהממוצע.

גם הנוהג ב-Utility רוצה שיהיה נעים

תחילת תנועה ב-5008 מגלה מיד את הצד החזק שלו באופן חד משמעי – נוחות. נתחיל במושב שאמנם דורש לא מעט זמן לכיוון ראשוני, אבל לאחר שעשית כן ולא שכחת ללחוץ על לחצן הזיכרון לתנוחת הנהיגה שלך, הוא מהווה מתאבן נפלא למנת הנוחות העיקרית - נוחות הנסיעה. 5008 מכויל בדיוק לטעמי עם קשיחות מה בתחילת נסיעה, שיודעת טוב לתגמל את היושבים ברכב כאשר המהירות קצת עולה, וזה בכל תוואי נסיעה. עירוני משובש, בין עירוני מפותל, בין עירוני ואפילו על השבילים המהודקים של מכתש רמון בהם נסענו, בכל זאת אנחנו קוראים לעצמנו אתר השטח. דיבידנד נוסף אותו מקבלים עם הקשיחות המבורכת, לא רק בזכותו אבל עדיין, הנה יכולות דינאמית שמאפשרת ל-5008 לשעוט במהירות אותה לא ממש מצפים מכלי רכב שכזה בכל תוואי, עם דגש על זה המפותל. אמנם הדרך לעשות כן מרגישה נורא מנותקת ובלתי מחוברת למעשה השובבי של נהיגה מאתגרת בכבישים מפותלים, אבל היכולת בהחלט נמצאת שם וגם אם קצת הגזמת אל חשש, אופן ההחלקה המאוד צפוי ומדוד לא יעלה את קצב דפיקות הלב בהרבה, עד לזמן בו ישתלטו מערכות הבטיחות המודרניות וישאירו אותך על הכביש.

160448388289216044838873201604483889230

נדבך נוסף בחוסר ההתמסרות של פיג'ו 5008 למשחקים בכביש המפותל, נוגע ליחידת ההנעה. מנוע 1.6 ליטרים בנזין מוגדש מספק 180 כ"ס בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, נראה טוב על המפרט, ותוסיפו לזה נתון האצה מצויין לכלי רכב שכזה, 8.3 שניות מעמידה למאה קמ"ש. אלא שבכביש המפותל או בעליות תלולות הוא מרגיש מעט חסר עוקץ והביצועים מגיעים עם שאון רב. נקודה נוספת הנה צריכת הדלק של כלי הרכב שלאחר כמה מאות ק"מ עמדה על 10.4 ק"מ לליטר, 12 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה על כביש 6 או 6.5 ק"מ לליטר בנהיגה מאתגרת, ותבינו דרך הכיס איפה הוא יעדיף להיות. אה כן, אם החלטתם בכל זאת קצת ללחוץ בפיתולים קבלו המלצה ידידותית וכבו את בקרת הסטייה מנתיב האקטיבית, אופן התיקון שלה מעט אגרסיבי מדי ויכול לגרום לכמה פעימות חסרות. בכביש המהיר במהירות שיוט בגבול ברירת הקנס הכמעט חוקי, מתחילה 5008 לנצוץ ומתגלה כפרטנרית מושלמת לחזרה ארוכה הביתה אחרי יום ארוך עוד יותר. אפילו האופן בו מתריעה המערכת כי שכחת את החשיבות של שמירת מרחק, צד את העין באופן מושלם מבלי לעצבן ולטרחן כמו נגיד מערכת התרעה אחרת שהפכה מעין שם גנרי לכל מערכות ההתרעה. למתקשים, תחשבו 15 מיליארד דולר.

סיכום

פיג'ו 5008 ורסטילית גם בהיצע המנועים איתם היא נמכרת, כך שתוכלו לבחור בין 1.2 ליטרים טורבו בנזין עם 130 כ"ס, דיזל 1.5 ליטר טורבו עם 130 כ"ס או טורבו דיזל 2.0 ליטרים עם 177 כ"ס. מנוע הבנזין הצנוע מגיע עם רמת האבזור הבסיסית בלבד שמוצמד לו תג מחיר של 175,000 שקלים, על הדיזל החזק עבורו תאלצו להיפרד מכ-75,000 שקלים נוספים. חשוב לציין כי ברמת האבזור הנמוכה מבין השלוש חסרה מערכת בקרת מסטייה נתיב אקטיבית, יש רק התרעה. כך שעלייה לרמת האבזור הבאה לטעמי הנה משמעותית מבחינת בטיחות, גם אם אותה מערכת אינה מהמצטיינות שפגשנו. בנוגע לבחירת מנוע מומלץ לעומת זאת, נאלץ להכריז על נבצרות זמנית וחוסר יכולת להצביע על השילוב המנצח. כן נוכל לקבוע כי אלו ששמים דגש על נוחות נסיעה ומחפשים נראות אסטטית גם במחוזות שבעת המושבים, ימצאו את שליבם מחפש ב-5008 של פיג'ו.

מפרט טכני

160448438310816044843845891604484386508160448438937116044843917651604484395381160448439773216044843997581604484403651160448440650916044844103501604484413712160448441638316044844194381604484422604160448442675916044844288401604484432321160448443516616044844388571604484443162160448444510716044844518171604484454619160448445638116044844591181604484461468160448446350616044844655541604484468119160448446957616044844733171604484476528160448447814216044844817171604484487586


תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - עלאא סייד אחמד

25 בפברואר 2021 ב 22:54

שלום רב
מה המחיר שלו והאם יש אפשאות למימון
פלפון:0525632315

2

Ogash Ofer

27 בפברואר 2021 ב 09:27

לגבי מחיר - רשום בכתבה, רק ששים לב שזה נכון נובמבר 2020:
רמת האבזור הבסיסית בתג מחיר של 175,000 שקלים, על הדיזל תאלצו להיפרד מכ-75,000 שקלים נוספים.
להצעות מחיר ואפשרויות מימון מציע לך לפנות ליבואן או לאחד מהסוכנויות שלו באזור מגוריך.