המכונית החשמלית הראשונה של לקסוס - ה-UX 300e מושקת בישראל עם 204 כוחות סוס, שליטה מרחוק על הרכב באמצעות אפליקציה סלולרית וטווח נסיעה של 315 ק"מ
לקסוס משיקה בישראל את דגם ה-UX 300e, המכונית החשמלית הראשונה שלה והראשונה בקטגוריה. הדגם, המבוסס על הקרוסאובר האורבני LEXUS UX, מביא לידי ביטוי 15 שנות ניסיון של לקסוס ושל טויוטה בכלל ביצור רכבים היברידיים.
השקה זו מהווה צעד משמעותי בדרך של לקסוס למימוש החזון החשמלי שלה, תחת הקונספט ‘Lexus Electrified’. במסגרת זו, עד שנת 2025 בכוונת לקסוס להרחיב את היצע ההנעות בדגמים נוספים למערכות הנעה חשמליות ולמערכות הנעה פלאג אין היבריד, זאת בנוסף למערכות ההיברידיות המתקדמות הקיימות כיום. בעתיד, תציע החברה גם מכוניות חשמליות המונעות על ידי תא דלק (FCEV).
באופן זה יוכלו הלקוחות לבחור את ההנעה המתאימה ביותר עבורם, בהתאם לצרכיהם. זאת, לאור היעד של לקסוס לצמצם את השימוש במנועי בעירה פנימית קונבנציונלית למינימום.
הרכב מציע חווית נהיגה חשמלית דינמית הנובעת ממרכז כובד נמוך המאפיינת את פלטפורמת ה-UX (GA-C). פלטפורמה זו אפשרה למקם את הסוללה מתחת למרכב הרכב ואת המנוע החשמלי נמוך בתא המנוע. ה-UX 300e נהנה גם ממתלים והיגוי ייחודיים, עם אלמנטים של בקרת יציבות מתקדמת של לקסוס, שהוצגו ברכב הקונספט החדש LF-30 Electrified.
בדומה ליתר הדגמים במשפחת ה-UX, ה-UX 300e אימץ את הפלטפורמה (השלדה / רצפה) החדשה של לקסוס - (Global Architecture - Compact (GA-C.
לקסוס מכרה עד היום ברחבי העולם יותר מ-1.8 מיליון מכוניות היברידיות.
מערכת ההנעה החדשה של ה-UX 300e כוללת מנוע/גנרטור חשמלי עם הספק של 150 קילוואט (שווה ערך לכ- 204 כוח סוס). ה-UX 300e מונע על ידי סוללה בעלת קיבולת של 54 קוט"ש הממוקמת מתחת לרצפת תא הנוסעים ומעניקה טווח נסיעה של 315 ק"מ במחזור WLTP.
מערכת ההנעה של ה-UX 300e בעלת יחידת בקרת ההספק (PCU) חדשה.
מאפייני ההאצה עברו אופטימיזציה כדי להתאים גם למצבי נהיגה עירוניים: בלחיצה חלשה על דוושת הגז ניתנת עדיפות לשליטה במהירות הרכב, ואילו בלחיצה בינונית עד גבוהה על דוושת הגז מושם דגש על האצה רציפה. במצבים כגון עצירה-התנעה תכופה בעיר, או כאשר נוהגים בכבישים פתוחים, ניתן לשלוט על ההאטה של ה-UX 300e בארבע דרגות באמצעות מנופים הנמצאים מאחורי ההגה.
ה-UX 300e מונע על ידי מערך סוללה חדש של 54.3 קילוואט המותקן מתחת לרצפה וכולל 288 תאי סוללת ליתיום-יון עם קיבולת גבוהה. המיקום של הסוללה נועד להעניק איזון אופטימלי בין טווח נסיעה לביצועים. הוא מאפשר מערך סוללה בעל קיבולת גבוהה, תורם גם להפחתת מרכז הכובד של המכונית ויוצר שטח מטען נוסף של 47 ליטרים בהשוואה ל-UX 250h.
חום קיצוני מקצר את חיי הסוללה ופוגע בביצועי הרכב. לכן מהנדסי לקסוס שעבדו על ה-UX 300e פיתחו מערכת לקירור על ידי אוויר של תאי הסוללה, שהינה בטוחה וקלה יותר לעומת מערכות המקוררות על ידי מים, ומספקת בנוסף מיזוג אוויר לתא הנוסעים. אוויר מקורר מבטיח הספק סוללה יציב גם בתנאים של עומס גבוה על הסוללה, למשל, במהירות גבוהה ובמהלך טעינה מהירה. כאשר אין סכנה לדליפות האופייניות בדרך כלל לקירור על ידי נוזלים, המערכת פועלת על ידי סירקולציה של אוויר מקורר בתוך מערך הסוללה האטומה.
מערך סוללת הליתיום-יון של ה-UX300e פותח במטרה שיחזיק מעמד לאורך כל חיי הרכב, ועל כן הוא מצויד במערכת ניהול סוללה מתקדמת. הסוללה מעניקה טווח נסיעה של כ-300 ק"מ ופותחה לירידה מינימלית בתפקוד. כאשר המכונית מגיעה לסוף חייה, מציעה לקסוס "תכנית החזרה" כדי להבטיח מחזור אחראי ובטוח למען כדור הארץ. כיום, לקסוס מקבלת בחזרה יותר מ-90% מהסוללות שלה באירופה לטובת מחזור, והמטרה היא להגיע לשיעור החזרה של 100%.
עבור ה-UX 300e פותחה מערכת טעינה יעילה ושימושית בהספק גבוה. יציאת מטען AC לטעינה רגילה מותקנת בצד הימני האחורי של הרכב, ואילו יציאת מטען DC לטעינה מהירה נמצאת בצדו השמאלי. יציאות מטען AC ו-DC כוללות מכסה הנפתח בלחיצה. נורה בפתח יציאת הטעינה נועדה לאפשר לנהגים לטעון את הרכב גם בחשכה, ומערכת שנועלת את מכסה המטען מונעת פתיחה וחבלה על ידי צדדים שלישיים. בנוסף, מצב ‘My Room’ (לראשונה בלקסוס) מאפשר להשתמש בציוד חשמלי כמו מיזוג אוויר ומערכת שמע בזמן טעינת הרכב.
טעינה AC ביתית או בעמדות טעינה ציבוריות - בשיטת טעינה זו משתמשים ביציאת AC וכבל טעינה המגיע עם ה-UX 300e, או כבל למטען 6.6 קילוואט רגיל ברחוב. מערכת הטעינה של ה-UX 300e מאפשרת לבעליה להגדיר לוח זמנים לטעינה. טעינה מלאה תיארך כ-8 שעות.
טעינת DC מהירה בדרכים - הנהג יכול להשתמש בעמדות טעינה מהירה הנמצאות במרכזי קניות, תחנות דלק או במרכזי הערים. טעינת DC מהירה מאפשרת טעינה בזמן קצר יותר (מ-0 ל-80% בתוך 50 דקות בהספק של 50 קוט"ש) לעומת טעינה רגילה.
לקוחות ה-UX 300e יוכלו להתחבר באמצעות המכשיר הנייד לאפליקציית Lexus Link המציעה תכונות קישוריות מתקדמות, בהן:
טעינה מרחוק - בעזרת אפליקציית Lexus Link, הנהגים יכולים לבדוק את רמת הטעינה של הרכב במבט מהיר בטלפון הנייד או לראות את טווח הנסיעה כאשר מיזוג האוויר פועל או כבוי, ולשקול האם צריך לטעון את הסוללה לפני נסיעה. כאשר הרכב נטען בזרם חילופין בבית, אפשר לבדוק מרחוק כמה זמן נשאר עד לסיום הטעינה. ניתן גם להגדיר טיימר בהתאם לשגרת היום של הנהג, כדי להבטיח שהטעינה תסתיים לפני זמן היציאה המתוכנן.
מיזוג הרכב או הפשרת אדים בשמשה מרחוק - באמצעות האפליקציה יוכל הנהג להפעיל את המזגן בתא הנוסעים, להכין אותו לנהיגה ביום חם או לחלופין, להפשיר את האדים בחלון ולחמם את הרכב.
אפליקציית Lexus Link: האפליקציה כוללת יישום ניתוח נהיגה המאפשר לנהג לעקוב אחר נסיעות, סגנון נהיגה ונסיעות עסקים מרכזיות; יישום שירות וטיפולים עוזר לנהג לנהל את הטיפול ברכב וכן ישנה פונקציה המסבירה את המשמעות של כל נורת אזהרה והפעולות שיש לנקוט במידה והיא נדלקת.
ה-UX 300e מצויד בדור השני של מערכת הבטיחות המתקדמת +Lexus Safety System - + LSS, שפותחה כדי לסייע לנהג ולהפחית את הסיכוי להתרחשות תאונות ואת חומרתן. המערכת כוללת, בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת קדם התנגשות עם זיהוי הולכי רגל, זיהוי קו נתיב עם התרעה על סטייה וזיהוי תמרורי תנועה, מערכת לבלימת חרום בעת תמרוני חניה ופנסי אור גבוה חכם/אור גבוה משתנה אוטומטית.
עד סוף שנה זו יושק ה-UX 300e בשווקים אירופיים נבחרים בלבד ובמהלך שנת 2021 ישווק בשאר חלקי היבשת. כחלוץ החזון החשמלי של לקסוס, עד שנת 2022 הוא צפוי להוות כשליש ממכירות דגמי ה-UX.
רמת גימור LUXURY, הכוללת בין השאר: מושבים חשמליים, חישוקי סגסוגת קלה "17, מערכות בטיחות אקטיביות הכוללות בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטומטית, חיישנים ומערכת מולטימדיה עם חיבור ל-CarPlay. מחיר: החל מ- 257,900 ש"ח .
רמת גימור PREMIUM הכוללת בנוסף: מושבי עור, חלון גג ,חלונות כהים מאחור, אוורור במושבים הקדמיים. מחירה יעמוד על 292,900 ש"ח.
תגובות