שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דיסקברי חמש של לנד רובר במתיחת פנים

דיסקברי - ה-SUV של לנד רובר בדור החמישי שלו, עבר מתיחת פנים וכעת מגיע עם מנוע MHEV, מערכת מולטימדיה PIVI PRO ונגיעות של עיצוב חדש

דיסקברי 5 המחודש נשאר רכב SUV פרימיום בעל 7 מושבים מלאים ומציע את הדור החדש והמתקדם של מנועי דיזל ובנזין Ingenium בעלי 6 צילינדרים טוריים, מערכת מידע ובידור Pivi Pro מתקדמת ונגיעות עיצוב בפנסים.

מנועים חדשים ומתקדמים

הדיסקברי החדש מוצע עם שלישיית מנועי Ingenium 6 צילינדים טורי חדשים, בדיזל ובבנזין, בעלי טכנולוגיית MHEV המשפרת את צריכת הדלק. מנועים אלו מוצעים בצד מנוע הבנזין 4 צילינדר עם 300 כוחות סוס ומערכת Intelligent All Wheel Drive .

משפחת מנועי השישה צילינדר בטור עוצבה ופותחה אצל יגואר – לנד רובר. מנוע הדיזל מוצע עם 249 כ"ס או 300 כ"ס בעוד שמנוע הבנזין מספק תפוקה של 360 כ"ס.

אלו הם סדרת המנועים המוצעים בדיסקברי חמש :

2.0 ליטר בנזין המספק 300 כ"ס, בעל 4 צילינדר MHEV עם מומנט של 40 קג"מ המיוצר בין 1,500-4,500 סיבובים לדקה.

3.0 ליטר בנזין המספק 360 כ"ס בעל 6 צילינדר MHEV עם מומנט של 50 קג"מ המיוצר בין 1,700-5,000 סיבובים לדקה.

3.0 ליטר דיזל המספק 249 כ"ס בעל 6 צילינדר MHEV עם מומנט של 57 קג"מ המיוצר בין 1,250-2,250 סיבובים לדקה.

3.0 ליטר דיזל המספק 300 כ"ס בעל 6 צילינדר MHEV עם מומנט של 65 קג"מ המיוצר בין 1,500-2,500 סיבובים לדקה.

מנועי הדיזל 6 צילינדר בעלי 249 ו-300 כ"ס בנויים משלדת אלומיניום קלת משקל והם מחליפים את מנועי ה-2 ליטר דיזל שהיו בדגם זה.

מערכת ה-MHEV החכמה שומרת את האנרגיה המיוצרת במהלך פעולת המנוע ועושה בה שימוש לסייע למנוע בעת ההאצה ומספקת אנרגיה למנועי 6 צילינדר ו-4 צילינדר ביעילות. הפעולה הזו מספקת תפעול מעודן יותר למערכת ה-Start/Stop.

כל דגמי הדיסקברי החדש בעלי מנועי Ingenium שישה צילינדר מצויידים במערכת Intelligent Driveline המייצרת חלוקת כוח אופטימלית בין הסרנים הקידמי והאחורי בעת הנסיעה, זאת על ידי שימוש במיגוון חיישנים לחלוקת הכוח בהתאם לתנאי הנהיגה.

בנוסף לכך מערכת מתלי האויר של הדיסקברי כוללים הנמכה אוטומטית במהירויות גבוהות, טכנולוגיית Adaptive Damping דוגמת את תנאי הנסיעה 500 פעמים בשנייה ומכוונת את הבולמים להתאמה אופטימלית לתנאים ולמהירות.

עם טכנולוגיית Terrain Response 2, הדיסקברי החדש מתוכנן להתאים את תנאי הנהיגה לתנאי הדרך בעוד שמצב Wade Mode החדש (צליחת מים) מאפשר לרכב לנסוע בצורה אופטימלית במעבר מים עמוקים ואף מפעיל את הבלמים באופן אוטומטי כאשר הנהג משחרר את Wade Mode על מנת להחזיר את מלוא הביצועים מהלחיצה הראשונה על הבלמים.

הדיסקברי החדש בעל ClearSight Ground View (מדמה מכסה מנוע שקוף) המספקת לנהג את תמונה של הנעשה בשטח בחלקו הקדמי של הרכב בעזרת שימוש במצלמות המשדרות במסך המגע המרכזי.

עיצוב מחודש

הדיסקברי החדש קיבל פנסים חדשים בעלי חתימת LED עם מערכת תאורת יום (DRL). פגוש קדמי חדש ורחב יותר ובצבע הרכב ופתחי אוורור צדדיים חדשים משולבים.
בחלקו האחורי של הרכב, פנסים חדשים בעלי חתימת
LED ולהם נוסף פאנל שחור מבריק העוטף אותם.

טכנולוגיות וקישוריות

בפנים הרכב פריסת שבעה מושבים מלאים, עם חלל נוסעים המכיל את מערכת המידע והבידור של לנד רובר, Pivi Pro. בקונסולה המחודשת התווסף מסך מגע HD חדש וגדול ב48% מקודמו.

לדיסקברי חמש החדש האפשרות של עדכון תוכנה באוויר (SOTA), מותנה בהימצאות wifi. טכנולוגיית SOTA (Software-Over-The-Air) של לנד רובר, מאפשרת עדכון מקוון של 44 מודולים אלקטרונים המצויים ברכב מבלי להגיע אל מרכז השירות.

בדגם החדש לוח השעונים וירטואלי ומבוסס על מסך 12.3 אינץ'. לוח השעונים ניתן להתאמה בהתאם להעדפות הנהג ממבנה שתי חוגות מסורתי, מפת ניווט בתלת מימד וכן שילובים נוספים.

בנוסף, קיימת אפשרות לצפות במידע אודות הנסיעה על השמשה הקדמית באמצעות טכנולוגיית HEAD UP DISPLAY. הממשק עם הטלפון החכם מתבצע באמעותApple Car Display, המערכת מאפשרת התממשקות של עד שני מכשירים במקביל. מערכת Android Auto אף היא קיימת במתכונת הסטדנדרטית שלה ברכב. כמו כן, קיימת אפשרות להטעין את הטלפון באופן אלחוטי על משטח הטוען את האלפון ובה בעת מגביר את השדר הסלולרי.

ברכב החדש מותקנת מערכת האיוניזציה וסינון האוויר ברכב. יחד עם טכנולוגיית סינון 2.5PM המערכת סורקת את איכות האוויר הנכנס לרכב, מודדת את האיכות שלו ועושה שימוש אוטומטי במסננים על מנת לצמצם את רמות האלרגנים, רעלנים וחלקיקים מזיקים הנמצאים בחלל הרכב ובכך מסייעת לשיפור איכות האוויר לנהג ולנוסעים ברכב.

ברכב מוצעים תופסנים ייעודיים Click and Go לתליית טאבלטים על משענות המושבים הקדמיים ליושבי השורה השניה, בנוסף קיימים שקעי USB-A להטענה.

בחזית נמצא ההגה המשלב בתוכו כפתורים "נחבאים עד שהם נדלקים", מעבירי הילוכים בצידי ההגה וכן ידית הילוכים בעיצוב חדש.

נפח ומושבים

פתיחת תא המטען באמצעות מחווה מאפשרת זיהוי של תנועת כף הרגל מתחת לפגוש האחורי ומאפשרת לפתוח את התא על ידי פתיחה אוטומטית של הדלת, תוך שמירה שהדלת הפנימית של התא שומרת על כל ציוד. תא המטען מאפשר תכולה של 2,485 ליטר (במצב של 5 מושבים). הדלת הפנימית בתא המטען אף משמשת כספסל הנפתח לשימוש בעת עצירות פנאי. כאשר הרכב במצב של 7 מושבים פתוחים, ניתן למלא את תא המטען עד 258 ליטרים.
בתוך הרכב, קיימת מערכת חכמה לקיפול ופתיחת המושבים, המאפשרת ללקוחות להתאים את פריסת המושבים לפי צרכיהם, תוך שליטה ממסך המגע המרכזי ברכב.

בחלקו האחורי של הרכב, עברו מושבי הנוסעים עיצוב מחדש. תמיכה צדדית משופרת, כריות מושבים ארוכות יותר, מלאות יותר ומעוצבות. פתחי האוורור בשורה השניה הועברו לצדי הרכב בקורה B וכך הם מספקים זרימת אוויר מוגברת.

צמיד פעילות אקטיבי מהדור החדש אף הוא זמין לשימוש הלקוחות. לצמיד כפתורי מגע, שעון ובמידה והנהג משתמש בו הוא יכול לנעול, לפתוח ולהתניע את הרכב ללא שימוש במפתח כלל.

הדיסקברי החדש זמין בגרסאות: S ,SE ,HSE וכן עם תוספת חבילת R DYNAMIC.

קישור:

חמש בדרכים במבחן ללנד רובר דיסקברי החדש