יבואנית אופנועי BMW Motorrad מביאה ארצה את מהדורת 40 שנה לאופנועי האדוונצ'ר המפורסמים של היצרן הבווארי - דגמי GS החדשים לשנת 2021.
האופנועים הראשונים יימסרו בישראל החל מינואר 2021
אופנועי Motorrad BMW חוגגים 40 שנות של אופנעי האדוונצ'ר GS אשר בנו את המוניטין הייחודי של אופנועי ב.מ.וו - משפחת דגמי ה-GS שהתחילה באופנוע אחד בשנת 1980 הפכה עם השנים למותג אופנועי האדוונצ'ר הנמכר ביותר בעולם.
לכבוד המאורע מציגה ב.מ.וו. את חמשת דגמי ה GS החדשים לשנת 2021:
F 750 GS או F 850 GS וגם F 850 GS Adventure
R 1250 GS וגם R 1250 GS Adventure
ה-F 750 GS מספק 76 כ"ס ב- 7,500 סל"ד ומפתח מומנט מרבי של 83 ניוטון-מטר ב-6,000 סל"ד.
ה-F 850 GS ו-F 850 GS Adventure מספקים 89 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-86 ניוטון-מטר ב-6,250 סל"ד.
רמות הגימור של סדרת אופנועי ה-F:
חגיגות 40 השנה מונצחות בדגמי ה-F ברמת גימור מיוחדת עם הכיתוב "40 Years GS" וצביעה ייחודית בשחור וצהוב.
רמת גימור הכניסה Ride כוללת מנגנון כיוונון משקף קדמי, שקע USB, מושב קומפורט ועוד. ברמות הגימור Rallye ו-40 years GS נוספה מערכת מתלים אלקטרונית Dynamic ESA ול-F 750 GS נוספה רמת גימור Sport הכוללת סגנון צביעה חדש ואבזור נוסף כמו עזר להעברת הילוכים ללא מצמד, משקף כהה ועוד.
סדרת אופנועי ה-R 1250 GS וה-R 1250 GS Adventure הם אופנועי האדוונצ'ר הפופולריים ביותר בעולם, ובגרסה החדשה שלהם הם מגיעים עם פנסים ראשיים אדפטיביים חדשים מסוג LED ומאפייני תאורה חדשים.
מנוע הבוקסר שני צילינדרים נשאר ללא שינוי בנפח המנוע (1,254 סמ"ק), עומד בתקני זיהום האוויר העדכניים יורו 5 עם הספק מרבי של 136 כ"ס, מערכת תזמון שסתומים משתנה, ה-BMW ShiftCam, ומרימי שסתומים בצד היניקה.
מערכת בקרת האחיזה הדינמית (DTC) השומרת על אחיזה ובטיחות ברמה גבוהה יותר ומצב הרכיבה "Eco" החדש מגיעים כסטנדרט. מצבי הרכיבה Pro עם אפשרות לבחור במצב הרכיבה הרצוי ובקרת בלימת מנוע דינמית מוצעים בתוספת תשלום אך סטנדרטיים בישראל.
בעזרת מצב הרכיבה החדש "Eco" ניתן לרכוב על האופנוע בצורה החסכונית והיעילה ביותר, על ידי בחירה במצב הרכיבה החדש, הרוכב יכול לבחור במצב רכיבה מותאם אישית בלחיצת כפתור.
בקרת בלימת המנוע הדינמית היא פעולה חדשה כחלק ממצבי הרכיבה Pro. ניתן להשתמש בה כדי למנוע מצבי רכיבה לא בטוחים העלולים להתרחש כאשר המצערת סגורה במהלך שיוט או בעת בלימת חירום הגורמת להחלקת הגלגל האחורי.
מערכת בלימה ABS Pro אינטגרלית משפרת את רמת הבטיחות בבלימה גם בפניות ובעת הטיית האופנוע. הרחבת אפשרויות מצבי הרכיבה מציעה פעולות חדשות נוספות. לדוגמה, כוונון מתקדם של מאפייני בקרת ה-ABS כך שיתאימו למצב הרכיבה שנבחר.
בקרת הזינוק בעלייה הרגילה מגיעה כסטנדרט בשני הדגמים והיא מאפשרת לרוכב לעצור ולהתחיל את הרכיבה בקלילות בעת נסיעה בעלייה. בקרת הזינוק בעלייה המתקדמת (HSC Pro) הסטנדרטית בישראל אינה רק מערכת עזר לזינוק בעלייה - היא משפרת בצורה משמעותית את ביצועי התחלת הרכיבה בכל התנאים.
פנס ראשי מסוג LED כסטנדרט כבר מאיר את הדרך בעוצמה גבוהה ובאור בוהק. פנס ראשי חדש המסתובב בפנייה לוקח את פעולת התאורה צעד אחד קדימה. בעזרת אופציה זו, פנס המעבר (האור הנמוך) מסתובב ופונה לכיוון הפנייה. בצורה זו ניתן להאיר את הפנייה כמעט באופן מלא, כיוון שהאור מופנה לכיוון שאליו האופנוע פונה.
ה-R 1250 GS וה-R 1250 GS Adventure החדשים מצוידים בשני שקעים כסטנדרט: שקע מתח של 12 וולט ושקע USB-A במתח של 5 וולט. נוסף על מושבי הרוכב השונים והרגליות השונות הזמינים כאופציה בתשלום או כאביזר מקורי של BMW Motorrad, ניתן גם לשנות את גובה הכידון בעזרת מגביהי כידון בתוספת תשלום.
רמות גימור מעודכנות של סדרת ה-R:
ה-R 1250 GS וה-R1250 GS Adventure החדשים מגיעים ב-3 רמות גימור מעודכנות ובנוסף, מהדורה מיוחדת "40 Years Edition" .
ברמת הגימור PURE, ה-R 1250 GS וה-R 1250 GS Adventure מגיעה בצבעי לבן ואפור. נוסף על כך, רמות הגימור Triple Black ו-Rallye מציעות עיצוב בולט במיוחד.
כדי להנציח את חגיגות 40 השנה לדגמי ה-GS של BMW, שני דגמי ה-1250 החדשים מגיעים בגרסה מיוחדת עם הכיתוב "40 Years GS" בצבע שחור וצהוב השואב השראה מאבן דרך משמעותית בהיסטוריה של ה-GS , ה-R 100 GS האגדי.
דגשים עיקריים ב-BMW R1250 GS וב-R1250 GS Adventure החדשים:
מנוע בוקסר עם טכנולוגיית תזמון שסתומים משתנה, ה-BMW ShiftCam בצד היניקה. האצה עוצמתית בכל סל"ד, תצרוכת דלק מעולה, פליטת מזהמים נמוכה ופעולה חלקה ושקטה. הספק ומומנט: 136 כ"ס ב-7,750 סל"ד ו-143 ניוטון מטר ב-6,250 סל"ד. מערכת ABS Pro אינטגרלית של BMW חדשה, מצב רכיבה "Eco" חדש חסכוני במיוחד, מצבי רכיבה Pro עם מצבי רכיבה נוספים ואפשרות להגדיר מצב רכיבה חדש, ובקרת בלימת מנוע דינמית. בקרת אחיזה דינמית (DTC). מערכת Dynamic ESA אלקטרונית מהדור החדש עם קיזוז עומס אוטומטי. בקרת זינוק בעלייה מתקדמת (HSC Pro). פנס ראשי אדפטיבי חדש מסוג LED. שקעי USB ומתח. מגביהי כידון ב-30 מ"מ בתוספת תשלום. בנוסף, אפשרות לכוונון גובה המושב הסטנדרטי ומגוון רחב של מושבים בגבהים שונים בתוספת תשלום. קישוריות: לוח מחוונים רב-תפקודי עם מסך TFT בגודל 6.5 אינץ' ומספר רב של פעולות. 3 רמות גימור מעודכנות ומהדורה מיוחדת "40 Years GS" .
(מחירים בש"ח כולל מע"מ):
F 750 GS |
|
Ride |
77,500 ₪ |
Sport |
82,900 ₪ |
40 Years Edition |
81,500 ₪ |
|
|
F 850 GS |
|
Ride |
99,900 ₪ |
Rallye |
109,500 ₪ |
40 Years Edition |
109,500 ₪ |
|
|
F 850 GS Adventure |
|
Ride |
107,500 ₪ |
Rallye |
117,500 ₪ |
40 Years Edition |
117,500 ₪ |
|
|
R 1250 GS |
|
Pure |
163,000 ₪ |
Rallye |
167,500 ₪ |
Triple Black |
165,000 ₪ |
40 Years GS |
173,000 ₪ |
|
|
R 1250 GS Adventure |
|
Pure |
173,000 ₪ |
Rallye |
177,500 ₪ |
Triple Black |
175,000 ₪ |
40 Years GS |
183,000 ₪ |
תגובות