שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

שברולט טרייל בלייזר חדש Chevrolet TRAILBLAZER

שברולט השיקה החודש בישראל את הטרייל בלייזר - Compact SUV חדש, בגרסת AWD - 4X4 ובשלוש גרסאות גימור של הנעה קדמית, כשלי הייתה הזדמנות לנהוג בו במשך טיול שבילים שהדרכנו עבור לקוחות הליסינג הפרטי של AVIS.
פרטים טכניים, תמונות פנים איכותיות של תומר פדר וקצת התרשמות מהכביש והשטח...

image

הטרייל בלייזר החדש, הוא מחליפו של הטרייל בלייזר הקשוח בעל שלדת הסולם שלפני 15 שנים (קישור למבחן דרכים משנת 2005). הטרייל בלייזר שהושק החודש בארץ והבלייזר היוקרתי יותר (קישור לידיעה על הבלייזר החדש), החדשים מרחיבים את היצע רכבי הפנאי SUV של שברולט ומתאימים לקטגוריה הלוהטת של Compact SUV - רכבי פנאי שטח משפחתיים קומפקטיים, כשמעליהם ה-SUV הגדולים של שברולט - אקוינוקס וטראוורס.
הטרייל בלייזר החדש מעוצב בהתאם לכללי הקטגוריה - גדול ובעל נוכחות, כולל מערכות בטיחות מתקדמות בכל רמות הגימור, מוצע בגימור ACTIV Z בעל הנעה כפולה או ב-3 רמות גימור של הנעה בודדת קדמית LS / LT+ / LTZ הנבדלים באזור הפנימי והחיצוני.

טרייל בלייזר חולק כאמור, קו עיצובי דומה עם הבלייזר, ומציג נוכחות קשוחה ומעוצבת עם קווי מרכב שריריים וחדים, חזית אגרסיבית הכוללת יחידות תאורה דו מפלסיות, גג בצביעה שונה וחישוקי 17 אינץ'. בגרסת ההנעה הקדמית אורכו 4,407 מ"מ ואילו גרסת AWD ארוכה ב-5 מ"מ. הרוחב זהה 1,808 מ"מ וגם מרווח הסרנים (גלגלים) זהה 2,640 מ"מ. גרסת ההנעה הקדמית גובהה 1,656 מ"מ עם מרווח גחון של 19.1 ס"מ ואילו ההנעה הכפולה גובהה 1,669 מ"מ ועם מרווח גחון גבוה יותר של 20.3 ס"מ - לא רעים עבור SUV.
מבחינת משקל הטרייל בלייזר שוקל 1,400 ק"ג ובגרסת ההנעה הכפולה כמעט 1.5 טון כשהוא רשאי להעמיס עוד חצי טון למשקל מורשה של עד 2 טון בגרסת ההנעה הכפולה.

1608310007391

הטריילבלייזר מגיע עם מנוע טורבו בנזין, 3 צילנדרים, בנפח 1.3 ליטר, עם הספק של 155 כ"ס ומומנט מירבי של 24.2 קג"מ שמתקבלים כבר ב-1,600 סל"ד. המנוע הקטן (לרכב אמריקאי) משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה מחולקת ל-9 הילוכים בגרסת ההנעה הקדמית ותיבה אוטומטית פלנטרית בגרסת ההנעה הכפולה בעלת 9 יחסי העברה. הזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש אורך 8.5 שניות בגרסת ההנעה הקדמית או 9.1 שניות בהנעה הכפולה והיצרן מצהיר על 200 קמ"ש מקסימלים.

1608309979566

בטיחות מתקדמת בכל הגרסאות:

לזכות היבואן (או היצרן) אפשר לזקוף את אבזור מערכות הבטיחות המתקדמות שזהה כבר בגרסת הכניסה. 10 כריות אוויר, התראת התנגשות קדמית, כולל זיהוי הולכי רגל, בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית, התראת סטייה מנתיב, תיקון סטייה מנתיב, התראת רכב בשטח מת צידי, התראת תנועה חוצה מאחור, מצלמה אחורית, חיישני חניה אחוריים, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, Teen Driver - הגדרות נהג צעיר ואורות גבוהים אוטומטיים. ובקיצור, היצרן רוצה לשמור על לקוחותיו על מנת שיחזרו שוב לאולם המכירות.

1608309981419

רשימות האבזור:

רשימות האבזור ארוכות ומיישרות קו עם המתחרות הקוראיניות או לייתר דיוק עם כלי הרכב היוקרתיים של GM. לוח שעונים של 3.5", מערכת מולטימדיה MyLink "7 בגרסת הכניסה ובכל השאר 8'' עם תמיכה ב-Apple CarPlay/Android Auto וקישוריות BlueTooth עם אפשרות לחיבור 2 מכשירים במקביל, מערכת שמע בעלת 6 רמקולים, מפתח חכם - כניסה והתנעה ללא מגע במפתח, התנעה מרחוק, חלון גג פנורמי בגרסאות היקרות, כולל וילון חשמלי, מושבים קדמיים מחוממים, בלם חניה אלקטרוני, בקרת אקלים אלקטרונית, הגה בציפוי עור, מושב נהג מתכוונן חשמלית 8 כיוונים, תא מטען עם פתיחה חשמלי כולל חיישן פתיחה עם הרגל ועוד כל מיני תוספות בגרסאות היקרות. כדאי להשוות בטבלאות האבזור המדוייקות ולחשב בהתאם מהי התמורה למחיר הטובה לדעתכם.

1608309992070

בכביש:

הטריילבלייזר קומקפטי עם מרחב פנימי גדול, כיוון המושב והמראות נוח וקדימה לדרך. המנוע הקטן (בשביל רכב אמריקאי) שקט בסל"ד נמוך ומעט רועש כשלוחצים ומטפסים בסל"ד, אך נוסע מצוין ומספק מומנט טוב לרכב משפחתי. בחיבור לגיר זו יחידת כוח מצויינת שתספק כל משפחה, אך אל תצפו לביצועים ספורטיביים.
מערכות הבטיחות טובות ומגיבות בנעימות ובנחישות למצבי החירום. האבזור הפנימי מספק ומאוד נוח ויעיל, אך הגימור פשוט והחומרים עושים רושם של עמידים.
המתלים רכים ומאוד נוחים על כביש משובש ובאמפים עירוניים, אבל בכביש המפותל משדרים מיד שאין המדובר ברכב ספורטיבי.
הדבר היחיד שהפריע לי הוא חסרונה של מערכת בקרת שיוט אדפטיבית לנוחות התנועה הבין עירונית ולא פחות בפקקים.

1608310004434

בשטח:

המתלים הרכים עושים עבודה טובה בגיהוץ השבילים ואפשר לנוע בנוחות אבל במהירות סבירה ו"משפחתית" על השביל. אל תצפו לכלי רכב המיועד לשטח. מערכת בקרת האחיזה עובדת מצוין והטריילבלייזר יודע לצלוח בורות, הצלבות וגם קרקע תחוחה או בוצית בזכות אלקטרוניקה יעילה.
ברור לי מהכביש ומהשטח שלטריילבלייזר אין יומרות להיות הרכב הכי טוב של שברולט אלא רק להיות כוכב מכירות - רכב פנאי קומפקטי, מצויד היטב, בטיחותי, נוח, עם תא מטען ותא נוסעים גדול הפונה למשפחות בהתאמה די מדוייקת.

1608310135521

נתונים טכניים Chevrolet TRAILBLAZER:

מידות ונתונים:

אורך (ס"מ) 441

רוחב (ס"מ) 181

גובה (ס"מ) 166

בסיס גלגלים (ס"מ) 261

נפח תא מטען 716 ליטר

משקל:

1391-1485 ק"ג

צריכת דלק - ע"פ נתוני יצרן:
צריכת דלק עירונית לדגם הנעה קדמית: 12.9 קילומטר לליטר

צריכת דלק עירונית לדגם AWD: 12.1 קילומטר לליטר

מחירים:

גרסת כניסה הנעה קדמית LS : 148,990 ש"ח

LT+: 153,990 ש"ח

LTZ: 161,990 ש"ח

ACTIV Z גרסת הנעה כפולה: 173,990 ש"ח

1608310001605

160830996672416083099727481608309974273160830997643416083099827231608309978249160830998415016083099856641608309987565160830998907116083099903931608309993057160830999454316083100029761608310005667

1608310130172160831013191616083101341281608310139178160831014081416083101422591608310128321

התמונות בשטח צולמו במסגרת טיול לקוחות AVIS ליסינג פרטי