שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סנטה פה 2021 של יונדאי הושק בישראל

הסנטה פה - רכב ה-SUV הגדול של יונדאי, מגיע ארצה כמודל 2021 ובדור החמישי שלו. הסנטה פה החדש הינו דגם ה- SUV 7 מקומות המפואר של היצרן הקוריאני כשהיבואן לישראל ישווק אותו בגרסת 2X4 ברמת גימור בסיסית ובגרסת 4X4 ברמת גימור גבוהה ורק עם מנוע דיזל

image

סנטה פה 2021 דור חמישי - מרווח יותר מהדור היוצא בכל פרמטר, עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר של יונדאי וציון בטיחות מקסימלי, בעל עיצוב פנים יוקרתי ועמוס בטכנלוגיה לבטיחות ונוחות הנהג והנוסעים.

הסנטה פה יוצע ברמות גימור ה-Supreme בהנעה קדמית וה-Elite בהנעה כפולה עם מנוע טורבו דיזל CRDi בנפח 2.2 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים חדשה wet 8 dct המספק 200 כ"ס ב-3,800 סל"ד ו-45.1 קג"מ ב-1,750 סל"ד, מגיע למהירות מקסימלית (ע"פ היצרן) של 205 קמ"ש ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות בתצורת הנעה קדמית ו-9.2 שניות בתצורת הנעה כפולה.

image

מרווח הפנים: בזכות המעבר למערכת כפתורים להעברת הילוכים SBW (Shift By Wire), נוסף מרחב אחסון באורך של 25 ס"מ מתחת לקונסולה המרכזית, הכולל שקע USB ושקע V12. מרווח הפנים של הסנטה פה שופר עם חלל גדול יותר מאחורי מושבי השורה השניה כאשר הם מקופלים. בנוסף, מרווח הרגלים ליושבי השורה השניה גדל ב-3.4 ס"מ. רצפת הרכב גם היא הונמכה מעט לנוחות מרבית של יושבי השורה השנייה וקיפול המושבים נעשה בנגיעה אחת. הסנטה פה ארוך יותר ב- 1.5 ס"מ מהדגם הנוכחי, רחב יותר ב-1 ס"מ, גבוה יותר ב-0.5 ס"מ ונפח תא מטען גדל ב-24 ליטר ל-571 ליטר.

image

אבזור: הסנטה פה החדש עשיר באבזור רב הכולל בין היתר מסך מגע 8 אינץ', גג פנורמי נפתח, דיבורית BT ומצלמה אחורית, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מערכת בקרת איכות אוויר (יוניזציה), מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מיזוג בשורה השנייה והשלישית, מחשב דרך צבעוני, מפתח חכם להתנעה וכניסה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, בלם יד חשמלי, מערכת אוטומטית להחזקת רכב בעת עצירה, פנסים ראשיים LED, פנסי ערפל קדמיים, תאורת יום LED-DRL, הגה בציפוי מעור, נעילה מרכזית, SBW- בחירת הילוך נסיעה בכפתור, Drive Mode בורר מצבי נהיגה בכביש -COMFORT SPORT, ECO, SMART , מערכת GO & STOP, מושבי שורה אמצעית מתקפלים, מושבי שורה שלישית מתקפלים לרצפת הרכב, מושב נהג עם כוונון חשמלי, מושב נוסע עם כיוונון חשמלי, חימום במראות צד, מראות חיצוניות עם קיפול חשמלי, שמשות כהות, וילון אינטגרלי בדלת אחורית, מראה פנימית נגד סנוור, ריפוד מושבים מעור, טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה פנים הרכב בגוון משתנה, חיישן אורות ותאורת עזר במראות הצד.

image

דגם ה-Elite כולל בנוסף גם לוח שעונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3 אינץ', שקע v220 בתא נוסעים, בורר מצבי נהיגה בשטח - SAND, MUD, SNOW, תאורת LED מלאה בפנסים האחוריים והקדמיים, מושב נהג עם זיכרון וזיכרון למראות, חימום ואוורור מושבים קדמיים.

image

מעטפת הבטיחות SmartSense של יונדאי כוללת:

FCA- מערכת בלימה אוטונומית למצבי חירום הכוללת מערכת להתראה טרום התנגשות חזיתית. מדובר במערכת בטיחות פעילה מתקדמת על בסיס רדאר קדמי ומצלמה הנותנת התראה אקטיבית לנהגים במצבי סיכון (FCW) ואף מבצעת בלימה אוטונומית במצבי חירום (AEB) וזיהוי הולכי רגל. המערכת כוללת גם זיהוי, התראה ובלימה במקרה חירום בו מתגלה תנועה חוצה בצומת.

LKA- מערכת אקטיבית לתיקון הגה המסייעת בשמירה על נתיב הנסיעה.

LFA – מערכת לסיוע בשמירה על מרכז נתיב הנסיעה. המערכת מופעלת ע"י כפתור בגלגל ההגה ומסייעת לנהג לשמור על הרכב במרכז הנתיב ללא מאמץ ע"י ביצוע תיקוני הגה עדינים במהלך הנסיעה וניתנת להפעלה כבר ממהירות רכב של 0 קמ"ש.

מערכת ROA המספקת חיווי עבור תזכורת למניעת שכחה במושב האחורי. המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות בטרם התחילה הנסיעה או במהלכה, ובהתאם מספקת חיווי על גבי לוח השעונים אשר מזכיר לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב. המערכת כוללת גם חיישן על קולי לזיהוי תנועה ברכב לאחר נעילתו ולהתריע לנהג ע"י צפירה בצופר והבהוב אורות. המערכת עוקבת אחר המושבים האחוריים ומסייעת לזהות תנועות של ילדים וחיות מחמד.

HBA- מערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך.

- SEA (Safe Exit Assist) המערכת מתריעה כאשר נפתחת דלת בצד בו מתגלה רכב שמתקרב. כמו כן, במידה ובמהלך הנסיעה הופעל מנגנון "Child Safety Lock" הנועל את הדלתות האחוריות (ע"י לחיצה על כפתור המערכת), ולאחר עצירה נרצה לשחרר את הנעילה, אם מערכת ה-SEA תזהה רכב שמתקרב היא "תתעלם" מבקשת שחרור הנעילה בכדי למנוע את פתיחת הדלתות האחוריות.

SCC- בקרת שיוט אדפטיבית חכמה. המסוגלת לשלוט בהאצת הרכב והאטה עד לכדי עצירה מוחלטת יחד עם מערכת LVDA המתריעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים, מספקת מערכת עזר משלימה ויעילה.

DAW - מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת חדשנית אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות.

BCA- מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב. המערכת עושה שימוש במערכת ה-BSD המספקת התרעה על רכב ב"שטח מת", ובנוסף במערכת ה-LKA אשר מזהה את סימון נתיב הנסיעה ומסייעת בשמירה אקטיבית של הנתיב. ייחוד מערכת ה-BCA הינו בכך שמדובר במערכת אקטיבית אשר תמנע מעבר נתיב במקרה של סכנת התנגשות ממשית. כאשר ימצא רכב ב"שטח מת" אשר קרוב בצורה מסוכנת תפעיל המערכת התרעה ויזואלית והתרעה קולית עם הפעלת איתות הפניה, ואף תבצע בלימה דיפרנציאלית של הגלגל הפנימי הנגדי במידת הצורך, וזאת בכדי למנוע את מעבר הנתיב.

RCCA- מערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור. באמצעות חיישני המכ"ם של מערכת לזיהוי רכב ב"שטח מת", המערכת לא רק מזהירה את הנהג אודות כלי רכב חוצה המתקרב מאחור אלא גם מפעילה את מערכת הבלמים באופן אוטונומי בכדי למנוע תאונה.

PDW- מערך חיישנים קדמי ואחורי המספק התרעה על שמירת מרחק בכניסה ויציאה מחניה.

160855458404716085547430441608554678251

דגם ה-Elite כולל גם AVM מערך מצלמות היקפי ו-BVM אשר מאפשר הצגת צילום חי של "שטח מת" על גבי לוח השעונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב.

image

מחירים סנטה-פה מודל 2021:

רמת אבזור

מחיר בש"ח

רמת בטיחות

צריכת דלק

משולבת

ליטר ל- 100 ק"מ

Supreme

דיזל

4X2

269,900

8




6.3

Elite

דיזל

4X4

299,900

8




6.8

image


מידות סנטה פה 2021:

מידות

מ"מ

אורך

4785

רוחב

1900

גובה

1710

מרווח סרנים

2765

מרווח מהקרקע מינימאלי

176

מרווח רגלים מושב קדמי

1052

מרווח רגלים שורה שניה

1060

מרווח רגלים שורה שלישית

746

מרווח ראש שורה שלישית

917

מרווח כתפיים מושב קדמי

1500

מרווח כתפיים שורה שניה

1480

מרווח כתפיים שורה שלישית

1344

מרווח ראש שורה שלישית

917

מרווח מותניים מושב קדמי

1460

מרווח מותניים שורה שניה

1430

מרווח מותניים שורה שלישית

1081

נפח תא מטען (ליטרים)

571

רדיוס סיבוב (מטרים)

5700

זווית גישה

17.9

זווית נטישה

19.3

image

סנטה פה - מבחני דרכים קודמים:

יונדאי פותחת את 2019 עם טוסון וסנטה-פה חדשים

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה Hyundai Santa Fe

יונדאי סנטה פה - סנטה בום

לא שגרתי: 3 ימים עם יונדאי סנטה פה ברומניה