שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מה דעתכם על מיני האמר?

סטודנט במגמה לעיצוב תחבורתי בדטרויט, תכנן רכב חשמלי קטן ומדליק, שצורתו החיצונית מזכירה במעט את ההאמר. אנחנו אוהבים את התוצאה

ההאמר המיתולוגי, זה שפרץ לחיינו במלחמת המפרץ הראשונה ומאוחר יותר הגיע גם לצה"ל, הוא כלי רכב מפלצתי: גדול, חזק, עם צמיגים ענקיים, כזה שאין כמעט מכשול בשטח שיכול לעצור אותו (קישור לכתבה על הדבר האמיתי). אבל ככלי אזרחי הוא לא האריך חיים, הייצור שלו הופסק ורק לאחרונה החליטה ג'נרל מוטורס להחזיר את המותג לחיים אבל הפעם כטנדר עם הנעה חשמלית טהורה.

בהשראת ההאמר, תכנן ריאן שלוטאאור (Ryan Schlotthauer), סטודנט לתכנון תחבורתי בדטרויט, רכב שטח קטנטן, גם הוא עם הנעה כל-חשמלית, שמזכיר בצורתו החיצונית את ההאמר הישן, רק בקנה מידה זעיר. זעיר מאוד. הרכב, הנקרא "בולדר" (Boulder - סלע), מתוכנן לשני נוסעים בלבד, עם שתי דלתות, והושקעה בו מחשבה רבה כדי שיהיה פרקטי ונוח לשימוש. כך למשל, השמשות מכוסות בציפוי ירקרק, המתפקד כמסנן שמש, אבל בלילה הוא שקוף לחלוטין כדי לאפשר ראות טובה.

הבולדר, קטן וממזרי

תשומת לב מיוחדת ניתנה לנושא האחסון, עם פתרונות מקוריים כמו מיקום את חפירה וגרזן צמוד למכסה האין-מנוע. הגלגל החלופי מותקן על החלק העליון של הדלת האחורית ושקוע בה במקצת. דלת זו נפתחת בשני חלקים, כשבחלק התחתון תא אחסון גדול סגור ברשת. ברכב הותקנו נקודות קשירה ייחודיות, כמו גם מדרכים לצורך הגעה נוחה לגגון הבילד-אין. שימו לב לכך, למרות שריאן בחר לקשט את הכלי בסמלילים של GMC, אין לו או לרכב כל קשר לג'נרל מוטורס.

מדובר אמנם בתרגיל עיצובי בלבד, ללא שום פרטים על מערכת ההנעה, מלבד זו שהיא אמורה להיות חשמלית. אבל הכיוון הכללי מעניין: לא מעט מאנשי השטח מטיילים בעיקר כזוג, וכלי כמו הבולדר יכול להתאים להם מאוד ולהוות תחליף עתידי לכלים דוגמת הסוזוקי ג'ימני למשל, או לגרסאות הקצרות של הרנגלר.

160870831014716087083140621608708316024