שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה דאצ'יה דאסטר, יער בן שמן - 27/11/20

דאצ'יה דאסטר הוא הכי "ג'יפ" מכל הג'יפונים/קרוסאוברים, עם יכולות שטח חריגות ביחס לקטגוריה. עדיין זה לא פוטר את הבעלים החדשים מללמוד את הרכב ואת עקרונות נהיגת השטח על מנת למקסם את ההנאה ממנו.
קבוצת הדאסטרים שהתקבצה להדרכה נהיגה חורפית בבן-שמן קיבלה גם בונוס גדול וחשוב – לימוד והתנסות בתנאים בוציים וחלקלקים כהלכה. יצאנו רטובים, מבוצבצים, אבל מרוצים ועם התנסות חשובה

image


החורף הוא עונת הטיולים בישראל. אמנם הימים קצרים והשמש שוקעת מוקדם, אבל הטמפרטורות נוחות (בהשוואה לקור המקפיא בחו"ל ובוודאי ביחס לחום והלחות הנוראים של הקיץ), הנוף ירוק ורענן והמיעוט היחסי בגשמים מאפשר להינות מבלי להסתכן בטביעות וחילוצים. אבל גם כאן הכל יחסי בחיים. החזאים טענו שהשנה תהיה מעוטת משקעים, אבל החורף שזה עתה החל מסתמן דווקא כברוך-גשמים, מה שהופך רבים מהמסלולים לנתיבי בוץ טובעניים ו/או חלקלקים. גשם בימי שישי לעתים אפילו דוחה/מבטל חלק מההדרכות, למגינת ליבנו.

אבל ביום שישי 27/11/20, לאחר כמה ימי סערה שהרוו את הקרקע והפכו אותה למדמנה רצינית, השמיים אמנם היו מעוננים אבל לא נראה גשם באופק והדרכת הנהיגה של דאצ'יה דאסטרים בבן שמן התקיימה בכל זאת, עם דגש מיוחד על זהירות מהחלקות ונזקים. הדאסטריסטים גילו אומץ ראוי לציון ונכונות ללכלך את רכביהם החדשים והנוצצים בבוץ הדביק של בן שמן והגיעו להדרכה.

image

פתחנו בפרק התיאוריה שכולל היכרות עם המבנה הכללי של כלי רכב בכלל וזה הייחודי של דאסטר על שלל היתרונות המאפיינים אותו כגון מנוע הטורבו דיזל החסכוני והחזק, תיבת הילוכים ידנית עם הילוך ראשון קצר במיוחד והמתלים המצויינים. מדברים על דיפרנציאלים, מערכות עזר אלקטרוניות, זויות מרכב ומרווחי גחון, צמיגים, מיגונים וגם שיפורים.

לא פוסחים גם על עקרונות נהיגת השטח – התמודדות נכונה ובטוחה עם מכשולים, טיפוס בעליות וגלישת, ירידות וצליחת שיפועים וחריצים. מעבר מדרגה ושיפוע צד והכל בדגש על תנאי חורף – בוץ ושלוליות עמוקות - והדרכים להתמודד איתם.

image

בסיום הדיבורים יצאנו לטיול במשעולי היער במהלכו נתרגל את החומר הנלמד תכל'ס בשטח. עליות, ירידות, מדרגות, דרדרות, תרגול עבודה עם מכוון וגם ליכלוך הידיים בעבודות מע''צ קלילות... להבדיל מההדרכות המתקיימות ב"ימים כתיקונם", הפעם יש לנו בתפריט גם שלוליות, מעברים בוציים והרבה החלקות... הנהגים מתנסים בתנאי חורף אמיתי מהסוג שבדרך כלל אינם מורגלים בו, לומדים לתת כבוד לבוץ, לסלעים החלקלקים ולנהוג נכון בהתאם לתנאים תוך שמירה על בטיחות ועל שלמות הרכב.

image

לסיום אנו סוקרים את תיק ציוד החילוץ שבלעדיו לא יוצאים לשטח, מבלי להרגיש איך הזמן עף. הבוץ הכבד שחששנו ממנו התגלה כערך מוסף ועזר לימודי ממדרגה ראשונה ומלבד לכלוך והצורך בשטיפה יסודית, לא נרשמו כל נזקים אבל התווספו הרבה מאוד ידע ונסיון. בעלי הדאסטר מסיימים את היום הדחוס הזה עם הרבה יותר ביטחון במכוניות הנהדרות הללו וביכולותיהן המרשימות.

היה טוב וכיף – נתראה בשטח!

160915422512016091542293921609154232045

ויקישטח וכתבות בנושא הדיפרנציאל:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

160915423430816091542601201609154236483

מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

1609154257003160915426644416091542622971609154268619

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1609154270256160915427792016091542821741609154286797160915429119116091542887201609154292938160915429902216091543008661609154302961160915430507816091543110361609154313331160915431564016091543264321609154328549

לעוד מסעות והדרכות של אתר השטח:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - אופיר ארונסי

28 בדצמבר 2020 ב 16:36

היה מדהים ומקצועי , תודה רבה רבה דרור ! בהחלט ניפגש בהמשך בעז"ה

2

אורח/ת - גליה

29 בדצמבר 2020 ב 09:42

היה ממש כיף, תודה לדרור ולכולם!!!