![search](/img/search-icon.png)
בצוהריי שבת האחרונה( 15/01/00), נערך אחד מאירועי העבירות המעניינים והקשים ביותר שנערכו לאחרונה בארץ.
באירוע מיוחד זה הושקעו ימים של עבודה על-מנת להכשיר את המקום לאירוע עבירות מסוג זה.
מאת: אבי רפאלוב
30/07/00
. כששאלנו את עדו מ ''עדו 4X4'' מארגן האירוע איך הוא מרגיש לאחר הסיום המוצלח של האירוע הוא אמר '' אני עייף ורעב'' , כששאלנו לפשר התשובה עדו הוסיף שהוא עמל יותר מחודש להכשרת המקום יחד עם השופליסט יניב צוקרמן. בתקופת הגשמים העזה מוסיף עדו, הם הלכו בשטח כאשר הם שקועים בבוץ עד הברכיים בכדי לדפוק את היתדות.
לאירוע זה התקבצו והגיעו 11 כלי-רכב ונהגיהם, מהטובים והמשופרים ביותר בארץ. הנסיון לעבור מכשולים הנראים כגבול קצה היכולת של רכבי השטח, הציתה את הדמיון בעינייהם של המטורפים לדבר. השם שהעניק עדו לאירוע - XTREM-OFF-ROAD CHALLENGE היה קולע במיוחד- המיכשולים שהוצבו במקום באמת היו קיצוניים למדי וכמעט כל המשתתפים יצאו באי אלו נזקים, הלכו אקסים, דפראנציאל, צלבים, ראדיאטורים ומה לא.
סדר המשתתפים נקבע על-פי הגרלה וכך עמדו בתור המשתתפים השונים, בכדי לעבור את המכשולים. שיטת המעבר היתה בזמן חופשי(מלבד מכשול הנדנדה)כאשר יש לצבור מקסימום ניקוד. הניקוד נקבע על-פי מידת ההצלחה של כל כלי רכב במכשול. כך לדוגמא: מי שעובר 50% מהמכשול יקבל 50 נקודות . במידה ויש ירידה מקווי הסימון ירדו לכל משתתף 10 נקודות.
זה המקום לומר מילה טובה על האירגון של האירוע. ראשית אתחיל בכך שהמארגנים השכילו להקים פינות הפעלה ומשחק לילדים. כך המבוגרים יותר יכלו לצפות באירוע בשקט ושלווה. מבחינת אירגון המקצועי של התחרות יש לנו רק מילים טובות: מרשלים עם חולצות מיוחדות שהונפקו לצורך התחרות במיוחד, היו בולטים ונבדלים בשטח. על-יד כל מכשול עמד מרשל אחד לפחות. במקום היו אנשי אבטחה רבים שמנעו כניסת קהל למסלול. רכבי החילוץ היו טרקטורים רבי עוצמה ומנוף, כך שהחילוצים היו מהירים ומיקצועיים. כל אלו תרמו להצלחת האירוע . אולם אין אנו יכולים להתעלם לגמרי מביקורת בונה והדגש הוא על הבונה: ההגעה למקום לא היתה ברורה וחסר היה שילוט מכוון, בטוחני שרבים מהאנשים שהגיעו לפרדס-חנה לא מצאו את המקום ועשו פרסה. ניכר היה כי המארגנים לא התכוננו לכמות הרבה של האנשים במקום כיוון שהחניה במקום לא היתה מסודרת ומוסדרת. ועוד הערה קטנה ראוי בפעם הבאה בתיקווה שאכן תהיה פעם הבאה לסדר לקהל הרב מקומות ישיבה ראויים כגון: טריבונה, דשא, כסאות, מיחצלות או כל פיתרון אחר, הרי לא ייתכן כי אנשים יעמדו במשך 3 שעות רצופות על הרגליים. פרט לדברים מינוריים אלו שבאמת היו קטנים וחסרי חשיבות ולא גרמו לנו להנות פחות מהאירוע הכל היה פשוט עשר!!!
באירוע היו שבעה מיכשולים שעל המתחרים היה לעבור, 1. מיכשול היער- מסלול הצלבות בין העצים עם בורות עמוקים קצת מים ובוץ, היה צורך לתת גז במקומות הבוציים ןעם זאת תמרון דייקני בין העצים. 2. בור המים- בור מים עמוק, בוץ עמוק שהוביל לתעלה-איש לא עבר את המכשול. 3. תעלה- מעבר מים עמוק. 4. בוץ טרקטור- מעבר בוץ מאסיבי.
5. סלעים- מכשול קשה ביותר ששבצו בו סלעי ענק, גרם לטובי הנהגים לשבור אי אלו חלקים ולעמוד חסרי תנועה. 6. ''בול עץ''- מעבר קשה בו הנהג היה צריך לעבור על פני בולי עץ אימתניים, כמובן שהמשטח לא היה חלק וגרם להצלבות ובעיות שונות, קל זה לא היה. 7. נדנדה(שווי משקל)- על הרכב היה לעלות על מעין נדנדה, ההצלחה נקבעה בכמות הזמן שהרכב היה במצב מאוזן עד לנפילתו כביכול לצד השני- המכשול דרש מיומנות גבוהה, לאחר הבוץ הרב גם לעלות לנדנדה לא היה סיפור פשוט במיוחד.
מיקי יוחאי מארגן תחרות ה''ראלי וורן צ'אלנג''', הגיע הפעם לתחרות בתור אורח וקטף את המקום הראשון. מיקי חמוש ב- C.J-7 , משופר , היה הראשון להתקין מערכת מתלי סלילים בג'יפ, הג'יפ מצוייד בנעילות דפראנציל קדמית ואחורי. לשאלת כתבנו מור מיקי כי, ''המכשולים היו קשים ביותר וקיצוניים, מכשולי הבוץ היו בוציים ביותר, מכשול הסלעים היה בלתי עביר, לסיכום היה כיף ומהנה. מיקי הוסיף כי הוא קודם כל הגיע לתחרות בכדי להנות. מי שבא רגוע, עבר את המכשולים בעדינות ובלי פגע. המוטו שלי, שוטח בפנינ מיקי את משנתו לחיים הוא, בחיים צריך לעשות הכל בכיף. וכך גם בתחרויות. זנ לא שאני לא תחרותי, אבל התחרותיות היא לא בכל מחיר , אני נהנה מהתחרות והאדרנלין שהיא מספקת לי, אבל פירגון וחברות זה גם-כן חשוב אני כך מעיד מיקי חילקתי לאנשים דריישפטים זה הכיף הגדול.'' עוד מיקי טוען כי כוח מנוע זה לא העיקר בתחרות זה ולראיה הג'יפ שלו הוא בעל כוח המנוע החלש ביותר, אולם יחסי העברה טובים ומומנט בשפע הם שחיפו על המחסור בסוסים.
שמעון אזולאי, היה גם אחד הבולטים בתחרות כשקטף את המקום השני. שמעון התחרה עם ב-זיבר, רכב שטח ייחודי שנבנה ע''י עידו כהן, הרכב יפהפה ומשדר מיד ''אני באתי לשטח ולא כדאי להתעסק אתי'', הזיבר נבנה בייחוד לתחרויות מעין אלו והצירוף שלו עם שמעון נראה כאילו והם נולדו האחד אל השני. כיום דרך-אגם שוקד עדו על פיתוח הזיבר2 שהוזמן במיוחד מארה''ב, לזיבר החדש התקינו מערכת מיתלים איכותית יותר ונעשו עוד כמה שיפורים. שמעון סיפר על אחד הרגעים הפחות נעימים בתחרות, ''במכשול הביצה, נסעתי מהר מאוד וקפצתי את הגבעה, כתוצאה מחבטה שספגתי הונטה נגעה בראדיאטור ושברה אותו..'' שמעון ממשיך ומספר, ''למזלנו זה היה המכשול האחרון , כל שנתנו לרכב להתקרר, ולאחר מכו עשינו את מכשול הנדנדה.''
מקום ראשון - מיקי יוחאי 610 נק', CJ-7 מקום שני - שמעון אזולאי 580 נק', זיבר מקום שלשי-אתי מור 560 נק', סופה מקום רביעי-שי שמעוני 530 נק', דיסקברי לבן. מקום חמישי-ג'קי בן שמעון 510 נקודות, סופה.
לפני שנפרסם את רשימת הזוכים, עלינו להסביר מבוכה בחלוקת הגביעים ולהסדיר את הטעון סידור. בעת טקס חלוקת הגביעים ישב לו אחד המארשלים בתוך ערמת בוץ ולא סיפק את רשימותיו, לכן כאשר חולקו הגביעים יצא שמיקי יוחאי היה ראשון , איתי מור שני ושי שמעוני שלישי. לאחר שהתעורר לו המארשל מתרדמתו, שונו במקצת התוצאות וכך שי שמעוני יצא מרשימת שלושת הגדולים ושמעון אזולאי עלה למקום השני בעוד איתי מור ירד למקום השלישי, מיקי יוחאי נשאר במקום הראשון וזכה ב- 1000 ש''ח.
מהגיגיו של המארגן עדו כהן- כפי שפתחנו כתבה זו זה זמן רב עומל עדו על הכנת האירוע. אולם כאשר פגשתי את עדו ראיתי שהוא קצת זועף למרות האירוע המוצלח. לא התאפקתי ושאלתי, ''עדו למה אתה עצבני?'' ובכן עדו רק חיכה לשאלה הזו ואמר לי, ''תסתכל על השדה חיטה הזה, ועל שדה הגזר שם. אתה רואה את הקוליסים'' לא היה צורך שעדו יוסיף מילה, כאשר הבטי לעבר השדות הוכנים במקביל ל''חוות הניסויים לרכבי שטח וטרקטורים''(כך קורה עדו למקום), לא יכולתי שלא להבחין במראה המכוער של קוליסים החורצים שדות תבואה עדו הוסיף ''אני שמח שהאירוע נגמר ללא תאונות ונגרמו נזקים מכאניים בלבד אולם אני הכי עצוב בעולם לנזק שנגרם לחקלאים מסביב. נהגי השטח בארץ אינם ממושמעים וגורמים נזק גדול לאנשים שעובדים יום ולילה לפרנס את משפחותיהם וזה כואב לי מאוד''. מלבד זאת עידו מוסיף כי הנהגים וכלי הרכב שהשתתפו באירוע, היו ברמה בינלאומית. רק בארה''ב ואיסלנד יש רכבים ברמה כזאת. עדו מוסיף כי התוכניות לאחר הצלחת האירוע הראשון הן רבות. יש בכוונתו להפוך את האירוע ''לליגה'' כך שהתחרויות הללו יהיו לעיתים קרובות יהי ניקוד ויהיה אלוף הליגה. כולנו אכן תקווה שהרעיון ייצא לפועל עקב כמות אירועי השטח הדלה.
0 תגובות
תגובות